PR-Commissie SBO

MSSH

Hoooooi
Ik zat net op MSN wat te kletsen met Sjeng en die kwam tot de conclusie dat er eigenlijk maar weinig reclame word gemaakt voor de SBO Races.

Bij autospeedway, trekkerpulling, monstertrucks en weet ik wat zie je altijd in de omgeving van het evenement overal posters al een week van te voren met entree gratis, groot evenement en weet ik wat niet al.

Nu is het misschien wel een goed idee om dit ook voor de SBO Races te gaan doen. Gewoon in de buurt van het circuit wat posters ophangen zodat er meer volk op het racen afkomt. Zo krijg je meer publiek, wat mijns inziens al tof is en de kans word ook groter dat er weer meer mensen willen gaan racen.

Dit alles vergt natuurlijk enige aansturing en ook uitvoer en ik denk misschien is het wel slim om er een commissie of iets voor in het leven te roepen, die dan alle PR zaken op zich neemt. Misschien ook wel de website en verspreiding van foto's en ik weet niet wat er allemaal bij komt kijken. Het is puur iets wat Sjeng en ik zo even op kwamen en weet niet eens of het wel kan/mag. Maar mocht dat zo zijn dan lijkt het mij zeker een goed idee.

Wat is jullie idee hierbij?
 
Advertisement - register to remove this

Is in principe een heel erg goed idee, om zo meer reclame te maken.

Maar daarmee vergroot je ook de kans dat er publiek op af komt wat je misschien niet wilt aantrekken ( ik herinner me bv. race a'dam 2007 ) no offence verder tegen mensen die zich hierdoor aangesproken voelen :)

Je zou kunnen zeggen dat alleen vrienden/bekenden in het rennerskwartier mogen komen en de "alleen toeschouwers" bij de baan/tribune. OF iig een duidelijke scheiding maakt zodat misschien toekomstige rijders WEL met de huidige rijders een praatje kunnen maken of e.v.t vragen stellen. Weet dat zoiets misschien niet echt reeël is maar soms is het gewoon nodig
 
Last edited:
.. dat laatst is helaas niet te controleren en zelfs soms onmogelijk bij sommige circuits.

Wat posters betreft hebben we het eerste en tweede jaar van de SBO altijd gehad en verspreid via scooterdealers. Misschien idd wat om weer op te pakken :)

... en als er weer wat tijd vrij is ben ik erover aan het denken het magazine ook weer eens af te werken (2e editie)
 
Mooi er is dus mogelijkheid toe en ik ben van mening om dit weer nieuw leven in te blazen!
Zijn er meer mensen buiten mij die hier in willen meehelpen? Ikzelf wil er best wel een rol in spelen iig.

Mensen in de Pits kan altijd! Ik berg mijn spullen zelf altijd goed op of er is iemand die het in de gaten houdt. Je kan daar nooit aan ontkomen.
Ik vind nu juist dat de gesloten sfeer af en toe leidt tot wantrouwen als we met zijn allen een gezellige open en vrolijke club vormen dan kijkt iedereen voor iedereen ik zie iig wel als er ineens 2 rare kerels bij de scooters tegenover mij zouden staan.

Verder denk ik dat publiek jou nooit ineens aan zal spreken eerder ga je een praatje met hun maken als ze naar je scooter kijken. Ik heb dat Mike laatst een keer zien doen en je ziet dan toch dat publiek heel leuk reageert. Ik denk dat we daar met zijn allen ook een stuk extra mensen uit kunnen halen. Gewoon leuk omgaan met het publiek en praatjes maken!
 
Is in principe een heel erg goed idee, om zo meer reclame te maken.

Maar daarmee vergroot je ook de kans dat er publiek op af komt wat je misschien niet wilt aantrekken ( ik herinner me bv. race a'dam 2007 ) no offence verder tegen mensen die zich hierdoor aangesproken voelen :)

Je zou kunnen zeggen dat alleen vrienden/bekenden in het rennerskwartier mogen komen en de "alleen toeschouwers" bij de baan/tribune. OF iig een duidelijke scheiding maakt zodat misschien toekomstige rijders WEL met de huidige rijders een praatje kunnen maken of e.v.t vragen stellen. Weet dat zoiets misschien niet echt reeël is maar soms is het gewoon nodig

wat was er dan?
 
wat was er dan?

Dit topic is voor het eventueel opzetten van een PR-Commissie en hoe men hier over denkt.

Ik zie hier het gevaar op een discussie die niet passend is bij dit topic, dus PM zou ik zeggen. Dit niet om te flamen, maar ik wil het op doel houden :)
 
nou dat gaat vast over een groepje van mij.

helaas vonden ze het moeilijk om zich te gedragen en dachten dat je wheelys kon maken bij de pits waar mensen lopen helaas maar waar gebeurt is gebeurt was alleen de laatste keer dat ze mee waren:p

verder niks erover te melden maar tim vind het wel een goed idee van jou!!
 
nou dat gaat vast over een groepje van mij.

helaas vonden ze het moeilijk om zich te gedragen en dachten dat je wheelys kon maken bij de pits waar mensen lopen helaas maar waar gebeurt is gebeurt was alleen de laatste keer dat ze mee waren:p

verder niks erover te melden maar tim vind het wel een goed idee van jou!!

nou , als je daar wilt overnachten en ze vertellen je dat je beter de hekken dicht kun doen s'nachts , en de volgende dag allerlei aparte types hebt rondhangen vind ik ook nog wel een extra reden.

ik vind dit btw niet geheel offtopic , aangezien veel reclame ervoor maken idd kan leidden tot verkeerd volk dat andere dingen in zin hebben dan van races te genieten , denk bijv. aan rotzooi trappen of souvenirs mee naar huis nemen die niet bepaald van hun zijn , en die de eigenaar ook niet graag kwijt wou ;)

is wel iets om rekening mee te houden mischien...

maar geheim houden is ook niet de bedoeling natuurlijk :p

mischien btw behalve bij scooterdealers ook @ kartbanen flyers neerleggen waar ook met scooters word gereden?
 
Is er al iemand die met tmf,bnn enz enz contact heeft opgenomen??

Ric(die met de runner reed) heeft indertijd met tmf contact gehad.
Op het laatste moment ging het toen niet door omdat het progamma stopte.
Als je het goed aanpakt is er mischien wel wat leuks te maken.
En dat is echt reclame.
 
tmf is een keer met scoots en and helmets op de sprint in Eindhoven geweest..
Het programma Kassa heeft een keer een helmtest gedaan met wat racers..

dat is volgens mij in het kort wat er tot nu toe op tv is geweest.
 
What about een live-stream van de wedstrijden naar Racesport.tv!? EMP-media kan livestreams verzorgen. Ik kan dat bij racesport.nl wel voor elkaar krijgen. Werkt overigens goed in italië...
 
Daar valt zeker een leuke constructie voor te bedenken aangezien EMP er in 2010 bij zal zijn om rijders te filmen, interviewen, en reviewen kan dit live worden doorgezonden naar racesport.tv. Een soort live RTLGP. De rijders ontvangen hun wedstrijd op DVD omdat zij betalen. Mochten er te weinig betalende rijders zijn kan SBO dit compenseren en dan worden de wedstrijden in het algemeen live uitgezonden. De compensatie zal € 50,- tot € 100,- euro per racedag zijn.

Ik had je gemaild om dat EMP-media gebeuren uberhaupt op gang te mogen zetten...
 
Misschien is het wel wat om te kijken om de opnamen per wedstrijd online te zetten ipv het meteen live te doen?
 
De weg naar een circuit is een heel stuk verder dan een internet pagina. Ik kan nu tientallen mensen opnoemen die graag naar mijn wedstrijd willen kijken maar Emmen, Spa en zelfs lelystad toch echt te ver vinden. Maar ik geef je gelijk, racesport.tv is zelf (nu nog) een grote flop.

Online gooien is inderdaad de beste optie op dit moment.
 
Back
Top