Powerfilter vs. Luchtfilter

Status
Not open for further replies.

Realtjuh

Pro Race Fox
He mensen,

ik heb laatst een malossi powerfilter gekocht, erop gezet en hij liep wel lekker en maakte ook wel een mooi geluidje :p maar ik wil graag van jullie weten of de top veranderd of dat het optrekken veranderd als je het powerfilter erop zet...

dus ik bedoel... gaat hij met luchtfilter harder of zachter dan met een powerfilter en als dat zo is... hoe kan i kdat verhelpen?!

greetz realtjuh
 
Advertisement - register to remove this

een powerfilter is alleen noodzakelijk als je echt zwaar getuned ben! Dus wanneer jij een andere uitlaat onder je 50 heb zitten is het lang niet nodig. Pas bij de snelle alu cilinders is het echt (bijna) noodzakelijk
 
70ccAerox said:
een powerfilter is alleen noodzakelijk als je echt zwaar getuned ben! Dus wanneer jij een andere uitlaat onder je 50 heb zitten is het lang niet nodig. Pas bij de snelle alu cilinders is het echt (bijna) noodzakelijk
En zelfs dan kun je het met je std. filter nog redden.

Als je het voor het geluidje doet, zou ik een std. luchtfilter bewerken. Zo krijg je minder vuil binnen als met een powerfilter, maar daar zijn de meningen ook over verdeeld.
 
Zoals gezegd, een powerfilter is voor de echt hoogtoerige setups, met dikke carburateurs erop, waarbij het noodzakelijk is dat er veel lucht direct beschikbaar is. Het enige wat een powerfilter bij jou zal doen :

Meer geluid produceren
Meer vuil doorlaten

Daarnaast moet je groter op je sproeier als je een powerfilter monteerd omdat je meer lucht binnen krijgt, dus je zal ook nog een minder zuinig gaan rijden.
 
maik said:
En zelfs dan kun je het met je std. filter nog redden.

Als je het voor het geluidje doet, zou ik een std. luchtfilter bewerken. Zo krijg je minder vuil binnen als met een powerfilter, maar daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Wat bedoel je eigenlijk met bewerken? prop eruit en malossi spons erin of ook nog gaten boren ofzo
 
maik said:
En zelfs dan kun je het met je std. filter nog redden.

Als je het voor het geluidje doet, zou ik een std. luchtfilter bewerken. Zo krijg je minder vuil binnen als met een powerfilter, maar daar zijn de meningen ook over verdeeld.

hoe bedoel je luchtfilter bewerken?! leg eens uit :p
 
bewerken zou ik niet doen , gewoon prop eruit , meer niet. geeft ook al meer geluid...

nog een nadeel van een "power"filter is dat ie moeilijker is af te stellen en veel meer reageerd op weersveranderingen.

van alle scooters waar ik een powerfilter op heb gezet op scooters waarbij het niet nodig was liepen ze hoogstens juis minder maar door het geluid viel dat niet echt op.

ik vind ze iig waardeloos en pas nodig wanneer het std filter niet meer past..
 
OoK met mist of regen als je met een powerfilter rijdt schijdt die er vaak mee uit :|
t vreet vuil en het maakt nog een klere geluid voor op je ""std"" setupje :rolleyes:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top