polyesterhars droogt niet!

Status
Not open for further replies.

kielserat

kielserat
ik heb men voorkap gepolyesterd, maar ik denk dat ik te weinig verharder gebruikt heb...

de hars is nu al 24 uur aan het drogen, maar wordt maar niet hard!

wat kan ik doen om de hars te laten drogen????
 
Advertisement - register to remove this

Het zal nooit worden zoals het zou moeten zijn.

Best begin je opnieuw...

Mn hars is soms droog voor ik gedaan heb, en ik gebruik nu ook zoveel verharder niet
 
idd
beter begin je opnieuw
want ik heb het ook een keer gehad
toen had ik er een nieuwe laag opgezet maar ik kwam elke keer weer op zachte plekken uit
dat is echt vreselijk onhandig.
 
Vergeet ook niet dat het nu wel erg koud is (ik neem aan dat je in een schuur of garage aan het werk bent.) Ook dat kan invloed hebben. Misschien is het een idee om een kacheltje in je schuur/garage te zetten.
 
Indd, ik merkte het al snel aan me hars dat die een stuk minder snel opdroogde omdat het raam open stond..
Raam dicht gedaan en de boel weer op een normale temp gestookt en dan droogt het gewoon zoals het moet :W
 
idd werk in een schuur en het is er wel koud..
laat het wel drogen in huis.

wat een kloteboel om al die polyestermatter en lijm er terug af te krijgen...

ga nu opnieuw polyesteren

slu
 
om polyestherhars goed te laten drogen moet het toch wel minimaal zo'n 15 graden zijn , anders droogt het zeer slecht.
 
het is nu in de schuur aan het drogen, maar is er wel maar 5 graden ofzo..
strax ga ik het in de garage leggen waar het toch wel wat warmer is en hopelijk is het morgen vroeg droog. heb het afgedekt met een doek zodat het toch iets of wat warmer is...
 
Als je goed gemengt hebt en het is ongeveer boven de 10graden moet het sowieso uitharden. Trek het er anders maar vanaf. Je gaat alleen maar lopen kutten anders.
 
het is maar 7 graden in de schuur.. en nee die doek plakt niet op men kap, heb hem erover gehangen om de warmte bij te houden.
zal de kap dan wel binnen een nachtje laten drogen. merci alemaal
 
De ideale temperaturen voor polyester om te drogen zijn inderdaad rond de 15graden. Wanneer je een goede verhouding polyester/harder hebt zal het nooit volledig uitharden onder de 10 graden. Wil je wat tegenwerking geven door er meer harder in te doen, een klein percentage mag nog een keer, maar gooi je er zo het dubbele bij, dan voelt het misschien wel alsof het hard is geworden, maar kan het nooit zijn ultieme sterkte bereiken.

Dat heeft te maken met de molecuulverhouding. Let dus nou maar op de temperatuur, er zijn niet voor niks speelregels, hou je je hier niet aan, zeg dan maar dag aan de volledige sterkte van je mengseltje.
 
Wat Daniel zegt klopt wel, teveel verhader is ook absoluut niet goed. Ik stook het op mijn zolder +- 20 á 25 graden (lekker warm!) en het is bij mij meestal al droog na 20 minuten, zoals ook staat op de beschrijving van de verpakking. Verharder doe ik er wel gevoelsmatig bij.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top