Hallo allemaal,
Wij zijn Yoran en Sven. Allebei 18 jaar, en ook al een tijd bezig met scooters.
We hebben al een projectpagina op Scooter-freaks, maar omdat het
nu eigenlijk pas echt gaat beginnen maken we er hier ook maar een.
We hebben vorig jaar een Bws'je voor bijna niks kunnen kopen, die zijn we helemaal gaan opknappen.
En het Minarelli Verticaal blok hebben we een beetje opgeleukt.
Setup van het verticaal blokkie was op het eind:
Cilinder: Stage 6 Racing 70cc p10.
krukas: Rito p10.
Uitlaat: Gianelli shot.
Ontsteking: HPI '05
Carburateur: Dell'ortho 21mm Race "Black edition"
Vario: Malossi Overrange
Koppeling: Malossi Deltaclutch
Koppelingshuis: Stage 6 Wingcooler
Poulie's: Malossi Overrange
V-snaar: Malossi Overrange
Lagers: SKF C4
Carters: minarelli verticaal SD
Liep best leuk, zeker voor een verticaal blokkie. Hier een filmpje:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Bw7xvpzfw0g"]YouTube- Stage 6 Racing Bws[/ame]
Zo zijn we er ooit aan begonnen:
Vervolgens hebben we onder andere de volgende dingen gedaan:
- Frame goud gespoten
- Blok laten stralen
- Yss veer erop gezet
- Andere voorvork geplaatst
- Verschillende delen gepolijst, o.a voorpoten, carterdeksel en rempotje
- Epc Stuur + Clamp gemonteerd
- Tomaselli snelgas
- Sr achtervelg + Rocket voorvelg gemonteerd
En zo nog veel meer *D
Hier wat foto's:
Gestraald blokje:
Hier voor het eerst weer een beetje in elkaar, met leeg blokje:
Toen ook maar is wat motorische onderdelen gaan kopen/bestellen.
Zoals:
- Stage 6 Racing 70 (nieuw)
- Rito krukas (via Scooter-freaks, maar ook nieuw)
- Hpi '05 binnenrotor ( zgan)
- Dell'ortho 21 mm black edition carb
- Malossi Overrange incl. deltaclutch en stage 6 wingcooler
Krachtbron:
En toen we dat allemaal hadden gemonteerd, zag het blokje er ongeveer zo uit:
En hier het blokje gemonteerd:
Op dit moment zijn we ook heel druk bezig met de kappen, deze worden allemaal bewerkt en
we zijn al een heel eindje op weg.
Achterkap is compleet aangepast, beenschild en voetenplank zijn aan elkaar gepolyestert en
strak gemaakt. En nu zijn we bezig met het verlagen van de onderkuip. Dit gebeurt allemaal met
professionele plamuur en glasvezel etc.
Hier volgen later meer foto's van. Hier al wel vast 2 foto'tjes van hoe het hok er nu bij staat.
Hierop zie je trouwens al wel het aan elkaar gepolyesterde beenschild + voetenplank.
Ja de buddy is aan vervanging toe
Maar..... zoals we al zeiden aan het begin, het project begint nu eigenlijk pas echt. Het minarelli
verticaal blokkie was heel leuk, maar veel leuker is natuurlijk een minarelli horizontaal blokje.
Toen we op Scooter-freaks afgelopen zondag (28-03-'10) een mooie aanbieding zagen van een
zo goed als compleet Polini Evo blok, konden we de verleiding natuurlijk niet weerstaan om dit blok
over te nemen. Het blok is echt in topstaat:W
Foto's!:8)
Setup van het blok is op dit moment:
Polini evo 1
Malossi RHQ
Polini speed control vario
Hebo racing koppeling
Polini overange poulies
24mm PWK
Kiesler Wig
MHR vl14 membraan
Malossi 24/28mm recht spruitstuk
Stage 6 vertanding
Malossi v-snaar
Skf c4 lagers
Hier zal nog een hoop aan veranderen uiteraard, we gaan vooral veel testen. De Malossi overrange
set + Deltaclutch en stage 6 koppelingshuis uit het verticaal blokje zullen overgezet worden op
dit blok. Dit geld ook voor de Hpi.
Het Minarelli verticaal blokkie zal worden verkocht met standaard ontsteking en de polini overrange set,
inclusief de Polini vario en de Hebo racing koppeling. Dus heb je interesse, laat het weten. Blokkie
is gloedjenieuw, heeft slechts 5-10 km gelopen
De komende tijd gaan we ons vooral bezig houden met het uitlijnen en omlassen van het frame.
Maar ook met de kappen en uiteraard met het verbeteren van het blok. Het blok ziet er op zich netjes uit, maar
misschien willen we het toch laten stralen.
Hopelijk vinden jullie het al wat*D
Graag jullie reacties, tips en op of aanmerkingen natuurlijk. Mocht er iemand zijn die al eens een (bws) frame
heeft omgelast naar horizontaal, graag je tips.
Tot de volgende update.
Update 31-03-'10
Vanavond hebben we het verticaal blokkie eronderuit gehaald. Verder zijn we alvast bezig geweest met
kijken hoe we het horizontale blokje eronder willen hebben. In welke stand, en we zijn er denken we wel uit.
We hebben het frame en het blokje op straatstenen gezet. Dit is puur om te kijken hoe we het blokkie eronder willen.
Vanmiddag zijn we even langs een metaalbewerkingsbedrijf geweest om een mooie stalen buis op te halen.
Hier al 2 mooie stukjes eraf geslepen.:
Ook even de buddy erop gelegd:
En hier samen met de bewerkte achterkap:
En zoiets zal het dan moeten gaan worden:
Er zijn hier vast mensen, met wat meer ervaring op het gebied van het lassen en uitlijnen van een blok.
Zouden die gene misschien kunnen vertellen hoe zij het blok precies hebben uitgelijnd?
Ik heb bijvoorbeeld wel is gehoord dat je de 2 wielen tussen 2 houten balken klemt, zodat
Het blok precies in lijn staat met het frame en het voorwiel, maar het moet natuurlijk ook in een hoek
van 90 graden onder het frame hangen. We hebben wel ideeën over hoe we het gaan doen, maar
Tips en adviezen zijn zeker welkom, aangezien wij hier nog niet zoveel ervaring mee hebben.
Klein updateje
Gister hebben we een kiesler subframe besteld in Duistland, bij Scooter-attack.com. Er staat bij
dat hij voor minarelli verticaal scooters is, en dat na montage een minarelli horizontaal blok gemonteerd
kan worden. Het komt komende week binnen, dus ben benieuwd! Zou een hoop tijd en moeite besparen.
Dit staat erbij:
For all of you with vertical Minarelli engines, these are great news: finally, there is a better alternative
to the usually very time consuming subframe conversions to horizontal Minarelli engines.
Op de foto is hij volgens mij gewoon hetzelfde als een verlengsetje voor horizontaal, maar we gaan het
wel zien.
Update 7-04-'10
We zitten nog steeds te wachten op het Kiesler subframpje, hij is al wel verzonden. Ook hadden we een nieuw
Polini Evo pakkingsetje bestelt bij Scootparts, die moet ook nog binnen komen. Nog een paar daagies wachten
en dan kunnen we hem misschien wel voor het eerst aan trappen.
We hebben het blok zover mogelijk in elkaar gezet, verder ook het waterpompdeksel gepolijst en gespoten.
Foto's:
Ook nog wat kleine spullen gekocht.
Nieuwe complete remkabel en een benzinekraantje. Verder ook nog een hele bos benzineslang gekregen van
een jongen uit het dorp, altijd handig.
Volgende update misschien wel een lopend blokkie
Update 10-4-'10
Hallo allemaal,
Gister hebben we het Kiesler ombouwsetje binnen gekregen. De dag daarvoor hadden we het nieuwe
pakkingsetje al binnen gekregen. Dus toen ook meteen het cilindertje gemonteerd. De squish staat op
0,64mm. Dus staat op safe.
Het complete blokje:
Let niet op de lange bout die uit de kop steekt Is tijdelijk totdat er een temperatuurnippeltje in komt
te zitten:
Het Kiesler ombouwsetje:
Dus gisteravond zouden we wel 'effies' het kiesler ombouwsetje eronder hangen. Nou dat 'effies', dat
ging hem niet worden. Wat een troep die kiesler subframes! De busjes die erbij geleverd waren, daarvan
klopte de maten gewoon niet. Dus het blok kwam niet precies in het midden te zitten.
Toen het blok er eenmaal (scheef) onder zat, zakte het originele bws-subframe (waar het kieslersetje
op vast zit) helemaal naar beneden. Hierdoor hing het blok bijna op de grond. Toen zagen we het ff niet
meer zitten.
Uiteindelijk hebben we het blok er maar zo onder laten hangen. Vandaag hebben we busjes met de
goede maten laten draaien. Hierdoor konden we het er in ieder geval helemaal onder hangen.
Maja, toen hadden we nog het probleem met het blok dat onderhand over de grond schuurde. We
zijn even langs de plaatselijke scooterboer gelopen e die kwam met het idee bouten door het subframe
te doen en deze met goede ringen en moeren aan het frame te bevestigen. Hierdoor kan het originele
subframe niet meer kantelen.
Na dit te hebben gedaan, hing het eindelijk goed.:W
Op de foto's kun je zien hoe we het hebben gedaan, het is een zeer stevige oplossing. Dit lost ook het
probleem van het omhoog/laag klappen van de kieslerset op wat we vaak horen hier en op ander forums:
2 M8 bouten met dikke ringen door het subframe:
En aan de voorkant met borgmoeren vast gezet:
Het is echt heel sterk, we zijn er ook niet echt bang voor dat het zal gaan buigen of breken ofzo.
Zo ziet het totaalplaatje er nu uit:
Let niet op de koelslangen, hier komen uiteraard nieuwe voor.
Verder vanmiddag ook de HPI op 3,5 mm voorontsteking gezet. En toen zou het moeten lopen.
En ja hoor, paar keer kicken en de eerste knallen kwamen uit de uitlaat.:W
Uiteraard ff een filmpje gemaakt van hoe het nu loopt. Er moet nog een hoop afstelwerk gedaan worden.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=hmNQKkSe6ls"]YouTube- Polini Evo Bws[/ame]
Dingen die we de komende tijd (weken/maanden) gaan doen zijn:
- Afstellen
- Nieuwe koelslangen monteren
- Kabels etc. netjes wegwerken
- Waarschijnlijk 28mm kopen+monteren
- Banken
- Meetings bezoeken.
Verder gaan we sparen voor een nieuwe uitlaat en wel voor de Roost Evolution*D
Tot de volgende update dan maar weer.
Update 14-4-'10
Vanavond even met het Bws'je naar een landweggetje hier in het dorp gelopen. Maar niet
zomaar een weggetje... Deze weg is 2 weken geleden opnieuw geasfalteerd. Perfect om zo af
en toe een stukje te knallen dus:#
Vanavond dus ook maar even gedaan. Natuurlijk een paar foto's en filmpjes gemaakt.
Hij staat er een beetje rommelig bij, maar dat gaat veranderen
Actiefoto*D
Mooi sprintbaantje of niet!:#
In actie:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=hPrKirASKYc"]YouTube- Polini Evo Bws[/ame]
Tot de volgende update!
Update 20-05-'10
Zo, na een hele lange tijd maar weer is een update.
Er is niet zo heel veel gebeurt eigenlijk. Wel hebben we besloten het frame toch te gaan lassen. We
hadden busjes laten draaien voor tussen het kiesler subframe, maar deze zijn helemaal aan gort gereden,
waardoor het blok scheef onder het frame hing.
Het zal binnenkort dus gelast zijn. Is ook beter en mooier
We hebben we wel weer wat aangeschaft:
Een heel erg nette Yasuni C21:
Verder nog wat bezig geweest met de voorkap, begint al ergens op te lijken:
Tot de volgende dan maar weer.
Update 21-07-'10
Na 2 maanden niks aan de scooter gedaan te hebben, zijn we nu eindelijk weer aan de bws aan
het sleutelen.
2 weken geleden had ik aan me oom gevraagd of hij een subframe voor ons wilde lassen en dat wilde hij wel. We
hebben toen een mooie stevige mal gemaakt van hout zodat alles (zo goed als) recht stond en
toen is het gelast. Helaas hebben we hiervan geen foto's gemaakt.
Ondertussen hadden we nieuwe koelslangen, vloeibare pakking en een temperatuurmetertje
besteld en nu staat hij weer in elkaar en rijd hij ook alweer lekker. Hij staat er nu een stuk netter
bij dan eerst, hier wat foto's
Het gelaste subframe:
Het frame is nu een stukje verlengd. Hij staat nog vrij hoog, dit komt mede doordat er nu nog een
ophoogblokje tussen zit. Deze gaat er waarschijnlijk nog tussen uit.
Dingen die de komende tijd moeten gebeuren zijn:
- Kleiner radiateurtje regelen
- Ophanging voor de radiateur lassen
- Kabels van temperatuurmeter netjes wegwerken
- frame laten coaten
- Nog wat afstellen
- etc.
Nog een filmpje van gister:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=smtJ8g4Jmrs"]YouTube- Polini Evo Bws[/ame]
Wij zijn Yoran en Sven. Allebei 18 jaar, en ook al een tijd bezig met scooters.
We hebben al een projectpagina op Scooter-freaks, maar omdat het
nu eigenlijk pas echt gaat beginnen maken we er hier ook maar een.
We hebben vorig jaar een Bws'je voor bijna niks kunnen kopen, die zijn we helemaal gaan opknappen.
En het Minarelli Verticaal blok hebben we een beetje opgeleukt.
Setup van het verticaal blokkie was op het eind:
Cilinder: Stage 6 Racing 70cc p10.
krukas: Rito p10.
Uitlaat: Gianelli shot.
Ontsteking: HPI '05
Carburateur: Dell'ortho 21mm Race "Black edition"
Vario: Malossi Overrange
Koppeling: Malossi Deltaclutch
Koppelingshuis: Stage 6 Wingcooler
Poulie's: Malossi Overrange
V-snaar: Malossi Overrange
Lagers: SKF C4
Carters: minarelli verticaal SD
Liep best leuk, zeker voor een verticaal blokkie. Hier een filmpje:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Bw7xvpzfw0g"]YouTube- Stage 6 Racing Bws[/ame]
Zo zijn we er ooit aan begonnen:
Vervolgens hebben we onder andere de volgende dingen gedaan:
- Frame goud gespoten
- Blok laten stralen
- Yss veer erop gezet
- Andere voorvork geplaatst
- Verschillende delen gepolijst, o.a voorpoten, carterdeksel en rempotje
- Epc Stuur + Clamp gemonteerd
- Tomaselli snelgas
- Sr achtervelg + Rocket voorvelg gemonteerd
En zo nog veel meer *D
Hier wat foto's:
Gestraald blokje:
Hier voor het eerst weer een beetje in elkaar, met leeg blokje:
Toen ook maar is wat motorische onderdelen gaan kopen/bestellen.
Zoals:
- Stage 6 Racing 70 (nieuw)
- Rito krukas (via Scooter-freaks, maar ook nieuw)
- Hpi '05 binnenrotor ( zgan)
- Dell'ortho 21 mm black edition carb
- Malossi Overrange incl. deltaclutch en stage 6 wingcooler
Krachtbron:
En toen we dat allemaal hadden gemonteerd, zag het blokje er ongeveer zo uit:
En hier het blokje gemonteerd:
Op dit moment zijn we ook heel druk bezig met de kappen, deze worden allemaal bewerkt en
we zijn al een heel eindje op weg.
Achterkap is compleet aangepast, beenschild en voetenplank zijn aan elkaar gepolyestert en
strak gemaakt. En nu zijn we bezig met het verlagen van de onderkuip. Dit gebeurt allemaal met
professionele plamuur en glasvezel etc.
Hier volgen later meer foto's van. Hier al wel vast 2 foto'tjes van hoe het hok er nu bij staat.
Hierop zie je trouwens al wel het aan elkaar gepolyesterde beenschild + voetenplank.
Ja de buddy is aan vervanging toe
Maar..... zoals we al zeiden aan het begin, het project begint nu eigenlijk pas echt. Het minarelli
verticaal blokkie was heel leuk, maar veel leuker is natuurlijk een minarelli horizontaal blokje.
Toen we op Scooter-freaks afgelopen zondag (28-03-'10) een mooie aanbieding zagen van een
zo goed als compleet Polini Evo blok, konden we de verleiding natuurlijk niet weerstaan om dit blok
over te nemen. Het blok is echt in topstaat:W
Foto's!:8)
Setup van het blok is op dit moment:
Polini evo 1
Malossi RHQ
Polini speed control vario
Hebo racing koppeling
Polini overange poulies
24mm PWK
Kiesler Wig
MHR vl14 membraan
Malossi 24/28mm recht spruitstuk
Stage 6 vertanding
Malossi v-snaar
Skf c4 lagers
Hier zal nog een hoop aan veranderen uiteraard, we gaan vooral veel testen. De Malossi overrange
set + Deltaclutch en stage 6 koppelingshuis uit het verticaal blokje zullen overgezet worden op
dit blok. Dit geld ook voor de Hpi.
Het Minarelli verticaal blokkie zal worden verkocht met standaard ontsteking en de polini overrange set,
inclusief de Polini vario en de Hebo racing koppeling. Dus heb je interesse, laat het weten. Blokkie
is gloedjenieuw, heeft slechts 5-10 km gelopen
De komende tijd gaan we ons vooral bezig houden met het uitlijnen en omlassen van het frame.
Maar ook met de kappen en uiteraard met het verbeteren van het blok. Het blok ziet er op zich netjes uit, maar
misschien willen we het toch laten stralen.
Hopelijk vinden jullie het al wat*D
Graag jullie reacties, tips en op of aanmerkingen natuurlijk. Mocht er iemand zijn die al eens een (bws) frame
heeft omgelast naar horizontaal, graag je tips.
Tot de volgende update.
Update 31-03-'10
Vanavond hebben we het verticaal blokkie eronderuit gehaald. Verder zijn we alvast bezig geweest met
kijken hoe we het horizontale blokje eronder willen hebben. In welke stand, en we zijn er denken we wel uit.
We hebben het frame en het blokje op straatstenen gezet. Dit is puur om te kijken hoe we het blokkie eronder willen.
Vanmiddag zijn we even langs een metaalbewerkingsbedrijf geweest om een mooie stalen buis op te halen.
Hier al 2 mooie stukjes eraf geslepen.:
Ook even de buddy erop gelegd:
En hier samen met de bewerkte achterkap:
En zoiets zal het dan moeten gaan worden:
Er zijn hier vast mensen, met wat meer ervaring op het gebied van het lassen en uitlijnen van een blok.
Zouden die gene misschien kunnen vertellen hoe zij het blok precies hebben uitgelijnd?
Ik heb bijvoorbeeld wel is gehoord dat je de 2 wielen tussen 2 houten balken klemt, zodat
Het blok precies in lijn staat met het frame en het voorwiel, maar het moet natuurlijk ook in een hoek
van 90 graden onder het frame hangen. We hebben wel ideeën over hoe we het gaan doen, maar
Tips en adviezen zijn zeker welkom, aangezien wij hier nog niet zoveel ervaring mee hebben.
Klein updateje
Gister hebben we een kiesler subframe besteld in Duistland, bij Scooter-attack.com. Er staat bij
dat hij voor minarelli verticaal scooters is, en dat na montage een minarelli horizontaal blok gemonteerd
kan worden. Het komt komende week binnen, dus ben benieuwd! Zou een hoop tijd en moeite besparen.
Dit staat erbij:
For all of you with vertical Minarelli engines, these are great news: finally, there is a better alternative
to the usually very time consuming subframe conversions to horizontal Minarelli engines.
Op de foto is hij volgens mij gewoon hetzelfde als een verlengsetje voor horizontaal, maar we gaan het
wel zien.
Update 7-04-'10
We zitten nog steeds te wachten op het Kiesler subframpje, hij is al wel verzonden. Ook hadden we een nieuw
Polini Evo pakkingsetje bestelt bij Scootparts, die moet ook nog binnen komen. Nog een paar daagies wachten
en dan kunnen we hem misschien wel voor het eerst aan trappen.
We hebben het blok zover mogelijk in elkaar gezet, verder ook het waterpompdeksel gepolijst en gespoten.
Foto's:
Ook nog wat kleine spullen gekocht.
Nieuwe complete remkabel en een benzinekraantje. Verder ook nog een hele bos benzineslang gekregen van
een jongen uit het dorp, altijd handig.
Volgende update misschien wel een lopend blokkie
Update 10-4-'10
Hallo allemaal,
Gister hebben we het Kiesler ombouwsetje binnen gekregen. De dag daarvoor hadden we het nieuwe
pakkingsetje al binnen gekregen. Dus toen ook meteen het cilindertje gemonteerd. De squish staat op
0,64mm. Dus staat op safe.
Het complete blokje:
Let niet op de lange bout die uit de kop steekt Is tijdelijk totdat er een temperatuurnippeltje in komt
te zitten:
Het Kiesler ombouwsetje:
Dus gisteravond zouden we wel 'effies' het kiesler ombouwsetje eronder hangen. Nou dat 'effies', dat
ging hem niet worden. Wat een troep die kiesler subframes! De busjes die erbij geleverd waren, daarvan
klopte de maten gewoon niet. Dus het blok kwam niet precies in het midden te zitten.
Toen het blok er eenmaal (scheef) onder zat, zakte het originele bws-subframe (waar het kieslersetje
op vast zit) helemaal naar beneden. Hierdoor hing het blok bijna op de grond. Toen zagen we het ff niet
meer zitten.
Uiteindelijk hebben we het blok er maar zo onder laten hangen. Vandaag hebben we busjes met de
goede maten laten draaien. Hierdoor konden we het er in ieder geval helemaal onder hangen.
Maja, toen hadden we nog het probleem met het blok dat onderhand over de grond schuurde. We
zijn even langs de plaatselijke scooterboer gelopen e die kwam met het idee bouten door het subframe
te doen en deze met goede ringen en moeren aan het frame te bevestigen. Hierdoor kan het originele
subframe niet meer kantelen.
Na dit te hebben gedaan, hing het eindelijk goed.:W
Op de foto's kun je zien hoe we het hebben gedaan, het is een zeer stevige oplossing. Dit lost ook het
probleem van het omhoog/laag klappen van de kieslerset op wat we vaak horen hier en op ander forums:
2 M8 bouten met dikke ringen door het subframe:
En aan de voorkant met borgmoeren vast gezet:
Het is echt heel sterk, we zijn er ook niet echt bang voor dat het zal gaan buigen of breken ofzo.
Zo ziet het totaalplaatje er nu uit:
Let niet op de koelslangen, hier komen uiteraard nieuwe voor.
Verder vanmiddag ook de HPI op 3,5 mm voorontsteking gezet. En toen zou het moeten lopen.
En ja hoor, paar keer kicken en de eerste knallen kwamen uit de uitlaat.:W
Uiteraard ff een filmpje gemaakt van hoe het nu loopt. Er moet nog een hoop afstelwerk gedaan worden.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=hmNQKkSe6ls"]YouTube- Polini Evo Bws[/ame]
Dingen die we de komende tijd (weken/maanden) gaan doen zijn:
- Afstellen
- Nieuwe koelslangen monteren
- Kabels etc. netjes wegwerken
- Waarschijnlijk 28mm kopen+monteren
- Banken
- Meetings bezoeken.
Verder gaan we sparen voor een nieuwe uitlaat en wel voor de Roost Evolution*D
Tot de volgende update dan maar weer.
Update 14-4-'10
Vanavond even met het Bws'je naar een landweggetje hier in het dorp gelopen. Maar niet
zomaar een weggetje... Deze weg is 2 weken geleden opnieuw geasfalteerd. Perfect om zo af
en toe een stukje te knallen dus:#
Vanavond dus ook maar even gedaan. Natuurlijk een paar foto's en filmpjes gemaakt.
Hij staat er een beetje rommelig bij, maar dat gaat veranderen
Actiefoto*D
Mooi sprintbaantje of niet!:#
In actie:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=hPrKirASKYc"]YouTube- Polini Evo Bws[/ame]
Tot de volgende update!
Update 20-05-'10
Zo, na een hele lange tijd maar weer is een update.
Er is niet zo heel veel gebeurt eigenlijk. Wel hebben we besloten het frame toch te gaan lassen. We
hadden busjes laten draaien voor tussen het kiesler subframe, maar deze zijn helemaal aan gort gereden,
waardoor het blok scheef onder het frame hing.
Het zal binnenkort dus gelast zijn. Is ook beter en mooier
We hebben we wel weer wat aangeschaft:
Een heel erg nette Yasuni C21:
Verder nog wat bezig geweest met de voorkap, begint al ergens op te lijken:
Tot de volgende dan maar weer.
Update 21-07-'10
Na 2 maanden niks aan de scooter gedaan te hebben, zijn we nu eindelijk weer aan de bws aan
het sleutelen.
2 weken geleden had ik aan me oom gevraagd of hij een subframe voor ons wilde lassen en dat wilde hij wel. We
hebben toen een mooie stevige mal gemaakt van hout zodat alles (zo goed als) recht stond en
toen is het gelast. Helaas hebben we hiervan geen foto's gemaakt.
Ondertussen hadden we nieuwe koelslangen, vloeibare pakking en een temperatuurmetertje
besteld en nu staat hij weer in elkaar en rijd hij ook alweer lekker. Hij staat er nu een stuk netter
bij dan eerst, hier wat foto's
Het gelaste subframe:
Het frame is nu een stukje verlengd. Hij staat nog vrij hoog, dit komt mede doordat er nu nog een
ophoogblokje tussen zit. Deze gaat er waarschijnlijk nog tussen uit.
Dingen die de komende tijd moeten gebeuren zijn:
- Kleiner radiateurtje regelen
- Ophanging voor de radiateur lassen
- Kabels van temperatuurmeter netjes wegwerken
- frame laten coaten
- Nog wat afstellen
- etc.
Nog een filmpje van gister:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=smtJ8g4Jmrs"]YouTube- Polini Evo Bws[/ame]
Last edited: