Poker (no)-limit Texas Hold'em #3

Brag & Beat :

4x BB raise
pot raise op flop, hij 3bet mij, ik zet hem na tijdje denken allin. Hij called met paartje 8 met Jack kicker :| En hij kijgt zijn 2pair op de turn :(


Total pot $101.50 | Rake $2
Board [4h 5h 8c Jc Tc]
Seat 2: Mozes6 folded before Flop
Seat 3: RED DOG NOW folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: pronk_sbo_nl (button) mucked [As Ah]
Seat 5: nataria9 (small blind) folded before Flop
Seat 6: uhrskoven (big blind) showed [Jd 8d] and won ($99.50) with two pair, Jacks and Eights


Shortstack donk gaat preflop allin hij had nog maar 1/5 van mijn stack dus wijde range, ik call met AK, hij heeft A2. turn...een 2. Ik run weer heerlijk! ;)

Total pot $48 | Rake $2
Board [7h 5c 2d 6d Jd]
Seat 2: Mozes6 (button) folded before Flop
Seat 3: RED DOG NOW (small blind) folded before Flop
Seat 4: pronk_sbo_nl (big blind) showed [Ad Ks] and lost with high card Ace
Seat 5: nataria9 showed [As 2c] and won ($46) with a pair of Deuces
Seat 6: uhrskoven folded before Flop (didn't bet)
 
Ach ja, mijn koningen werden ook door A2 gekraakt op de river, ik haat 3 outers!!! Lijkt wel of dat ze ALTIJD vallen bij die donks
 
Ik kan er ook maar niet aan wennen idd, kijk...dat die kaart komt dat is nou eenmaal gewoon een kans, een feit, dat weet je vantevoren dat het mogelijk is. Maar dat iemand $40 called met een paartje 8 met jack kicker, terwijl er een reraise preflop is geweest...daar kan ik niet tegen. Hij wist gewoon dat hij tegen een overpair zat...en toch callen :?
 
Iemand tips? Had ik nog groter moeten betten om dit soort dingen te voorkomen?

PokerStars Game #29135341541: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2009/06/08 13:26:38 ET
Table 'Calpurnia II' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: gonZodinHo ($161.95 in chips)
Seat 2: bigadi8 ($90.25 in chips)
Seat 3: LosPatos ($41.65 in chips)
Seat 4: pronk_sbo_nl ($50.25 in chips)
Seat 5: mgsimpleton ($126.65 in chips)
Seat 6: Charly1712 ($62.55 in chips)
bigadi8: posts small blind $0.50
LosPatos: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to pronk_sbo_nl [Jd Ah]
pronk_sbo_nl: raises $3 to $4
mgsimpleton: folds
Charly1712: folds
gonZodinHo: folds
bigadi8: calls $3.50
LosPatos: calls $3
*** FLOP *** [8c Qc Ad]
bigadi8: checks
LosPatos: checks
pronk_sbo_nl: bets $7
bigadi8: calls $7
LosPatos: folds
*** TURN *** [8c Qc Ad] [6d]
bigadi8: checks
pronk_sbo_nl: bets $12
bigadi8: calls $12
*** RIVER *** [8c Qc Ad 6d] [Td]
bigadi8: checks
pronk_sbo_nl said, "saved by the river?"
pronk_sbo_nl: checks
*** SHOW DOWN ***
bigadi8: shows [Ac Tc] (two pair, Aces and Tens)
pronk_sbo_nl: mucks hand
bigadi8 collected $47.60 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $50 | Rake $2.40
Board [8c Qc Ad 6d Td]
Seat 1: gonZodinHo (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: bigadi8 (small blind) showed [Ac Tc] and won ($47.60) with two pair, Aces and Tens
Seat 3: LosPatos (big blind) folded on the Flop
Seat 4: pronk_sbo_nl mucked [Jd Ah]
Seat 5: mgsimpleton folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: Charly1712 folded before Flop (didn't bet)
 
Ligt een beetje aan de tafel, maar soms wil ik AJo preflop nog wel eens gewoon mucken UTG. Stel je flopt een aas maar wordt gereraised, dan zit bijna altijd tegen AK/AQ. Mindere Azen gaan een preflop call (waarschijnlijk) niet callen.

Maar as played:

Flop zou ik wat meer zetten. Je zit tegen een SB en BB, vooral die BB zou heel goed met een 2 flush kaarten preflop hebben gecalled (hij krijgt niet echt de odds daarvoor maar 2.7:1 is voor donks meestal al genoeg). Er zit dan dus $12 in de pot en je bet $7. Hier krijgen ze weer de odds 2.7:1 waar de meeste donks het wel voor doen. Zet je daar gewoon $10 dan krijgen ze 2.2:1 en dat is toch een stukje minder. Officieel moet je 4:1 odds krijgen om een flushdraw +EV te kunnen callen.

Turn zet je weer niet al te veel. Opzich is zijn flopcall gevaarlijk natuurlijk, maar handen die jou beaten (sets, AK, AQ, A8 ) zullen zeer waarschijnlijk de flop al raisen vanwege de flush- en straight draws. Je zit hier dus waarschijnlijk tegen een zwakkere aas of een draw. Zet hier dan $20 oid. en pak gewoon die pot op. Bedenk je dat jou hand niet meer kan verbeteren! Een J zou de straat completen dus kan je imo niet als verbetering zien. De pot is mooi genoeg om daar op te pakken met een (grote) bet, plus er is een dubbele flushdraw die hij eventueel via een rare manier kan hebben.

River is fine natuurlijk. Complete zowel de flush als straightdraw dus hier ben je 4 van de 5 gevallen gewoon beat.


Even result oriented thinking, hij had dus idd de aas en de flushdraw. Imo zou ik ook elke bet daar op de flop callen, maar laat hem dan iig flink betalen voor die draw. Bedenk dat hij maar 1 in de 5 keer zijn flush hit (ookal voelt het vaker), dus 4x pak je daar gewoon een grote pot op omdat hij mist.





-------------



Heb overigens mijn geld binnen gehad van de 0,5% in Pieter de Korver :W
 
Last edited:
Ligt een beetje aan de tafel, maar soms wil ik AJo preflop nog wel eens gewoon mucken UTG. Stel je flopt een aas maar wordt gereraised, dan zit bijna altijd tegen AK/AQ. Mindere Azen gaan een preflop call (waarschijnlijk) niet callen.

Maar as played:

Flop zou ik wat meer zetten. Je zit tegen een SB en BB, vooral die BB zou heel goed met een 2 flush kaarten preflop hebben gecalled (hij krijgt niet echt de odds daarvoor maar 2.7:1 is voor donks meestal al genoeg). Er zit dan dus $12 in de pot en je bet $7. Hier krijgen ze weer de odds 2.7:1 waar de meeste donks het wel voor doen. Zet je daar gewoon $10 dan krijgen ze 2.2:1 en dat is toch een stukje minder. Officieel moet je 4:1 odds krijgen om een flushdraw +EV te kunnen callen.

Turn zet je weer niet al te veel. Opzich is zijn flopcall gevaarlijk natuurlijk, maar handen die jou beaten (sets, AK, AQ, A8 ) zullen zeer waarschijnlijk de flop al raisen vanwege de flush- en straight draws. Je zit hier dus waarschijnlijk tegen een zwakkere aas of een draw. Zet hier dan $20 oid. en pak gewoon die pot op. Bedenk je dat jou hand niet meer kan verbeteren! Een J zou de straat completen dus kan je imo niet als verbetering zien. De pot is mooi genoeg om daar op te pakken met een (grote) bet, plus er is een dubbele flushdraw die hij eventueel via een rare manier kan hebben.

River is fine natuurlijk. Complete zowel de flush als straightdraw dus hier ben je 4 van de 5 gevallen gewoon beat.


Even result oriented thinking, hij had dus idd de aas en de flushdraw. Imo zou ik ook elke bet daar op de flop callen, maar laat hem dan iig flink betalen voor die draw. Bedenk dat hij maar 1 in de 5 keer zijn flush hit (ookal voelt het vaker), dus 4x pak je daar gewoon een grote pot op omdat hij mist.

Mooi uiteengezet zo idd...achteraf had ik ook gewoon veel moeten betten, maar ik vond het board erg gevaarlijk om comitted te worden snap je. Ik wilde niet teveel betten voor het geval hij AQ zou hebben oid en ik op de river zijn shove moet gaan callen met top pair top kicker. Was gewoon echt een rot situatie :p

Maar idd....volgende keer gewoon meer pressie zetten met zo'n hand.
 
Dat is niet verkeerd :p

Pronk, je heb denk ik hetzelfde als mij. Ik wil met een mooie hand zoveel mogelijk uit de pot halen en bet dus niet zoveel dat hun folden. Jouw situatie is een mooi voorbeeld van het gevaar daaraan, je loopt dus gewoon de kans dat hun hitten.

Ik moet dat ook nog afleren en meer met de taktiek van "veel kleine potjes maken ook veel doekoes" gaan spelen.

Of zit ik er nu goed naast? :+
 
Veel 3betten,
Goede folds maken :)

PokerStars Game #29131155105: Hold\'em No Limit ($0.25/$0.50 ) - 2009/06/08 17:10:31 CET [ 2009/06/08 11:10:31 ET ]
Table \'Paris IV\' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: fatpat07 ($35.40 in chips )
Seat 2: Murphynator8 ($50 in chips )
Seat 3: bowie62 ($46 in chips )
Seat 4: Murphy_Lee_L ($51.50 in chips )
Seat 5: duckdogblue ($50 in chips )
Seat 6: Nobel-Peter ($130 in chips )
Murphynator8: posts small blind $0.25
bowie62: posts big blind $0.50
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Murphy_Lee_L [ K
club.gif
A
diamond.gif
]
Murphy_Lee_L: raises $1.50 to $2
duckdogblue: folds
Nobel-Peter: folds
fatpat07: calls $2
Murphynator8: calls $1.75
bowie62: calls $1.50
*** FLOP *** [ 9
diamond.gif
Q
diamond.gif
T
diamond.gif
]
Murphynator8: checks
bowie62: checks
Murphy_Lee_L: checks
fatpat07: checks
*** TURN *** [ 9
diamond.gif
Q
diamond.gif
T
diamond.gif
] [ J
spade.gif
]
Murphynator8: bets $5
bowie62: folds
Murphy_Lee_L: calls $5
fatpat07: raises $23 to $28
Murphynator8: raises $20 to $48 and is all-in
duckdogblue said , \"just ****ign cal lalready\"
Murphy_Lee_L: folds
fatpat07: calls $5.40 and is all-in
Uncalled bet ($14.60 ) returned to Murphynator8
*** RIVER *** [ 9
diamond.gif
Q
diamond.gif
T
diamond.gif
J
spade.gif
] [ 3
spade.gif
]
*** SHOW DOWN ***

Haha had ook nog de Nutflush draw.. Ma vond hem niet +EV om te callen omdat ik dacht dat ik hier vrijwel 80% Beat ben!!!


:D
 
Gisteren nieuwe account aan gemaakt voor "goodluck" :)*) en direct lekker geshipt op de cashgame tafel. Nu dik mn hele buyin voor de SM binnen. Twijfel of ik hem deze week of volgende week wil spelen, dit weekend ga ik namelijk naar Guus Meeuwis in Ehv, dus eer dat ik weer thuis en fit ben.... :rolleyes:
 
Hoe kan je een nieuwe account aanmaken dan? Heb je een 2e bankrekening? Of kan je je account gewoon resetten?

Kan zeker niet en 2 accounts is ook gewoon illegaal (als ze erachter komen ben je beide accounts + funds kwijt). Je kan wel je account laten verwijderen en dan een nieuwe maken, maar je mag 6 maanden later pas een nieuwe maken.

Ik zou er wel mee uitkijken want stel je wilt uitcashen dan checken ze wel alles, en de kans ze er dan achter komen dat er twee Robert ***** in het systeem staan is redelijk groot.

Wat wel kan overigens is gewoon op je pa ze naam zetten oid. Wel zorgen dat je dan ook naar hem uitcasht ;)
 
Ik heb gewoon een nieuwe account aangemaakt, wel met een apart email adress. Misschien mn naam enzo ff veranderen en mn pa's bankrekening invullen?
 
Haha lijkt me dan verstandig... Als je met het lot wilt tarten moet je ff op 2 pc's tegen jezelf gaan spelen op een tafel. :rolleyes:
 
Ligt een beetje aan de tafel, maar soms wil ik AJo preflop nog wel eens gewoon mucken UTG. Stel je flopt een aas maar wordt gereraised, dan zit bijna altijd tegen AK/AQ. Mindere Azen gaan een preflop call (waarschijnlijk) niet callen.

Maar as played:

Flop zou ik wat meer zetten. Je zit tegen een SB en BB, vooral die BB zou heel goed met een 2 flush kaarten preflop hebben gecalled (hij krijgt niet echt de odds daarvoor maar 2.7:1 is voor donks meestal al genoeg). Er zit dan dus $12 in de pot en je bet $7. Hier krijgen ze weer de odds 2.7:1 waar de meeste donks het wel voor doen. Zet je daar gewoon $10 dan krijgen ze 2.2:1 en dat is toch een stukje minder. Officieel moet je 4:1 odds krijgen om een flushdraw +EV te kunnen callen.

Turn zet je weer niet al te veel. Opzich is zijn flopcall gevaarlijk natuurlijk, maar handen die jou beaten (sets, AK, AQ, A8 ) zullen zeer waarschijnlijk de flop al raisen vanwege de flush- en straight draws. Je zit hier dus waarschijnlijk tegen een zwakkere aas of een draw. Zet hier dan $20 oid. en pak gewoon die pot op. Bedenk je dat jou hand niet meer kan verbeteren! Een J zou de straat completen dus kan je imo niet als verbetering zien. De pot is mooi genoeg om daar op te pakken met een (grote) bet, plus er is een dubbele flushdraw die hij eventueel via een rare manier kan hebben.

River is fine natuurlijk. Complete zowel de flush als straightdraw dus hier ben je 4 van de 5 gevallen gewoon beat.


Even result oriented thinking, hij had dus idd de aas en de flushdraw. Imo zou ik ook elke bet daar op de flop callen, maar laat hem dan iig flink betalen voor die draw. Bedenk dat hij maar 1 in de 5 keer zijn flush hit (ookal voelt het vaker), dus 4x pak je daar gewoon een grote pot op omdat hij mist.





-------------



Heb overigens mijn geld binnen gehad van de 0,5% in Pieter de Korver :W

hoeveel was dat? die 0.5%?
 
Back
Top