Piaggio zip zekering springt direct bij het draaien naar contact

khalid101

New Member
Inmiddels 11 zekeringen verder en dagen alles checken weet ik het echt niet meer..
Iemand die me wat kan helpen?
Kan het aan de spanningsregelaar liggen want die ziet er verkalkt uit en ook zegt mijn broertje dat het start relais kapot is omdat wanneer hij met 2 rode draden aan de start ralais zit de motor een start geluid maakt. Heb de bekabeling gechecked en alles ziet er netjes uit, heb zelfs even alles opnieuw bekabelt met nieuwe mannetjes en vrouwtjes aansluitingen erin en toch als ik draai breekt mijn zekering meteen door en de verlichting gaat niet aan. Ik wil z.s.m de weg op en heb hem snel nodig!! Ik ben hopeloos en kon geen soortgelijk forum vinden :(
 
Advertisement - register to remove this

Steeds maar weer smeltzekeringen vervangen wordt op Den duur een dure grap.
Deze kortsluiting kan zowat overal zitten.

Ik zou als volgt te werk gaan:

Neem een 12 volt gloeilampje van 20 Watt of meer.

Maak hier twee draden aan zodat het brandt als je de draden aansluit op de plus- en minpool van je accu.

Neem de kabel los die aangesloten zit op de plus Pool van je accu.

Sluit tussen de losgenomen kabel en de plus Pool van de accu, het lampje aan waar je zojuist de twee draden hadden aangezet.

Vervang de defecte zekering voor een nieuwe.

Als je nu de scooter op contact zet is de sluiting uiteraard nog aanwezig en zal het lampje voluit gaan branden.

Neem nu 1 voor 1 de componenten en alle connectoren los, de verdachte natuurlijk het eerst.

Wanneer je een component of connector losneemt en het lampje gaat zwakker branden zit de sluiting achter de losgekomen connector of in het afgekoppeld component.
 
Back
Top