Piaggio Zip, ontstekingsproblemen

Mja, met een stuk uit het vliegwiel (de magneet) zou hij gewoon moeten lopen, alleen heb je wat onbalans. Het heeft waarschijnlijk niets te maken met de spoelen, aangezien je licht wel gaat branden. Dus idd even dop, kabel en bougie controleren.

Waarom denk je overigens aan je ontsteking? Als de accu stuk is werkt de elektronica ook niet, en met een kapotte zekering ook niet. (De motor zal overigens wel lopen)
 
Mn motor start toch niet? ..
Ik begrijp het niet echt..

Maar de dop, kabel en bougie zijn al vervangen..

Kheb me nu van de eerste keer een complete ontsteking gekocht..

Mvg
 
Dus jij denkt dat als je motor niet start het enkel aan de ontsteking kan liggen? Trek eerst je cilinder maar eens los.
 
Mja, met een stuk uit het vliegwiel (de magneet) zou hij gewoon moeten lopen, alleen heb je wat onbalans. Het heeft waarschijnlijk niets te maken met de spoelen, aangezien je licht wel gaat branden. Dus idd even dop, kabel en bougie controleren.

Waarom denk je overigens aan je ontsteking? Als de accu stuk is werkt de elektronica ook niet, en met een kapotte zekering ook niet. (De motor zal overigens wel lopen)

even hierop reageren , het gebeurd vaker @ piaggio dat het vliegwiel stuk gaat , en het is niet altijd zo dat ie daardoor niet wil lopen , maar er zijn zeker wel gevallen waarbij de scooter niet meer loopt omdat de magneet mist , dat heb ik vaker meegemaakt zelfs..
 
even hierop reageren , het gebeurd vaker @ piaggio dat het vliegwiel stuk gaat , en het is niet altijd zo dat ie daardoor niet wil lopen , maar er zijn zeker wel gevallen waarbij de scooter niet meer loopt omdat de magneet mist , dat heb ik vaker meegemaakt zelfs..
Mja in dit geval ontbreekt de magneet niet hé, enkel een stukje. Als de hele magneet mist loopt ie natuurlijk niet. Overigens is het wel zo dat als een magneet een klap krijgt hij een groot gedeelte van zijn kracht verliest.
 
Ik heb hier ook vraag op ik heb zelf Puch zip rst. Blok was kapot ik heb als er afgehaald nieuw blok gekocht van zip 2000 uit 2009 ik heb de ik heb ouwe ontsteking er op gezet die deed het nu op nieuwe blok niet ik heb geen ook e-startmotor op gezet dus zit ook massa op zou dat probleem zijn want blok zit tog op frame heb tog massa of is dat draadje die massa geeft dan weet ik arm die geen vonk geeft
 
Back
Top