1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Piaggio Zip 4t 60cc BROM

Discussion in '4 Takt en Injectie Scooters' started by Buschh, 28 August 2017.

  1. Buschh

    Buschh New Member

    Joined:
    28 August 2017
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Hallo,

    Ik wil graag 60cc monteren op mijn piaggio zip(brom), maar ik wil de top van 55 behouden. Is dit mogelijk of wordt hiervan de top automatisch hoger?

    Kan ik niet gewoon 60cc erin doen met een begrensde cdi(brom cdi) zodat hij nogsteeds 55 loopt.

    Als dit helemaal niet kan, wat zouden jullie dan doen om hem beter te laten trekken? Rolletjes zou kunnen maar ik heb het gevoel dat dit niet veel gaat uitmaken, natuurlijk lichter is minder kracht om naar buiten te duwen maar is het nou echt zo'n verschil?

    Wat heb ik nu?
    Vario eruit
    Originele cilinder
    Originele CDI

    Wat wil ik?
    60cc
    top van 55
    hard optrekken

    -Buschh
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. aerox_

    aerox_ New Member

    Joined:
    28 August 2017
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Hallo,
    ik denk dat je bedoeld de vario ring ipv de vario. Als de vario eruit is rijd je scooter niet meer.
    Maar als je een onbegrenste cdi koopt, dan loopt je scooter harder. En als je vervolgens lichtere rollen pakt word je top lager, dan trek je harder op. Maar dan heb je ook over toeren uiteindelijk.
    ik durf niet te zeggen of je dan 55 km/h kan blijven rijden met een 60cc en een begrensde cdi
    gr
    aerox_
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. eurokit

    eurokit Well-Known Member Staff Member

    Top Poster Of Month

    Joined:
    11 April 2006
    Messages:
    2,282
    Likes Received:
    51
    Trophy Points:
    48
    Met 60cc gaat hij denk ik toch wel harder.. De diameter van de zuiger is groter, dus de motor kan meer vermogen geven dus zal je harder als standaard gaan..

    Beste is gewoon de originele cdi erin laten en dan een dunne vario ring erin houden..
    Orginele zwarte stekker cdi is al een slome CDI..
    Die met de gele stekker is een ducati sport CDI.. Als je die monteerd heb je teveel vermogen als hij tegen de vario ring komt..

    Mocht het met de originele stekker CDI brom niet lukken, dan zou je een begrensde Snor CDI kunnen proberen..
     
    #3
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page