Piaggio Zip 2T

sooty

Well-Known Member
Wat vragen m.b.t. de nieuwe Piaggio Zip van m´n dochter (ja, een ouwe man op dit forum...)
Het inrijden zit erop, nu mag ie wel wat sneller dan de standaard 45-50.
Welke begrenzers zitten er allemaal op? varioring hoor ik, extra slurf aan de uitlaatbocht heb ik gezien. Reductieplaatje spuitstuk? (zit een 17,5 Dellorto op), nog meer?

Hoe krijgen we er het makkelijkst extra kilometers bij en: moeten we dan ook een grotere sproeier monteren (suggestie voor de maat).

Ik hoor graag van jullie wat er alemaal opzit en wat dat scheelt.

Dank,

Walter
 
Advertisement - register to remove this

politie, onzin, zou ik er dan eerlijk voor uitkomen dat ik het voor m'n dochter vraag?
Gewoon een vader die er geen moeite mee heeft dat ze iets harder rijdt dan 45...

Mijn brommertje (honda) ging indertijd ook wel een beetje harder dan was toegestaan, 90 of zo.
 
Dat zijn wel zon beetje alle piaggio begrenzers. Als je nog harder wil kan je misschien een gietijzeren laagtoerige 70cc erop schroeven, met groter spruitstukje en std. uitlaat weet je je dan in elke situatie van het stadsverkeer te redden. Geen irritante shit met otos die je inhalen, en naar de kant van de weg duwen. Op begrenzer.nl heb je vervolgens voor weinig geld een perfecte begrenzer voor alle sletjes in blauw :)
 
70cc is dus echt nergens voor nodig om wat harder te rijden.
met een groter carburateurtje, en een andere vario wil ie al wat harder lopen.
de originele uitlaat kan je prima houden, met een andere (teruglooppijp) wil die nog wel wat fijner lopen. suc6:)
 
Dennis.H said:
70cc is dus echt nergens voor nodig om wat harder te rijden.
met een groter carburateurtje, en een andere vario wil ie al wat harder lopen.
de originele uitlaat kan je prima houden, met een andere (teruglooppijp) wil die nog wel wat fijner lopen. suc6:)

Grotere carb? Hij heeft al een 17,5. Hoe groot wil je gaan op de originele cilinder.

En paps,
haal gewoon de varioring eruit en de uitlaatbegrenzing. Vervolgens vergroot je de sproeier met een maat of 6 en kijk je gelijk of er een begrenzing in het membraam zit. (mocht je nieuw zijn met vario's dan heb je hier op het forum een "how to" staan).
 
sooty said:
Wat vragen m.b.t. de nieuwe Piaggio Zip van m´n dochter (ja, een ouwe man op dit forum...)
Het inrijden zit erop, nu mag ie wel wat sneller dan de standaard 45-50.
Welke begrenzers zitten er allemaal op? varioring hoor ik, extra slurf aan de uitlaatbocht heb ik gezien. Reductieplaatje spuitstuk? (zit een 17,5 Dellorto op), nog meer?

Hoe krijgen we er het makkelijkst extra kilometers bij en: moeten we dan ook een grotere sproeier monteren (suggestie voor de maat).

Ik hoor graag van jullie wat er alemaal opzit en wat dat scheelt.

Dank,

Walter

Hoi, leuk om een vader te zien, die ook wel weet hoe of wat :)

vario ring klopt, simpel eruit te halen.
''slurf in de uitlaatbocht'' idem simpel te verwijderen.
plaatje @ spruitstuk zit er niet altijd. meestal wel...

ik zou eerst de vario ring + uitlaat rondsel eruit halen, dan is ze wel een tijdje zoet hoor...
 
bedankt, nog 1 vraagje

Dank voor al jullie reacties.
De varioring gaat er zeker af, dat lukt wel met het how to.

De uitlaat ben ik nog niet helemaal zeker van: er zit zowieso een soort extra pijpje aan de uitlaatbocht gelast, dit is dichtgeknepen aan het eind. Moet dat eraf en zo ja: hoe, we hebben geen lasapparatuur.
Of zit er (ook) nog een begrenzer ín de uitlaatbocht? en zo ja, is die makkelijk te verwijderen?

70cc lijkt me niet nodig, als ie 70 km/u kan en hij blijft net zo goed optrekken als ie nu doet vind ik het mooi.

Nogmaals dank en groeten,


Walter
 
sooty said:
Dank voor al jullie reacties.
De varioring gaat er zeker af, dat lukt wel met het how to.

De uitlaat ben ik nog niet helemaal zeker van: er zit zowieso een soort extra pijpje aan de uitlaatbocht gelast, dit is dichtgeknepen aan het eind. Moet dat eraf en zo ja: hoe, we hebben geen lasapparatuur.
Of zit er (ook) nog een begrenzer ín de uitlaatbocht? en zo ja, is die makkelijk te verwijderen?

70cc lijkt me niet nodig, als ie 70 km/u kan en hij blijft net zo goed optrekken als ie nu doet vind ik het mooi.

Nogmaals dank en groeten,


Walter

Die slurf op de uitlaat begrenst officieel wel, maar maakt niet extreem veel verschil. De prop die aan het begin van de uitlaat (bij de cilinder dus) zit maakt veel meer verschil. Deze kun je er wel uit halen.
 
waarschijnlijk heb je nog nooit zo'n ding gezien? daar zit gewoon een stukje metaal met 2 of 3 puntjes vastgelast, en die moet je er uit zien te krijgen, en zorgen dat die er niet in valt, 'kind kan de was doen'.
 
makkelijkst is ff voorzichtig een boortje op die puntlasjes te zetten
Zo ziet zo,n prop eruit
en zoals je kan zien heb ik deze toen ook losgeboort
P240108_111702.jpg

P240108_111701.jpg
 
Wat vragen m.b.t. de nieuwe Piaggio Zip van m´n dochter (ja, een ouwe man op dit forum...)
Het inrijden zit erop, nu mag ie wel wat sneller dan de standaard 45-50.
Welke begrenzers zitten er allemaal op? varioring hoor ik, extra slurf aan de uitlaatbocht heb ik gezien. Reductieplaatje spuitstuk? (zit een 17,5 Dellorto op), nog meer?

Hoe krijgen we er het makkelijkst extra kilometers bij en: moeten we dan ook een grotere sproeier monteren (suggestie voor de maat).

Ik hoor graag van jullie wat er alemaal opzit en wat dat scheelt.

Dank,

Walter


Ik zou beginnen met de varioring eruit halen, en
het plaatje bij de luchtingang van de carburateur eruit halen.
vervolgens 1 maat grotere sproeier erin doen, niet groter.

als het dan nog niet snel genoeg is kan je de pijpjes op de uitlaat dichtknijpen, en de prop eruit halen.

wat ik hier boven allemaal lees van 6 maten grotere sproeiers e.d is allemaal onzin.
 
Back
Top