Piaggio zip 2014 start niet

Niek Plugers

New Member
Hey ik heb een Piaggio zip uit 2014 die uit een keer niet meer start Eenen moment reed hij nog goed Andere moment niks meer niet eens op rem reiniger. Nu als ik hem kick dan ploeg hij soms uit de uitlaat

Wat heb ik allen maal gedaan :

Kleppen gesteld.

Sproeiers/carburateurs schoon gemaakt .

Nieuwe bougie.

Vacuüm lek bij het in laat spruitstuk gecontroleerd.

Vacuüm pompje van de tank gecontroleerd.

Ik weet het niet meer hoop dat jullie me kunnen helpen
 
Advertisement - register to remove this

Hey,

Er even van uitgaand dat je de kleppen goed gesteld hebt (heb je veel verdraaid ?)
Probeer eerst eens te kijken of je goede vonk van bougie krijgt.
Draai bougie eruit en duw m in de bougiekap, met contact aan tegen cilinder aan houden (raak zelf geen ijzer aan :p ) en kickstarter bewegen.
Wel of geen sterke vonk dan weet je welke richting je het moet gaan zoeken.
 
Sorry ik wist je achtergrond niet en kleppenstellen is zo minimaal bijstellen dat een beginner al snel te ver versteld vandaar die reactie ;)

Tja als er goede vonk is maar motor slaat zelfs met remreiniger niet aan denk ik als eerst kleppen sluiten niet of cilinder heeft het begeven.
Indien je als monteur toegang hebt tot een compressiemeter zou ik dat een meten.
 
Haha maakt niet uit hoor dacht leg het even uit ja ga compressie meten dan want er is al bij 7000 km een nieuwe cilinder opgekomen plus kleppen op nieuw in geslepen en hij heeft nu 16000km er op zitten in totaal
Nog maal bedankt voor u reactie
 
Nooit remmenreiger in je blok gebruiken... Dat spul haalt alle smering uit je blok (ontvetter) en dan loopt je blok naar de kl*te.



Misschien is de brandstof leiding verstopt (of een geplaatst benzine leiding tussen filter)
Anders kan er een kleppenseal defect zijn.. (dicht de boel af tussen binnen in en buiten het blok)
 
Ja heb ik gedaan en er is gewoon een goede vonk ben zelf auto monteur dus denk wel dat ik ze goed gesteld heb maar bedankt voor u reactie


Kleppen stellen heeft niks met een vonk te maken... Als de kleppen niet goed staan vonkt hij ook nog gewoon hoor... Maar als de kleppen te ver open gaan of niet goed staan kan de cilinder geen compressie opbouwen omdat de klep dan te lang open staat, werkt dan precies hetzelfde als een de-compressie setje van een vespa ciao..

Wat is trouwens de afstelling van die kleppen?

Misschien eens het kleppendeksel lichten en eens kijken of je iets bruins ziet rondom de uitlaat klep bovenop de kop.. (lekkage bij de inlaat is lastiger te vinden, omdat aan die kant de boel niet echt heel warm word)
 
Back
Top