piaggio nrg power

rotjeknor 1985

New Member
Hoi ik ben nieuw hier op het forum ik had een vraag betreft een nrg power ik heb een malossi sport 70cc gekocht17,5 mm cabarateur ken ik sproeier 78 gebruiken het is voor mij 20 jaar geleden dat ik aan scooters sleutelde ik heb ook nog sproeiers liggen 70 76 82 92 94 102 met vriendelijke groet rien
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou beginnen met de hoogste sproeier die je hebt om cilinder schade te voorkomen.

Zet je luchtschroef op 1.5 en dan van hoog naar laag (sproeier)(kleur bougie) afstellen
 
Met welke sproeier? Als hij bij 102 nat en zwart was zou ik gewoon proberen aftestellen door elke keer een kleinere sproeier te monteren. Ff rijden, bougie kijken.

Zwart en natte bougie is kleiner sproeier, wit en droog is grotere sproeier.
 
Beste MDO
ik heb er nu 76 sproeier erin gedaan lijkt nu goed ik ga hem ff laten afkoelen en nog een test ritje maken ik heb er nu een groene drukveer in ik heb ook nog een rode liggen van dmp 1000rpm staat erop is die groen drukveer goed of zeg jij gewoon ff testen
 
Groene drukveer zegt niet zoveel, kan malossi, polini, top racing, jasil etc zijn

Hebben allemaal verschillende diktes en lengtes kwa sterkten.

In dit geval zou ik het gewoon ff proberen.

Ff kijken wat het beste rijd.

Was de bougie kleur goed?
 
IMG_0591.jpeg
Post automatically merged:

Dit is de kleur nu
Post automatically merged:

Moet wel zeggen dat me gasnaald niet goed stond met maat 78 sproeier
 
Last edited:
ik ben aan bezig geweest met afstellen wat bleek me membraam lekte. kreeg hem, ook niet stationair afgesteld sproeier 78 erin gedaan stotterde een klein beetje nu sproeier 76 erin gedaan en rijd nu perfect blijft nu ook stationair draaien ik heb nu 6.1 gram rollen er in zou ik er beter een gele drukveer van malossi erin kunnen zetten omdat ik niet weet welk merk drukveer het is ? hij trekt hem wel netjes in 1 keer door zonder dip ken nog niet echt vol gas blazen maar rijd beter dan die 50 cc standaard:)

setup
70cc malossi sport
17,5 mm dellorto carburateur sproeier 76
std luchtfilter
standaard koppeling iets strakere trekveertjes (waarschijnlijk groene top racing drukveer 15%)
standaart vario 6.1.gram rolletjes malossi
sito plus onberensd
 
Back
Top