Peugot v clic

Kh-Safae

Well-Known Member
Hey iedereen

Is er iemand die veel weet van scooters en mij msschien verder kan helpen? Mijn scooter startte altijd op kickstart nu niet meer, heb onlangs een nieuw batterij gekocht (zie foto)maar het doet het nog steeds niet ik denk dat ik die verkeerd heb geplaats als iemand dat kan afleiden vd foto? Voor de rest is er niks aan de scooter denk ik toch, als het niet aan d batterij ligt kan iemand mij dan zeggen welke stappenplan ik moet volgen om het probleem te vinden?
Btw batterij is gekocht geweest van auto 5

Alvast bedankt!!!!!
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    729.9 KB · Views: 9
Advertisement - register to remove this

Een nieuwe batterij, zeg je?

Op de foto ziet hij uit alsof hij er al tenminste 3 jaren erin zit.

By the way, op de foto kun je niet herkennen of de accu goed zit aangesloten voor wat polariteit betreft, te onduidelijk ondanks de grootte van 700kb.

Ik hoop dat je de rode draden op de pluspool hebt aangesloten en de zwarte op de minpool, anders heb je een dik probleem en kan het wel eens een dure grap worden.

De + en de - staat normaliter duidelijk op de accu aangegeven.

Als je en nieuwe accu koopt is het trouwens niet altijd het geval dat de plus en de min altijd aan dezelfde kant zitten als de oude, hier moet je bij de aankoop goed op letten!
 
De batterij zit in ieder geval goed aangesloten.
Ik weet niet om welke scooter het gaat maar nu je het batterijcompartiment toch al open hebt, kijk de zekering even na.
Deze bevindt zich in dat witte ding bij de accu.

Is de zekering ok, kijk dan eerst of de bougie vonkt.
 
Ik snap het even niet meer... De scooter doet het niet meer en dan verdenk je de accu? Vraag me af doet de startmotor het dan wel.. Zou eerder denken dat er iets mechanisch iets verkeerd zit of kapot / versleten is.. Is het oliepeil van de motor al na gekeken.. Dat zou ik namelijk eerder doen dan de accu vervangen..

Overigens zouden ze meeste scooters nog moeten starten zonder de accu als het elektrische systeem AC (wisselspanning betreft) Alleen voor de startmotor heb je dan een accu nodig..
 
Back
Top