Peugeot Vivacity 2009 2t

poezmoez

Well-Known Member
image.jpg image.jpg image.jpg Beste allemaal,

Ik heb al best een tijd een Peugeot Vivacity, deze heb ik overgekocht van iemand die zei dat er niet aan gesleuteld was. Achteraf niet waar, eigenlijk is overal aan gesleuteld met als resultaat dat ie nu stilstaat in de schuur.

Ik ben niet erg technisch maar ik weet dat de kabels niet goed lopen, hij loopt niet stationair en de accu is kapot.

Ik heb wat foto's gemaakt van de draden en vroeg mij af of jullie hier iets zien wat fout is.
 
Advertisement - register to remove this

Hi There,

Your problems could be a number of things. Regarding your battery you need to test with a volt meter to see if your battery is getting a charge. If not that's your issue. If it is you need to replace your battery. Regarding your engine idling I would personally clean out the carb and re jet it if required. Hope that helps, others may offer other suggestions :)
 
Niemand in je omgeving die er wat verstand van heeft?

Het is vaak een kwestie van goed doormeten. De opmerkingen van Wayne zijn wel nuttig, maar dan heb je wel hulp nodig. Anders wordt het lang de scooterdealer.
 
Niet het advies waar je om vraagt, maar goedkoper om deze weg te doen. Aan iemand wie sleutelt (vorige eigenaar misschien) anders hou je een stilstaande scooter (verzekering of schorsing kost ook geld) en ergenis omdat je niet kan rijden. Voor weinig geld een Peugeot Speedfight 2 aankomende winter te scoren. En in het voorjaar weer genieten met een grote glimlach :D

Succes in ieder geval met je situatie.
 
Daar hangt al een stekker los zo te zien.. Niet stationaire lopen kan diverse dingen wezen
Van simpel een onderdeeltje defect, tot een blok dat geen compressie meer opbouwt en door het draaien compressie verliest.

Dit is echt een scooter waar je verstand van moet hebben, anders niet eraan beginnen..
Laten doen door een dealer gaat je namelijk vrij veel geld kosten. Tenzij je zelf technisch bent..

Zie ook aan de scooter dat er vrij veel roest aanwezig is op het frame, scooter kan daardoor best goed gebruikt zijn geweest en geen of amper onderhoud hebben gehad, waarna van de hand is gedaan. (waarschijnlijk wegens een rijbewijs of andere intresses)
 
Back
Top