Peugeot Speedfight2 LC opfokken

SanderB

Well-Known Member
Hi, ik ben de gelukkige eigenaar van een Peugeot Speedfight2 LC, en ik ben van plan 'm een beetje aan te passen.
Op dit moment heb ik een Polini Speedcontrol variateur, 6.4gr rollen, 15% trekveertjes, sproeier 82 (2de deel van het luchtfilter verwijderd) en een Giannelli NR-X uitlaat (model 2000 zonder schotten).
Nu ben ik van plan om een Malossi Sport 70cc te nemen (gietijzer) en een Dell'Orto 17.5 of 19mm carburateur (denk 19mm).
Dan nu de vragen:
Is een 17.5mm carburateur genoeg voor die cylinder of moet ik 19mm (of groter) nemen ?
En heeft iemand een idee voor het rollengewicht, trekveertjes, drukveer en sproeier ?
Zelf zat ik te denken aan 25% trekveertjes en een 25% drukveer.

BVD !
 
Advertisement - register to remove this

Ruud: ik ben heel tevreden over mijn SF2 hoor, heerlijk scootertje
smile.gif


en Tim_b: Ik heb zo'n vermoeden dat de nieuwe NR-X'en het wel aardig doen op een 70cc omdat er geen schotten in meer zitten.
 
Yep, iedereen zeikt die NR-X af, maar kijk er nog eens goed naar, zo gek is ie nog niet... Ik koop hem denk ik toch binnenkort voor mijn 50 "snel" en dan laat ik het jullie weten.

Uuh 17,5 is goed ja, met grotere carb. zuipt ie alleen maar meer.

Voor de rest is alles oke, alleen zal ik niet al te voorbarig zijn of je rollengewichten treekveertjes + drukveer, want dat kan je pas echt goed beoordelen als je rijd... En ik zou geen ID hebben aangezien het een peugot is.

SvR
 
Ruud: Ik heb een dopsleutel aan een touwtje in de uitlaat laten zakken, en hij werd niet tegengehouden door schotten.
Ook heb ik van dat elektriciteits-doortrek kabel erdoorheen getrokken, ook zonder problemen.
Ook heb ik de demper erafgehaald: bij een uitlaat met schotten moet het geluid dan nog heel redelijk zijn, nou mijn NR-X maakte een behoorlijk kabaal.
Conclusie: geen schotten
smile.gif
 
SF50: correctie

Black Swan wordt niet meer gemaakt
frown.gif
en de Giant 2 is nou niet zo geweldig hoor... Hij heeft veel koppel (laag in toeren, maar je top blijft hopeloos achter.

Nardo is kut!! maar ik zeg er in iedergeval bij op welk blok..

Op piaggio is een Nardo wel zo'n ontiegelijke klote uitlaat, hij ligt veel lager in toeren als op minarelli..

En van de SPL heb je 2 versies, een race en een gewone...

En waarom vindt iedereen een Metal zo goed? op m'n 50cc (Runner '98) deed een Hebo Gara het veel beter, en op m'n 70cc (Polini Alu W-poort en TP70) werken een Nardo en Polini Evo 70 Cross veel beter (op die TP70 heb ik nog geen metal getest)
 
Sja, ik ben niet van plan om een andere uitlaat te nemen...
Ik laat het wel merken hoe het loopt zodra ik mn loon krijg en die spullen kan kopen
smile.gif
 
sjoerd een NEIUWE nrx doet het wel goed op een 50 'snel' tenminste wel op een 'gewone' van malossi geloooooof ik maar daar kan ik me op vergissen een vriend van me heeft hem.. hij blaaast nu toch 100 a 105 digi.....
en bruuuuuuuuuuuuuuuuut geluidje!!!
 
het expansie gedeelte is veel te klein, de uitlaatbocht past nog geen rietje doorheen en sinds wanneer zitten er geen schotten meer in?? heb je bewijs? (openzagen enzo)

WIE OFFERT ZICH OP OM Z'N PAS NIEUWE NRNIX OPEN TE ZAGEN
biggrin.gif
 
Back
Top