Peugeot speedfight 2

Jasper#319

New Member
Mijn scooter loopt ongeveer 80/85 op de teller , maar trekt langzaam op. Hoe kan ik er voor zorgen dat die sneller optrekt? Als de topsnelheid minder word is dat niet erg.

Het gaat om een peugeot speedfight 2. Varioplaat is eruit en er zit een terugloopuitlaat op. Verder niks aan gedaan.

(Met 2 man erop gaat die maar hooguit 70)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wat voor uitlaat?? Kan van alles zijn..

Rolletjes bepalen het toerental waarop de motor moet gaan draaien..
Trekveertjes bepalen het moment dat je vanuit stilstand vertrekt
Zijn deze te slap dat rijd de scooter wil weg, maar maakt dan niet genoeg toeren om goed opgang te komen..

Drukveer zorg ervoor dat je scooter minder vertraging krijgt ik het optrekken, maar zorgt er ook voor dat bij gashername weer snel in toeren gaat klimmen..

Meeste zorgt het juiste rollen gewicht ervoor dat de scooter zeer gfoed en gelijdelijk optrekt..
Word het met geen enkele rollen set beter dan moet je 1 stapje hoger in de drukveer...

Orginele drukveer voor peugeot is een ramp met snellere uitlaatjes.. Dat ding is alleen bedoeld voor een standaard scooter.. Je hebt dan minimaal al een witte drukveer nodig..

Die van polini raad ik niet aan, die vind ik op peugeot niet lekker werken.




Ik snap alleen niet waarom je er een terugloper erop zet???

Originele speedfight uitlaat met langere speedfight vertanding moet je makkelijk hetzelfde kunnen halen in snelheid en het loopt met een standaard uitlaat nog zuiniger ook... En je valt niet op aangezien er gewoon een standaard uitlaat eronder zit..

Peugeot blok is geen hoog toerige motor dus al die teruglopers op peugeot is allemaal dikke onzin..

Zelfs een goedkope tecnigas next uitlaat doet het er alle beste op die scooter terwijl de prijs niet zo hoog is voor die uitlaat..

Origineel is gewoon het beste..
 
Last edited:
Wat voor uitlaat?? Kan van alles zijn..

Rolletjes bepalen het toerental waarop de motor moet gaan draaien..
Trekveertjes bepalen het moment dat je vanuit stilstand vertrekt
Zijn deze te slap dat rijd de scooter wil weg, maar maakt dan niet genoeg toeren om goed opgang te komen..

Drukveer zorg ervoor dat je scooter minder vertraging krijgt ik het optrekken, maar zorgt er ook voor dat bij gashername weer snel in toeren gaat klimmen..

Meeste zorgt het juiste rollen gewicht ervoor dat de scooter zeer gfoed en gelijdelijk optrekt..
Word het met geen enkele rollen set beter dan moet je 1 stapje hoger in de drukveer...

Orginele drukveer voor peugeot is een ramp met snellere uitlaatjes.. Dat ding is alleen bedoeld voor een standaard scooter.. Je hebt dan minimaal al een witte drukveer nodig..

Die van polini raad ik niet aan, die vind ik op peugeot niet lekker werken.




Ik snap alleen niet waarom je er een terugloper erop zet???

Originele speedfight uitlaat met langere speedfight vertanding moet je makkelijk hetzelfde kunnen halen in snelheid en het loopt met een standaard uitlaat nog zuiniger ook... En je valt niet op aangezien er gewoon een standaard uitlaat eronder zit..

Peugeot blok is geen hoog toerige motor dus al die teruglopers op peugeot is allemaal dikke onzin..

Zelfs een goedkope tecnigas next uitlaat doet het er alle beste op die scooter terwijl de prijs niet zo hoog is voor die uitlaat..

Origineel is gewoon het beste..
De uitlaat zat er al op toen ik hem kocht en heb ook geen orginele uitlaat erbij gekregen. Dan ga ik proberen om de drukveer te veranderen. Bedankt voor de hulp alvast!
 
Back
Top