peugeot rapido. 70cc?

rickH.

Well-Known Member
ik heb een peugeot rapido, en ik heb nu een passende cilinder gevonden. maar ik kan kiezen uit 50 of 70cc.

kan ik er zomaar een 70cc cilinder ondergooien?8P of moet er dan nog meer veranderd worden, zoals een nieuwe krukas of zo? En wat zal die ongeveer doen als er een 70cc blok onder zit qua snelheid en optrekken.

er zit al een onbegrensde uitlaat op (hij reed 60/65 met alleen die andere uitlaat)
hij is ooit eens vast gelopen, daarom moet ik een nieuwe cilinder.

alvast bedankt
groetjes.9||6

ik heb de search gebruikt maar ik kon niks over 70cc bij rapido's vinden:p
 
Advertisement - register to remove this

er zijn meerdere cilinders voor honda vision , dus zat te koop nog.

een DR wil wel , maar de krukas krijgt wel wat zwaardere klappen , en nou zijn deze niet zo erg als de nieuwere modellen scooters maar het kan wel ellende veroorzaken als de krukas al wat km's heeft en vaker heeft geleden.

vooral de keuze in olie en hoeveelheid smering zijn hier ook belangrijk in.

een 70cc op een rapido moet je je niet teveel van voorstellen, het geeft iets meer trekkracht en wat meer snelheid.

in vervolg mag je btw wel gewoon verder in het topic waar je mee bezig bent hoor ;)
 
haha, ok volgende keer zal ik het bij 1 topic houden8P

als het niet veel zal schelen dan houd ik het maar gewoon bij een 50cc cilinder.

bedankt

kan ik dit topic verwijderen? :p
 
het scheelt wel , uiteindelijk ga je zeker wel wat sneller en sneller optrekken , alleen ik bedoel in verhouding tot andere scooters heeft het een wat minder heftig effect.

dus opzich is het als je sneller wilt optrekken en kwa topsnelheid wat sneller wilt zeker wel wat waard , een 50cc is een beetje moeilijk voor een rapido , de 1 is een std versie de andere een snellere versie , en meestal staat dat er niet bij.
 
hoeft er verder niks aangepast te worden met een 70 op die rapido?
bv. een andere carburateur.

nou maak je het met wel lastig met kiezen :~

sorry voor al die vragen :p
qua motorisch aan scooters ben ik best een :L:L:L:L
 
die zou ik niet nemen , die plaat die er bij zit en de rollen zijn niet goed.

dit setje heb ik al eens gehad maar geweldig is dat niet , en de rollen zijn nooit goed die erbij zitten..

gewoon std carburateur en filter gebruiken , verder moet je toch met rollen , drukveren en trekveren en sproeiers afstellen , en daar is niet van te zeggen wat erin moet.

wil je echt een degelijk cilindertje zou ik deze nemen :

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=1500

1 van de beste cilinder voor vision.

maar een DR70 is ook prima.
 
:p dan neem ik de dr70 ( is goed koper:W)

:winner:en over een paardaagjes, gaan er heeeeel wat vragen komen over het afstellen})})+ralf+})})

heel erg bedankt voor de info
 
Back
Top