PC kopen: waar moet ik op letten?

Mitsjiel said:
Dell werd mij juist afgeraden omdat die dingen vaak slecht zijn en er dan slechte service is... :rolleyes:

Gelul, mja, eerder ervaringen...

Op mn werk zetten wij per jaar voor like 300.000 aan dell zooi om, en het grootste deel daarvan gaat door mijn vingers, dus ik denk dat ik daar wel een mening over kan hebben.

Dell levert kwaliteitsspul. De service is goed, en uitbreidingen zijn in vergelijking erg goedkoop. Tuurlijk heb je wel eens probleem gevallen, maar overal is het een stuk beter dan de concurrent.

Ik heb laatst voor mn pa een Dimension 5000 met 3,2ghz en gig ram, 19" ultrasharp gekocht, voor 1000 euro ongeveer. Gewoon goed diing.
Als je een TFT wil altijd een Ultrasharp nemen, niet de cheapo. De dell site is erg ingewikkeld, soms zitten in gelijke configuraties prijsverschillen van honderden euro's. Pak altijd modellen in de actie, de Bronze Silver Gold of Good Better Best systemen, dat zijn gewone modellen met een bepaalde configuratie die het altijd een stuk voordeliger maken.
Een uurtje klikken daar kan je veeeel besparen...
 
Ralf said:
Gelul, mja, eerder ervaringen...

Op mn werk zetten wij per jaar voor like 300.000 aan dell zooi om, en het grootste deel daarvan gaat door mijn vingers, dus ik denk dat ik daar wel een mening over kan hebben.

Dell levert kwaliteitsspul. De service is goed, en uitbreidingen zijn in vergelijking erg goedkoop. Tuurlijk heb je wel eens probleem gevallen, maar overal is het een stuk beter dan de concurrent.

Ik heb laatst voor mn pa een Dimension 5000 met 3,2ghz en gig ram, 19" ultrasharp gekocht, voor 1000 euro ongeveer. Gewoon goed diing.
Als je een TFT wil altijd een Ultrasharp nemen, niet de cheapo. De dell site is erg ingewikkeld, soms zitten in gelijke configuraties prijsverschillen van honderden euro's. Pak altijd modellen in de actie, de Bronze Silver Gold of Good Better Best systemen, dat zijn gewone modellen met een bepaalde configuratie die het altijd een stuk voordeliger maken.
Een uurtje klikken daar kan je veeeel besparen...

Denk dat service verschilt aangezien je het zelf zegt je gooit 300k per jaar over de toonbank, dat het dan allemaal wel wat sneller en wat minder stroef is als een individueel met een PC van 1000 euro is logisch.

Zou echt gewoon voor iets zoals de bovengenoemde webshops gaan, aangezien je gewoon garantie krijgt en die mensen vaak niet moeilijk doen.
 
wanksta1 said:
bullshit met die spellen spelen ik heb hier 128 en ik kan doom 3 op de hoogste resoltie en gfx spelen evenals half life 2 dus dat zit wel snor met 256
.....
Videokaart (tot 256 MB) nVidia GeForce 6200 PCI-E
Er staat dat er TOT 256mb geheugen is, die kaart werk samen in combinatie met het ramgeheugen. Er zit namelijk maar iets van 32 of 64mb eigen geheugen in :rolleyes: . Erg goedkope budget kaarten die gewoon gaar zijn..... Zeker in een voor de rest best leuke pc.

The Fox said:
maar zoals gezegd, zoek naar veel ram geheugen (ook snel geheugen), en een goede video kaart ;)

succes verder

In een nieuwe pc zou ik minimaal 1024mb ram stoppen, als je budget het aankan zou k zelfs uitbreid mogelijkheden naar 2gb geen verkeerd idee vinden
 
Rudy_W said:
.....

Er staat dat er TOT 256mb geheugen is, die kaart werk samen in combinatie met het ramgeheugen. Er zit namelijk maar iets van 32 of 64mb eigen geheugen in :rolleyes: . Erg goedkope budget kaarten die gewoon gaar zijn..... Zeker in een voor de rest best leuke pc.

Mini-g said:
Kijk vooral naar hoeveel MB de videokaart is bij het uitzoeken.. dat is een P4 2.2MHz verkiezen boven een Athlon 64+ 3000 (1.8 / 2.0GHz)..

Een 6200 TC (Turbo Cache) trekt zn geheugen van het echte geheugen af wat een stuk trager is.

:rolleyes:

Rudy_W said:
In een nieuwe pc zou ik minimaal 1024mb ram stoppen, als je budget het aankan zou k zelfs uitbreid mogelijkheden naar 2gb geen verkeerd idee vinden

2GB is overkill, memory controllers van Athlon64 vinden dat bijvoorbeeld niet prettig. Het zou alleen handig zijn als je echt onwijs veel rendert en encode.
 
Mini-g said:
:rolleyes:



2GB is overkill, memory controllers van Athlon64 vinden dat bijvoorbeeld niet prettig. Het zou alleen handig zijn als je echt onwijs veel rendert en encode.

Lezen is moeilijk, geld voor ons beide trouwens 8P, ik zei dat het wel aardig is die mogelijkheid er eventueel te houden...
3 jaar geleden toen ik dit gebakkie kocht zei iedereen dat 512mb overkill was :p
 
Back
Top