pc aansluite op tv

fastzip

Well-Known Member
hoi,

hoe krijg je een doodnormaale pc aangeslote op je tv zodat ik ook me films die ik download zo kan afspele?

iemand?
 
Advertisement - register to remove this

Als je tv een VGA / DVI ingang heeft kan (en je videokaart heeft ook VGA of DVI;)) dan kan het gewoon via een VGA / DVI kabel. Mocht hij dat niet hebben maar je videokaart wel een TV-out uitgang, dan kan je via die uitgang ook beeld op je tv krijgen (moet je tv dat uiteraard ook kunnen).

Ik weet dus niet wat voor videokaart en wat voor tv je hebt?
 
Inderdaad, TV out op je PC en je kunt een kabel trekken. Zal wel een gewone composiet uitgang zijn als die erop zit. Dan ligt het ff aan je TV maar meestal is het met een SCART blokje wel op te lossen.
 
Denk er dan wel aan dat wanneer je ook het geluid van je pc over je tv boxen wilt hebben je daarvoor ook appart een kabel moet trekken.
 
hej,
ik weet dat ik hiervoor een ander topic moet starten, maar ik vraag het
hier toch maar :)

ik heb mijn laptop op mijn tv aangeslote (tv out => scartkabel)
ik krijg beeld op mijn tv, en het geluid werkt ook alleen is het beeld zwart/wit
heb al op verschillende sites gelezen dat je je instellingen moet wijzigen
maar ik vind het niet direct..

btw ik heb windows vista home premium
kan iemand me helpen ?

alvast bedankt
 
Op je bureaublad, rechtermuisknop, eigenschappen, dan in 1 v/d tabbladen staat er wel instellingen, of een tabje met je videokaart. Meeste gevallen moet je hem even op PAL 50 hz oid zetten.

Succes.
 
Ik heb een tijdje gedaan via mn tv out maar werkte toch niet echt vlekkeloos. Veel storing en ruis in het beeld en heb het nooit weggekregen, maar dat lag misschien aan de lengte van de 10 meter kabel.
 
Ik heb een tijdje gedaan via mn tv out maar werkte toch niet echt vlekkeloos. Veel storing en ruis in het beeld en heb het nooit weggekregen, maar dat lag misschien aan de lengte van de 10 meter kabel.

Daarom zei ik een XBMC (Xbox Media Center). Dat werkt over IP en je kan het zelfs bedienen met afstandsbediening. IDEAAL en 100% storings vrij.
 
Back
Top