overtoeren en afstelproblemen Yahama Neos

remco85

New Member
Een goedendag

Ik zit onlangs met het probleem dat ik tusse de 15 km per uur en 20 km per uur overtoeren heb. Het lijkt mij niet de trekveren aangezien daar nog de witte in zitten dus slap zijn...En het lijkt mij geen vairo probleem aangezien die pas iets later aanslaat?

En mijn 2e vraag is een carburateur afstel vraag: Ik had van te voren een 80er sproeier erin (dit terwijl me bougieschroefdraad lekte) Nu heb ik een nieuwe cilinderkop erop en heb ik het probleem als ik een wheelie wil trekken dat die weg valt. Daarop heb ik de luchtschroef uitgedraaid bijna helemaal en was het al beter. Heb vandaag er ma een 78 sproeier in gezet waarbij nog hetzelfde probleem. De luchtschroef moet ver uit voordat die niet meer wegzakt tijdens een wheelie?

Mijn setup is:

70cc dr
17.5 dellorto 78sproeier
p1 vario met 6gram rollen
malossi fly koppeling met witte trekveren
Tecnigas silent pro uitlaat

Mij lijkt een 78 sproeier al aan de kleine kant? en om dan nog kleiner te gaan? Misschien een optie om nu de gasnaald een stand lager te zette zodat die iets armer rijd?
 
Advertisement - register to remove this

Heb er nu 1 witte drukveer in zitten. Het meer lucht verhaal klopt niet helemaal wat je daar zegt. Ik moet de luchtschroef uitdraaien zodat die beter gaat lopen naar mijn mening houd dat in dat die teveel benzine krijgt en zodoende dat de luchtscroef zover uit staat om dat te compenseren.
Wat ik nu gedaan nog heb is de gasnaald verlaagd naar de 2e stand van boven zodat die iets armer rijd. Nu lijkt het probleem van de carburateur afstelling ver opgelost.

Alleen zit ik nog altijd met teveel toeren rond de 15 a 20 ofja eerder rond de 18 km a 20 km per uur...het is ma een heel kort moment...
Heb ook al een gele drukveer geprobeerd met dezelfde rollen 6 gram dus maar hierbij maakt die teveel toeren. En leek het probleem nog erger.

Nu zit ik nog een algemene vraag over de vertanding. Ik bezit nu nog de originele vertanding waardoor die boven de 70 km tot en met 80 km blijft hange op dezelfde toeren. Nu ben ik aan het denken deze te gaan veranderen maar doet het er iets toe of je de secondaire of primaire vertanding veranderd?
En zal een lc vertanding voldoen? Wil namelijk met de tijd een beta ark lc halen en alles omzetten daarop?
 
Back
Top