@ DJ: Beter laat je twins niet reageren, dan is dit topic dalijk ook zo wer dicht
[offtopic]
Ik denk dat je werkelijk waar nog eens met je bek vol tanden kan staan...
Anthony is hier toch denk ik 1 van de weinige mensen die z'n meningen tenminste onderbouwd, en ook gewoon niet er om heen lult.
Ik neem iig. info van hem eerder aan dan een snotaap die z'n blok weg brengt en het compleet terug krijgt.
Plus dat sommige discussies hier op het forum (die dan nu geclosed zijn), echt enkel door bovenstaande snotaap uitgelokt worden.
[/offtopic]
Zoals Joël inderdaad aangeeft zijn er gewoon bepaalde eigenschappen die door de "Society of
Automotive Engineers zijn vastgesteld, die niet opgaan voor de 2takt.
Ik ben het enigszins wel met jullie eens kwa dat je zo'n grafiek er bij wilt ter vergelijking... Maar waarom niet kijken naar wat je op DAT moment scoord. Zonder al die flauwekul van Correctie etc. er overheen te gooien.
Ik doe dat namelijk maar voor 1 reden. Bij vele bedrijven waar je kunt testen, stijgt naar mate jij een aantal runs trekt de omgevingstemperatuur (in het hok dus). Dit zou aan de hand van de SAE norm kunnen leiden tot een vermogens
afname van bijvoorbeeld 2-3%. (Meerdere malen meegemaakt dat correctiefactor in het begin .95 was, en daarna in eens .99).
Nou moet je je voorstellen dat je bezig bent met je scooter af te stellen, en je bent echt de puntjes op de i aan het zetten.
Als voorbeeld je verhoogt je membraan met 3mm. Dan zou dit op mijn blok misschien wel :7 0,4pk kunnen schelen
Maar als op dat moment je correctiefactor begint te schommelen van .95 naar .98, dan krijg je het volgende verschil:
Ik trek 5 geblokkeerde runs met een VForce zonder ophoogplaat.
Resultaat, 23PK met een correctiefactor van .98
Dit is 23.46 PK ongecorrigeerd.
Nu trek ik 5 runs met ophoogplaat, maar ondertussen is correctiefactor omgegaan naar .95.
Resultaat: 23 PK gecorrigeerd, identiek hetzelfde als de 1e run....
Dus zou je bijna denken dat je geen vermogenstoename hebt gekregen. Enkel zet je de ongcorrigeerde waardes tegen overelkaar, heb je in eens 23,46 zonder ophoogplaat, en 24,21PK....
Terwijl de ow zo heerlijke SAE norm zegt dat je blok nog steeds hetzelfde vermogen afgeeft... Terwijl het gewoon niet zo is....
Hoop dat dit een beetje duidelijk is. Nogsteeds vind ik dat Anth hier denk ik wel een hoop inbreng op kan geven (Op het verschil tussen de bank software)....