Wat wil je, een cilinder, carb, uitlaat of?
Proma had bij mij op een Airsal 50cc een top van ik gok iets van 60-65 echte ofzo. Iets van kleine 75 op mijn Senda teller.
Daarna had ik een tecno circuit, die kwam wel wat later op toeren, maar topsnelheid was behoorlijk hoger. Top zo rond ruim 70 echte.
Carburateur: hebbik geen ervaring mee, en er zijn er maar weinig die passen i.v.m met gebrek aan ruimte. Bovendien nauwelijks 2ehands en veel te duur voor de winst wat betreft prestatie.
cilinder: Ik ken alleen de standaard brede cilinder(vierkante van buiten), en de Airsal 50cc snel. Standaart was niet echt langzaam, maar de Airsal was echt dubbel zo snel weg. Top was met de proma iets van 55, en met de Tecno(krul uitlaat) zo een 60, maar voordat 'ie dan op gang kwam was je 2 kratten bier en een pakje camel verder!
Bij de Airsal had ik me verveelt en had ik de uitlaatpoort toen gewoon maximale breedte gemaakt, en hem 1,5 tot 2 mm omhoog vergroot. Dat gaf wel het gewenste effect.
Vertanding was wel overdreven zwaar, achter had ik een kleiner tandwiel dan voor....
Jammergenoeg van de zomer mijn tomosje verkocht, maar schik was het zeker wel!