Opvoeren Kymco Agility City 16 inch snor

Nicky12345

Well-Known Member
Dag allemaal,

Ik heb een Kymco City 16" scooter uit 2009 maar hij rijdt nu 30-40 kmph en trekt heel langzaam op. Ik heb de scooter 3x laten opvoeren door steeds een andere scooterzaak zonder al te veel resultaat. De volgende dingen zijn aangepast:

- Varioring verwijderd
- Gladdebus erin
- Andere sproeier

Alle dealers zeggen dat alles is aangepast en ze niks meer kunnen doen. Ik heb ook een 2x een snelle (namaak)CDI aangeschaft en geprobeerd maar er gebeurt niks. http://k-parts.nl/cdi-dmp-snel-kymc...-7-pins.html?gclid=CP7TifSlqtACFSQz0wodJm0I8A

Hij heeft een 3 dagen 50KM gelopen als ik de Kickstart gebruikte en reageerde de scooter ook een stuk veller. Nu lukt dat niet meer. De scooterzaken kunnen hier geen verklaring voor geven.

Nu is mijn vraag wat kan ik nu aanpassen zodat de scooter altijd 50km rijdt of iets harder? Is dit wel mogelijk met dit type snorscooter?

Alvast bedankt allemaal!
 
Advertisement - register to remove this

kijk eens naar de contraveer en de rollentjes en sproeier is 82 prima
als je contraveer te zwak is dan wil hij ook te snel optrekken maar dan heeft hij er geen kracht voor dus of je heb dan te zware rollentjes of je contraveer is te zwak en dan trekt ie ook als bagger vooral vanuit stilstand
 
en als hij niet lekker loopt moet je de autochoke even testen die willen soms ook nog wel eens kapot gaan en dan loopt hij ook niet lekker dat had ik ook met me oude snor als ie koud was toen liep hij prima maar as hij warm werd na 10s toen begon ie heel slecht te lopen dus dat is ook een puntje

en carb schoonmaken kan nooit kwaad meteen nieuwe carb pakking dr in voor de vlotterbak die willen graag lekken als ze open zijn geweest en ze zitten dr al aardig lang in ;D
 
Bedankt voor je reactie DiyNuke!

Ik was vergeten te vermelden dat de rollentjes en V-Snaar zijn vervangen bij het plaatsten van de gladde variobus. Ik ga de opties uitzoeken die jij vermeld zoals carb schoonmaken, carb pakking, autochoke testen. Ik heb zelf niet al te veel kennis van scooter dus ik ga even kijken of ik dit zelf kan of moet laten doen. Het is inderdaad een oude scooter en helaas zit er al veel geld in.

De scooterzaken zeggen dat dit type scooter bijna niet harder gaat maar ik heb zelf ervaren dat die 50km reed. Door iets dat scheef is gaan zitten door het kickstarten? Of een electra storing?
 
okee 50cctje kunnen zeer zeker 55 rijden als het even mee
maar zoals ik het nu zie zijn de rollentjes te zwaar dus dan trekt ie heel slecht op

en kickstart kan het niet sneller maken het zal wel zijn dat je meewind heb gehad of de ideale temp etc in de winter rijden brommers al minder hard omdat de temperatuur lager is dan in de zomer

en waar woon je? ik kan je ook wel helpen
 
De scooterzaken geven allemaal aan dat bij een 16 inch kymco city snor het opvoeren vrijwel onmogelijk is. Het is niet te vergelijken met een 12 ich dit is wel makkelijk heb ik vernomen.

De scooter reed 50 km met iemand achterop, nadat ik kickstartte, terwijl normaal de scooter dan langzamer gaat. Dus een of andere begrenzer was eraf op dat moment. 3 verschillende scooterzaken kunnen mij niet vertellen hoe dit komt. Ik ga uitzoeken wat jij aangaf of de scooter daardoor harder gaat rijden.

Ik kom zelf uit Utrecht.
 
en ff een tip als je er een euro begrenzer op gooit dan ben je ook af van je rollerbank problemen
dus dan kan je hem exact afstellen op 34 en als je wil kan hij doorlopen naar de 60 als de begrenzer uit staat

en die benaming van snor is niet echt echt anders dan brom tis alleen varia ring en bij de goedkopere blokken zijn het de cdi'tjes die ze begrenzen maar deze moet alleen begrenst zijn met cdi en vario ring
 
ik lees nu dat ze begrenzing hebben op de ontsteking spoel zelf
maar het is een gy6 dus dat moet makkelijk te vervangen zijn voor een dealer maar
dan moet er een andere spoel in een andere bobine andere cdi en andere bedrading dus dat is best nog wel duur

maar dat is bij 50kmh tot 60kmh
dat hij slecht optrekt zit hem gwn in de rollen lijkt me maar dat hoor je ook want als ze te zwaar zijn dan hoor je hem op gag komen en als ze te licht zijn dan draait hij volle toeren maar hij gaat bijna niet vooruit en als hij netaan niet in de toerenbegrenzing loopt dan is het perfect
 
Als ik het goed begrijp moeten de rollentjes nog een keer vervangen worden zodat de scooter sneller optrekt. En wordt het een duur verhaal als ik de scooter van 35kmph naar 50 kmph wil opvoeren omdat er nog een begrenzer op de ontstekingsspoel zit. Zit je op 200-300 euro ongeveer om dit allemaal aan te passen?

Wat je zegt dacht ik ook van snor en brom zijn hetzelfde model alleen worden dingen aangepast in of voor Nederland maar dit type (kymco city 16") snorscooter heeft naast CDI, varioring/variobus, sproeier en rollentjes nog meer begrenzers erin helaas waardoor het vrijwel onmogelijk is om hem op te voeren.

Dan zit er niks anders op dan het accepteren dat er soms een wielrenner mij voorbij fietst. Bedankt voor je reacties.
 
Zover ik weet is er een Probleem met de Agility 16+ , oa door het 16 inch achterwiel , en de tandwiel verhouding van die Scooter .

Ik heb van een ander Forum dat een 16+ gebruiker het heb kunnen oplossen dmv een 14 inch achterwiel te monteren .

Scooter was eerst met oa een 85 CC Cilinder nog niet voorruit te branden.
 
Back
Top