Opgevoerde brommer innemen & vernietigen!

Ap.

.
Een Kamermeerderheid onder aanvoering van CDA en PvdA wil dat opgevoerde brommers en scooters direct door de politie ingenomen worden en regelrecht naar de shredder worden vervoerd. Op deze wijze zal de verkeersveiligheid op de weg voor brommerrijders en ander wegverkeer vergroot worden, meent de Kamer.

CDA-Kamerlid Marleen de Pater: ''Als blijkt dat een brommer of scooter door het opvoeren harder dan de maximumsnelheid van 45 kilometer per uur kan op de rollenbank, dan is het over en uit. Zo kan de al jaren durende ellende met opgevoerde brommers tot het verleden gaan behoren''. Ook PvdA-Kamerlid Sharon Dijksma verwacht dat deze drastische maatregel zoden aan de dijk zet.

De Pater heeft weinig begrip voor jongeren die hun scooter of bromfiets opvoeren. ''Het schijnt het mooiste te zijn om te doen, maar het is zeker het levensgevaarlijkst''. Dijksma denkt dat het uitbannen van opgevoerde brommers en scooters tevens de geluidsoverlast ten goede zal komen. Ook spelende kinderen die bijna omvergereden worden door brommers hebben baat bij deze aanpak, meent de vice-fractievoorzitter van de PvdA.

Nu is het nog zo dat eerst een verzoek moet worden ingediend door justitie voor het innemen van een opgevoerde brommer of scooter, voordat het voertuig voorgoed van de weg gehaald kan worden. Met een nieuwe wetgeving is het voor een opgevoerde brommer die door de politie wordt onderschept meteen over en uit.

Opvoersets
Dijksma zal vandaag namens de PvdA opnieuw aan minister Peijs van Verkeer vragen om een verbod in te stellen op de zogenoemde opvoersetjes. In een brief aan de Tweede Kamer schreef Peijs gisteren dat het moeilijk is dit soort onderdelen te verbieden.

Peijs wees er in de brief op dat voor het opvoeren vaak onderdelen worden gebruikt die op zichzelf legaal zijn voor bijvoorbeeld motorfietsen. De CDA-bewindsvrouw vreest dan ook dat het moeilijk wordt een verbod op opvoersetjes te handhaven. Dijksma meent echter toch mogelijkheden te zien voor een verbod.
opv-.gif


Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/47692 hier kan je altijd leuke reacties lezen ;)
 
Advertisement - register to remove this

Had ik in het voorgaande topic proberen te plaatsen maar die was toen ik em wou posten dicht:

Nja, aangezien de 2e kamer het er inderdaad mee eens is zal het wel een tijdje duren voor dat het gereealiseerd word. Ik vind het onterecht. Als jij een scooter koopt en hij rijdt te hard en je word gepakt ben je hem dus in principie kwijt. Wel denk ik dat er een grens zal komen van beschikking tot inbeslag name (met darop vervolgens vernietiging). Misschien dat ze zeggen boven de 1.2 kw vernietiging ofzo.

De mensen in de 2e kamer moeten er nog maar eens goed over nadenken. Justitie zal niet alleen je scooter vernietigen, maar ook je hobby, iets waar je veel hebt geinvesteerd. Ok, te hard rijden mag niet maar dit is wel erg overdreven.

Hier in L'warden zijn ze ook weer lekker bezig met controles. Denk omdat het eind van het jaar niet zo heel ver uit het zicht ligt, zullen ze de kas nog wat moeten aanvallen, helemaal omdat ze hier met 7 moters tegelijk mensen van de weg aan het plukken waren, waaronder ik :|
 
Ik hoop dat ze er nog eens over nadenken, want de boete staat in mijn ogen niet in verhouding tot de overtreding.

Een scooter a EUR 2000 afpakken en vernietigen is voor sommigen een heel jaarsalaris. Dat gaat er bij mij niet in qwa rechtvaardigheids gevoel, zeker omdat het om een overtreding gaat, en niet een misdrijf.
 
Dit is toch dikke crap, nieuwe std.scooters lopen geen 45, maar 55/50.

Met die snelheid kom je dus al over de 45km/h op de rollerbank.
Hiermee zeggen ze dus dat als Sjaakie een nieuwe scooter heeft gekocht, hem net de eerste bocht inrijdt, word aangehouden door een Motoragentje en word naar de rollerbank gelijdt dat hij hem dan al kwijt is.
 
Ze moeten er eens bij nadenken wat de reden is van het opvoeren; je komt gewoon niet vooruit. Er zijn ook mensen die fatsoenlijk rijden, met een helm op en knipperlichten aan maar die toch behoorlijk wat vermogen hebben. Iemand in een porsche gaat toch ook niet gevaarlijk rijden omdat zijn auto meer vermogen heeft als de gemiddelde auto? Waar houden ze zich mee bezig? Om die paar doden per jaar die helemaal niets zijn met de auto-ongelukken? Echt ik snap het niet..
 
ik las het vanmorgen oop in de krent (telegraaf voorpaginanieuws:|)

ik zeg 1 ding : {! DEMONSTREREN

jezelf niet laten inpakken maar met ze allen duidelijk en hard laten weten dat dit TE ver gaat

ik denk nieteens dat ze het erdoor krijgen, maar alleen al het feit dat er letterlijk in de krant staat: 'voertuigen als de brommer moeten van de weg af'
 
Kan iemand BinLaden ff uitleggen waar het gebouw van de tweede kamer staat...
Opgeruimd staat netjes.

Volslagen krankzinnig, en niet te handhaven voorstel. Wanneer komt er eens een helder licht binnen onze Politieke Fuhrers tot de ontdekking dat een rollenbank geen goed middel is om de daadwerkelijke maximum snelheid te bepalen, alsmede dat er eerst eens gezocht moet worden naar een alternatief voor het opvoeren voor mensen die toch iets harder willen scooteren dan de gemiddelde wielrenner maar geen zin hebben in een MotorRijbewijs???
 
Tevens als het doorgaat lijkt het me ook niet meer aantrekkelijk voor de bedrijven hier scootertjes te gaan importeren etc.

Misschien willen ze inderdaad gewoon de scooters helemaal van de baan hebben.
Dit omdat 75% als een mongool door het verkeer raast, de overige 25% word dan helaas de dupe, zelfs ouderen die dus 55 zouden rijden raken hun scooter t.w.v 1500/2000 euro dus kwijt.

Vertel mij wat, maar ik vind het echt te ver gaan.
 
triest triest ja maar vraag me af wie onze belangens behartigd in de 2de kamer aangezien daar alleen maar saaie vroeger geklierde mensen zitten die het plezier van een brommer of scooter niet kennen stijl ze maken een achterlijke auto wet ja dan heb je al die auto liefhebbers in de 2de kamer die wel iets van het voorstel zeggen kijk maar hoe snel nijmwegen zijn verbod op s.u.v's introk
maar wij krijgen alle mongolen regels joepie zo heb ik dus absoluut geen zin meer in mijn hobby thanks 2 al die mongolen in de 2de kamer
mijn nieuwe hobby word denk het een sport wagentje sparen en een paar keer zat en of te hard rijden is waarschijnlijk minder gevaarlijk voor de overheid plus de straffen zijn beduidend minder
 
devince said:
triest triest ja maar vraag me af wie onze belangens behartigd in de 2de kamer aangezien daar alleen maar saaie vroeger geklierde mensen zitten die het plezier van een brommer of scooter niet kennen stijl ze maken een achterlijke auto wet ja dan heb je al die auto liefhebbers in de 2de kamer die wel iets van het voorstel zeggen kijk maar hoe snel nijmwegen zijn verbod op s.u.v's introk
maar wij krijgen alle mongolen regels joepie zo heb ik dus absoluut geen zin meer in mijn hobby thanks 2 al die mongolen in de 2de kamer
mijn nieuwe hobby word denk het een sport wagentje sparen en een paar keer zat en of te hard rijden is waarschijnlijk minder gevaarlijk voor de overheid plus de straffen zijn beduidend minder

:L heel goed punt

daarom... een demonstratie(en dan meteen een flink heftige) zou een oplossing zijn, je word iniedergeval gehoord .
 
"scooterJongeren" en demonstreren.... Dat levert een tefereel op dat alleen maar nog meer motiveert om zulke asociaaltjes van de weg te houden.

Dus NIET heftig. maar verstandig. Maar heb a.u.b. niet de illusie dat je zoiets tgeen kan houden, kijk maar naar de zorgplannen.
Er is in NL niet 1 dokter die het een goed plan vindt en toch invoeren.
 
niks doen en kijken hoe je zelf de dupe word van: ''saaie vroeger geklierde mensen zitten die het plezier van een brommer of scooter niet kennen'' schiet ook niet op
 
Mja demonstratie.. schiet je ook nergens mee op.. is misschien wel rechtvaardig.. het is nou eenmaal zo als je snel wilt rijden moet je ook de gevolgen kunnen dragen :)
 
Mini-g said:
Mja demonstratie.. schiet je ook nergens mee op.. is misschien wel rechtvaardig.. het is nou eenmaal zo als je snel wilt rijden moet je ook de gevolgen kunnen dragen :)

dat is wel heeeel makkelijk mannetje :|

dan moet je alle auto's motorfietsen enz ook knijpen tot ze niet harder dan 120 kunnen, en als de 125 kunnen rijden moeten die dan ook de pers in :?
 
Aidix said:
Je insteek is fout. Je moet jongeren bij zo'n demonstratie weghouden en verstandiger mensen het woord laten doen.

Heb je wel gelijk in.. krijg je weer schreeuwende mensen en je zou bv. geen enkel zinnig woord te horen krijgen daar.. krijg je van die kreten zoals "JA EN AUTO'S GAAN TOCH OOK 200+!" :L

En de meeste 21+ers die hebben wel een beter benul van hoe hard ze mogen en wat de limiet is.. als 16 jarig snotjoch (ja ik ben er ook een ja) merk je dat gewoon niet.
 
Back
Top