***OPGELOST*** Keeway Hurricane. Onregelmatig knipperlicht.

gcs100

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Mijn snorscooter heeft een probleempje.

Wanneer ik mijn knipperlicht gebruik, knippert deze soms/vaak onregelmatig.

Klak, klakkerdeklak, klakklak, klak....klak.... enzovoort.

Tevens valt mij op dat ik soms niet kan starten via de elektronische start.

Wel via de kick.

Dit is echter niet continu.

De rest van de verlichting doet het naar behoren.

Wat kan het probleem zijn ?

Graag jullie input....
 
Advertisement - register to remove this

Het onregelmatig knipperen van je RAW duidt meestal op een variërende spanning.
Hetzij door een variërende boordspanning het zij door een loszittende en daardoor slecht contact makende draad.

Omdat de scooter soms ook niet elektrisch start zou ik beginnen van het meten van de accuspanning en de laadspanning.
Controleer ook of je accuklemmen schoon zijn, goed contact maken en voldoende vast aangedraaid zitten op de accupolen.

Meet ook of het motorblok, je frame, de massabedrading van je kabelboom en de min-pool van de accu, goed met elkaar verbonden zijn.

Dit laatste doe je door met een multimeter, op het laagste Ohm-bereik, te meten tussen de bovengenoemde onderdelen/draden.

De weerstand moet nagenoeg nul Ohm zijn.

Is bovengenoemde alles goed, controleer de draad die het knipperrelais voorziet van 12 Volt op slechte contacten/oxide/breuken.
 
Het onregelmatig knipperen van je RAW duidt meestal op een variërende spanning.
Hetzij door een variërende boordspanning het zij door een loszittende en daardoor slecht contact makende draad.

Omdat de scooter soms ook niet elektrisch start zou ik beginnen van het meten van de accuspanning en de laadspanning.
Controleer ook of je accuklemmen schoon zijn, goed contact maken en voldoende vast aangedraaid zitten op de accupolen.

Meet ook of het motorblok, je frame, de massabedrading van je kabelboom en de min-pool van de accu, goed met elkaar verbonden zijn.

Dit laatste doe je door met een multimeter, op het laagste Ohm-bereik, te meten tussen de bovengenoemde onderdelen/draden.

De weerstand moet nagenoeg nul Ohm zijn.

Is bovengenoemde alles goed, controleer de draad die het knipperrelais voorziet van 12 Volt op slechte contacten/oxide/breuken.
@Sparky
Dank voor je antwoord.

De verlichting heb ik al gecontroleerd op oxidatie.
Waarschuw mensen hier ook regelmatig voor, dus dat zit wel goed.

Dit weekend ga ik de cockpit loshalen en verder inspecteren.

Laat het je weten of ik dan het probleem achterhaald heb.

Je hoort het wel.
 
Fijn dat hij het weer doet, dit kan inderdaad het probleem zijn geweest voor het soms wel en soms niet elektrisch kunnen starten .

Het onregelmatig knipperen van je RAW kan ik niet verklaren dat deze remschakelaar de boosdoener zou zijn.

Waarschijnlijk gaat het euvel van de knipperlichten weer terugkomen.
Mocht dit het geval zijn, kijk de draad na die loopt tussen je knipperrelais en de richtingaanwijzer schakelaar of de RAW-schakelaar zelf, hier zit waarschijnlijk ergens het slechte contact.

Dit heb je waarschijnlijk tijdelijk verholpen door tegen de bedrading van het handvat te stoten tijdens het oplossen van het probleem met de rem-schakelaar.
 
Fijn dat hij het weer doet, dit kan inderdaad het probleem zijn geweest voor het soms wel en soms niet elektrisch kunnen starten .

Het onregelmatig knipperen van je RAW kan ik niet verklaren dat deze remschakelaar de boosdoener zou zijn.

Waarschijnlijk gaat het euvel van de knipperlichten weer terugkomen.
Mocht dit het geval zijn, kijk de draad na die loopt tussen je knipperrelais en de richtingaanwijzer schakelaar of de RAW-schakelaar zelf, hier zit waarschijnlijk ergens het slechte contact.

Dit heb je waarschijnlijk tijdelijk verholpen door tegen de bedrading van het handvat te stoten tijdens het oplossen van het probleem met de rem-schakelaar.
Dat is ook mijn gedachte.
Ik houd het de komende tijd in de gaten.
Mocht het probleem terug komen dan meld ik mij weer.
In ieder geval bedankt voor je antwoord en het meedenken.
 
Back
Top