oorzaak knal uit uitlaat/blok ??

Status
Not open for further replies.

HighlifeNeos

Well-Known Member
Ik hebe een probleem met mijn neos (minarelli hori), aan het begin rijd ie goed todat ie warm wordt. Als ik dan gas los op ongeveer 60km/h en dan weer gas bij.. dan geeft ie een KNAL en zakt helemaal terug in toeren.. ( zou dit kunnen zijn dat ik mijn koppeling niet goed vast heb gemaakt, ik heb het gwoon op de beun manier gedaan(blok hout tussen de achterwiel en draaie maar)

hoop dat iemand mij kan helpen, oja.. zou nog ff mijn setup hieronder neer zetten

SETUP:

-merkloze 70cc alu ( luchtgekoeld )
-17,5mm carb PHBN (handchoke )
-race vario malossie
-3,5 gram rollen
-Kunda uitlaat
alles verder standaard.
 
Advertisement - register to remove this

PROBEER HET GEWOON, je scooter is geen luchtbel die bij 1 aanraking of verandering al dood gaat :X ik zeg toch net al dat je gewoon eens 1 of 2 maten omlaag moet gaan dus als je nu 96 hebt ga je naar 94/92.

En wel telkens met je luchtfilter correct erop gemonteerd testen he en niet zonder
 
ik heb stompe gasnaald ( die orgineel ook in DO 12mm zit ) die zit nu in 17,5mm

ik heb ook een spitse (puntig) gasnaald daarmee begint ie echt te sputteren :p

heb je die ovegezet of zat ie er al in?

een stompe naald zit je zonder buisje minimaal rond de 90/92 sproeier als alles goed in elkaar zit.

maar dan nog zijn er verschillende naalden , stomp is nogal ruig gezegd.
 
heb ik overgezet vanuit de 12mm carb(DO), maar ik heb is sproeier 90 geprobeert maar dan nog steeds zelfde symptonen ( gas los , gas bij , knal uitlaat, zakt helemaal terug.

ik heb ook laatst een nieuwe membraan er in gezet en toen had ik iets te hard aangedraait * knap* hoorde ik dus ik direkt kijke was een klein stukje afgeknapt uit de zij kant van de membraan. Hopen dat ie daar geen valse lucht door geeft. er zit geen lompe scheur in maar gwoon stukje afgeknapt.,
 
Originele naald die er in hoort plaatsen. Dan gewoon afstellen.. probeer eens wat meer, rij eens zonder luchtfilter, rij eens met choke aan/uit, probeer de naald op andere standen, check of je massa wel in orde is, geen valse lucht, enz
 
orginele naald heb ik geplaatst..

is sproeier 96 te groot ? voor mijn setup ??

als ik sproeier 84 in mijn carburateur zet (YSN 17,5mm ) zal ie dan ook rijden of zal ie dan te weinig krijgen??

het is 70cc ..
en luchtfilter onbegrensd

Mvg Chris K
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top