Ongeluk door hond wat nu ?

Gewoon aangifte doen.
Met getuigen erbij, en je kapotte scooter als bewijs, sta je behoorlijk in het voordeel. Ik denk dat je erg veel kans hebt op een goede afloop:)
 
mijn tweelingbroertje had dat ook. hij moest gewoon schade forulier laten maken en kreeg daarna dik betaald. en zijn pink staat nu zijn hele leven scheef, daarom krijgt hij als die 18 wordt ook nog 1000 euro. Letsel schade dankzij de rechtsbijstand verzekering die mijn ouders nog hadden.
 
Cipher said:
:(
Een hond of kat is net zo onvervangbaar als een mens. Daar komt nog bij dat dieren onschuldig zijn, en mensen zelden.
Als je met 80 op je scooter rijdt, dan ga je maar lekker op je bek als er een beest je pad kruist. Als je 80 op je motor rijdt, is het een ander verhaal, maar mensen laten zelden honden uit buiten de bebouwde kom, dus zulden op plaatsen waar je uberhaupt 80 mag.

Als jij je eigen hond belangrijker vind dan de hond van een 11 jarig jongetje, vind ik je maar een loser. Buiten dat het een dier met gevoel is, heeft dat jochie ook gevoel. Daarvoor wil ik wel op mn plaat gaan hor, als ik zo stom ben om te hard langs gepakreerde autos te rijden waardoor ik overstekende dieren te laat zie. :L


ik zeg toch niet dat ik mijn hond nou zo belangenrijk vind en die van een ander niet??

en als je nou gewoon alles leest voordat je oordeeld

een hond mag NIET loslopen binnen bebouwde kom
jij mag daar (ga ik even vanuit ) wel rijden en als jij gewoon de toegestane snelheid rijd dan kan je of nog optijd stoppen of je rijd er gewoon overheen

iig je moet geen rare caperiolen (hoe je het ook schrijft) uithalen en vervolgens op je bek gaan

maarre ik wens jou succes als jij je scooter om een lantaarnpaal vouwt en jij ertegenaan knalt omdat je een oud poedeltje van een vrouwtje moest ontwijken

:L LOSER :L

franky said:
als er een hond of kat opduikt vlak voor je wielen ALTIJD overheen rijden

(ja ik heb ook een hond lab.)

dit word geadviseerd bij motorrijexamen

bij een labrador of groter word het idd wat lastig maar je voertuig blijft heler en jij ook

franky said:
man als je 80 rijd bijvoorbeeld dan zal je wel moeten of je bent zelf zeer waarschijnlijk niet meer op deze wereld

rij je 40 dan kan je op 4 meter al zover afremmen dat je er nog makkelijk omheen kan

maar het is alleen maar iets wat verteld word bij theorie motorrijden

en een kat kan het wel hebben (geloof het of niet)

me broertje is er laatst nog over gereden die kat rende gewoon weg dus niks aan de hand

en wat is er erger mensenleven of hondenleven

een hond is altijd nog vervangbaar een mens niet

als jij je zo hecht aan je hond dat hij onvervangbaar is ben je niet goed snik
die beesten leven met mazzel 14 jaar als ze niet al voortijdig een spuitje krijgen
franky said:
ja zeker naar plietzie gaan liever nu nog dan morgen


en voordat mensen mij gaan aanzien als een harteloze dierenbeul

ik heb een heeeeeeeeeeeeel leif schattig labradortje een vrouwtje
ik stoei daar dagenlijks mee speel met dr laat dr uren uit ze is alles voor me

maar zij krijgt ook gewoon een spuitje als ze ongenezelijk ziek is of iets heel ernstigs heeft

k wil dr liever goed herinneren dan als een zielig hondje dat niks meer kon

en als jij kon kiezen een VREEMDE hond platrijden of betonnen muur ???

NOU DAN WEET IK HET WEL


NU WEER EVEN GOEDE VRIENDEN???
 
Last edited:
Maak ook vooral ff foto's waar het is gebeurd, en de schade van de scooter. Komt beter over dan alleen een verhaal.

Overigens, over dat gebeuren ' een hond aanrijden of niet' . Je ziet zelf wel of je nog kan stoppen of niet, als jij je eigen leven riskeert door abrupt proberen te stoppen vind ik je dom bezig. Je doet het niet met opzet natuurlijk he, dat moet je onthouden. En ja, jij kan harder rijden dan dat je mag, maar de eigenaar kan zn hond ook aanlijnen wat in dit geval niet zo was.
 
melf #50 said:
mja , wat is het verschil dat je op een motorfiets 80 rijdt of op een scooter , maakt niet uit waarmee je iemand of iets aanrijdt , een hond hoort niet los iig , en als ie dan dood gaat door een ongeval , tja pech , dan had degene waarschijnlijk niet genoeg liefde voor het dier anders had ie m wel aangelijnd ;)
Het verschil is dat het op een scooter illegaal is, en dus volkomen je eigen rotschuld is.

franky, hoe kom je erbij dat een hond niet los mag rondlopen binnen de bebouwde kom?

Ik vouw mezelf met liefde om een lantaarnpaal als ik me daarmee het schuldgevoel van het aanrijden van een onschuldig beesie vermijdt. Maar mijn inziens hoeft geen van de 2 voor te komen als je je gewoon aan de verkeersregels houd, en goed anticipeert.

Tzal wel een kwestie van prioriteiten stellen zijn :X
 
Cipher said:
Het verschil is dat het op een scooter illegaal is, en dus volkomen je eigen rotschuld is.

franky, hoe kom je erbij dat een hond niet los mag rondlopen binnen de bebouwde kom?

Ik vouw mezelf met liefde om een lantaarnpaal als ik me daarmee het schuldgevoel van het aanrijden van een onschuldig beesie vermijdt. Maar mijn inziens hoeft geen van de 2 voor te komen als je je gewoon aan de verkeersregels houd, en goed anticipeert.

Tzal wel een kwestie van prioriteiten stellen zijn :X


dus jij zegt dat ik met 50 op een scooter het niet goed doe maar op een motor zou het geen probleem zijn? het zijn beide gewoon voertuigen , met beide kun je bij dezelfde snelheid niet zo snel reageren dus maakt geen fuck uit waarmee je rijdt , ook al rijd je met een tractor kun je nog een hond aanrijden.....

ik persoonlijk zal wel een poging doen tot remmen en uitwijken maar ik ga niet mijzelf op het spel zetten...

conclusie : dog loses .... (en vooral omdat meer in de auto rijd dan op scooter :p ) maar het is en blijft een ongeluk en dus niet opzettelijk ,nu kun je wel liggen jammeren dat het zielig is voor een hond of voor wat of wie dan ook maar niemand kan er wat aan doen (alleen de eigenaar van de hond had m kunnen aanlijnen , maar dat is achteraf) , uitkijken voor gevaar is het enige wat je kunt doen....
 
was dit hele topic vergeten .. maar ik heb goed nieuws ik heb met de mensen gepraat en alles is goed gegaan ..ik moest me scooter laten taxeren maar er zat al schade op voor de aanrijding en de plaatselijke dealer zegt dat hij hem niet wil taxeren omdat hij al schade had ....

wat moet ik nu doen ?
 
davor_88 said:
was dit hele topic vergeten .. maar ik heb goed nieuws ik heb met de mensen gepraat en alles is goed gegaan ..ik moest me scooter laten taxeren maar er zat al schade op voor de aanrijding en de plaatselijke dealer zegt dat hij hem niet wil taxeren omdat hij al schade had ....

wat moet ik nu doen ?
Huh? Hoe kunnen ze dat weten?
En ga er dan mee naar Hilversum oid!
 
andere dealer opzoeken , is gewoon belachelijk , beetje dealer maakt er wat moois van , en als de taxateur zegt dat het eerdere schade is moet de dealer daar wel met de taxateur uitkomen.
 
areaarea said:
ws zijn die mensen daar wel voor verzekerd
p.sis ook echt levensgevaarlijk honden die los lopen ze schieten gewoon de weg op

Jep ,

Vriend van me zus heeft er laatst nog 1 gepakt met de auto (60km/h), beest steekt over tussen een pad met struiken (totaal geen zicht) voordat hij bij de rem zat had die m al geraakt...
hij rijdt dat beest links aan (de linker kant van de golf helemaal kapot) bumper , koplamp beschadigdt etc. etc.
er was geen baasje te bekennen en die hond die is weg gelopen wat hem nogal erg verbaasde.. na zown klap...
Hij is uitgestapt heeft gekeken waar die hond uithanging maar hijk on m niet meer vinden.. toen is die maar naar zijn werk gegaan en later terug gekomen...

Hij heeft het baasje wel kunnen achterhalen..
en hij heeft alles vergoed gekregen...
 
maare het maakt dus niets uit dat ik voor het ongeluk al schade had want het zit aan allebei de kanten....


owja en wat de dealer ook zei: ja ik zie op dit gescheurde plekje dat het vies is dus het was al voor het ongeluk 8P
dus ik zeg zo ja het is ook al meer als 2 weken geleden zegt die : ja maar dat maakt niet uit enzo haha
 
mja , als je van deze keer schade hebt moet dat gewoon opgegeven worden , als iemand zoiets tegen mij zegt zeg ik dag en zoek een dealer op die niet zo lui is , simpel..
 
ach beetje goede dealer wil je juist zoveel mogenlijk helpen en laat je het gewoon claimen @tegenpartij

enne zeg anders tegen hem dat je op je bek bent gegaan en dat de straat misschien weleens vuil zou kunnen zijn.
 
franky said:
ach beetje goede dealer wil je juist zoveel mogenlijk helpen en laat je het gewoon claimen @tegenpartij

enne zeg anders tegen hem dat je op je bek bent gegaan en dat de straat misschien weleens vuil zou kunnen zijn.


taxateurs zijn absoluut niet gek hoor als je dat denkt...
 
melf #50 said:
taxateurs zijn absoluut niet gek hoor als je dat denkt...


week ook wel

maar je kan je helm jas broek , schade aan scooter , evt kneuzingen allemaal laten vergoeden

en ze keren het toch niet 100% uit dus daarvoor zal een scooterzaak iets hogere schade oppennen

iig zo is het bij mijn pa`s motor gegaan



en @ topicstarter Gefeliciteerd! :D
 
ja maar voor jongelui word het toch anders afgehandeld dan bij serieuze motorrijders meestal. en komt ook nog bij dat er erg vaak erg veel exra's bij liggen zoals (dure) kleding, (dure) schoenen , telefoons etc.. en daar vallen veel taxateurs over en schrijven dan juist vaak minder uit...
 
Back
Top