Ongeluk door hond wat nu ?

man als je 80 rijd bijvoorbeeld dan zal je wel moeten of je bent zelf zeer waarschijnlijk niet meer op deze wereld

rij je 40 dan kan je op 4 meter al zover afremmen dat je er nog makkelijk omheen kan

maar het is alleen maar iets wat verteld word bij theorie motorrijden

en een kat kan het wel hebben (geloof het of niet)

me broertje is er laatst nog over gereden die kat rende gewoon weg dus niks aan de hand

en wat is er erger mensenleven of hondenleven

een hond is altijd nog vervangbaar een mens niet

als jij je zo hecht aan je hond dat hij onvervangbaar is ben je niet goed snik
die beesten leven met mazzel 14 jaar als ze niet al voortijdig een spuitje krijgen
 
mjah ik zou graag ook niet onze kat willen missen sjaab, zit emotionele waarde aann die beestjes. is het enige wat mijn nog doet herinneren aan me opa:)

dus schat gewoon zelf in kan je ontwijken of vroegtijdig stoppen stop dan lukt het niet hou dan het gas erop.

maar dat terzijde, mijn advies is evenals een aantal andere users, naar de politie stappen.
 
ja zeker naar plietzie gaan liever nu nog dan morgen


en voordat mensen mij gaan aanzien als een harteloze dierenbeul

ik heb een heeeeeeeeeeeeel leif schattig labradortje een vrouwtje
ik stoei daar dagenlijks mee speel met dr laat dr uren uit ze is alles voor me

maar zij krijgt ook gewoon een spuitje als ze ongenezelijk ziek is of iets heel ernstigs heeft

k wil dr liever goed herinneren dan als een zielig hondje dat niks meer kon

en als jij kon kiezen een VREEMDE hond platrijden of betonnen muur ???

NOU DAN WEET IK HET WEL
 
Ik bedoel ook niet dat je richting een muur moet gaan rijde :X Gewoon hard afremme , als je dan niet optijd stilstaat , tsja dan is het beestje er mischien geweest :)

Als jij op een openbare wegrijd of in een straat kan je altijd gewoon recht je rem intrappe dan word jij als je gewoon gordel omhebt een beetje naar voren gedrukt maar tegen een betonne muur? ehm nee :D
 
ik had het dus ook het was donker en de hond was niet aangelijnt --->jas naar de klote van 220 handschoenen van 40 euro enz... en alleen me broertje was getuigen enzz.
dus nummers uitgewisselt en later van de week gebelt hoe het nou zat met de verzekering .en toen begon de eigenaar van de hond te blaten van ja het was jouw schuld dit en bla terwijl hij fout was
dus ik had pech ,wist zijn naam niet , adres niet eigenlijk niets :(
dus ik weet als het de volgende keer gebeurd dan sleur ik die gene aan zijn haren naar het politie burreau
maar ik weet de volgende dingen

zorg voor zoveel getuige
adres naaam
enz..
 
RemcoV said:
Ik bedoel ook niet dat je richting een muur moet gaan rijde :X Gewoon hard afremme , als je dan niet optijd stilstaat , tsja dan is het beestje er mischien geweest :)

Als jij op een openbare wegrijd of in een straat kan je altijd gewoon recht je rem intrappe dan word jij als je gewoon gordel omhebt een beetje naar voren gedrukt maar tegen een betonne muur? ehm nee :D


ik heb geen gordel op me scoot jij wel???
 
ik was net nog naar politie gegaan om eerst aangifte te doen maar ze zeggen dat dat niet kan dat ik eerst naar die mensen toen moet en als het dan niet lukt tussen ons dat ik dan pas aangifte kan doen
 
davor_88 said:
ik was net nog naar politie gegaan om eerst aangifte te doen maar ze zeggen dat dat niet kan dat ik eerst naar die mensen toen moet en als het dan niet lukt tussen ons dat ik dan pas aangifte kan doen

bulshit je moet gewoon zeggen het is me RECHT om aangifte te doen

ja zo zijn ze die kakkerlakkken ze zijn gewoon te lui
 
ff slim doen :)

je moet aangifte doen, want je staat volledig in je recht.
het maakt niet uit of de hond aangelijnd is of niet, de eigenaar is ALTIJD aansprakelijk voor schade die het dier aanricht(tenminste volgens de wet, die helaas vaak niet wordt nageleefd :( ).

Voorbeeld:

Twee jongens zoeken ruzie met een man op straat, en van hen steekt de man neer, de hond bijt de jongens, de man klaagt jongens, jongens klagen man (en hond) aan en krijgen dikke schadevergoeding. absurd maar waargebeurd.

En aangezien de aansprakelijke dader ook nog "the scene of crime" heeft verlaten, heb je een groot voordeel.

Gewoon achter proberen te komen wie het zijn, beetje dreigen dat je getuigen hebt, en dan gaan ze vaak wel betalen.

ALs je ze niet vertrouwd, gewoon ff contractje opstellen dat ze zeker betalen.(is niet officieel maar weten zij veel :) )



pleased to meet you....
 
De Politie MOET dit onderzoeken , je mag niet zomaar met een kluitje in het riet worden gestuurd...

dus als je als vrouw wordt verkracht moet je eerst de dader opzoeken en vragen om schadevergoeding en dan als ie dat niet wil naar de Politie gaan ? :p

nee, Politie is niet helemaal meer 100% tegenwoordig , als je bijv. in elkaar gerost bent of je bent bestolen moet je eerst een afspraak maken , dan nog langskomen .....

en dan zijn de daders al spoorloos verdwenen en alle sporen weg ...

tijd is de grootste vijand van het oplossen van misdaden!
 
melf #50 said:
en als het goed is is de hond eigenaar voor zoiets verzekerd...

alleen zou ik wel even de politie inlichten , dat kan aanzienlijk schelen

de veroorzaker heeft ook nogeens de plaats van het ongeval verlaten...


je mag plaatst van ongeval verlaten, maar dan moet je je wel melden binnen 24 uur na het ongeval. En deze regel vervalt als de politie naar jouw huis komt of jouw ergens anders opzoekt.
Dit is omdat iemand zoals deze jongen miscshien wel in paniek kan raken en daardoor wegrent.

maar als je rechtsbijstand hebt met je verzekering zou ik die eens bellen.
 
scoop643 said:
je mag plaatst van ongeval verlaten, maar dan moet je je wel melden binnen 24 uur na het ongeval. En deze regel vervalt als de politie naar jouw huis komt of jouw ergens anders opzoekt.
Dit is omdat iemand zoals deze jongen miscshien wel in paniek kan raken en daardoor wegrent.

maar als je rechtsbijstand hebt met je verzekering zou ik die eens bellen.


mja , het is niet normaal om weg te lopen van een ongeluk.

ik vind het ook onverstandig (laat staan laks) dat een kind de hond uit moet laten ....
 
politie is verplicht om je aangifte op te nemen.

Al je als agent kennis krijgt van een strafbaar feit zijn ze verplicht de aangifte op te nemen!! lekker politiebureau daar :L

(Geld niet voor misdrijven die niet ambtshalve vervolgbaar zijn.)
 
Mjah , je bent er iig geweets. Nou kan je je heel druk maken om het politie bureau maar daar gaat toch teveel tijd inzitten.

Ik zou naar die mensen gaan , doen ze moeilijk ga je terug naar de politie en leg je de situatie uit.
En je vermeld er uiteraard even bij dat je op HUN ( de politie ) verzoek naar die familie toe bent gegaan om het eerst op die manier te proberen regelen.
 
als het goed is kun je dit verhalen op de verzekering van of het jongetje zelf of de verzekering van de ouders van het jongetje. het is nl. verplicht je hond aan de lijn te houden. hier in noord-brabant riskeer je een boete van 45 euro als je je hond niet aangelijnt hebt.
 
franky said:
man als je 80 rijd bijvoorbeeld dan zal je wel moeten of je bent zelf zeer waarschijnlijk niet meer op deze wereld

rij je 40 dan kan je op 4 meter al zover afremmen dat je er nog makkelijk omheen kan

maar het is alleen maar iets wat verteld word bij theorie motorrijden

en een kat kan het wel hebben (geloof het of niet)

me broertje is er laatst nog over gereden die kat rende gewoon weg dus niks aan de hand

en wat is er erger mensenleven of hondenleven

een hond is altijd nog vervangbaar een mens niet

als jij je zo hecht aan je hond dat hij onvervangbaar is ben je niet goed snik
die beesten leven met mazzel 14 jaar als ze niet al voortijdig een spuitje krijgen

:(
Een hond of kat is net zo onvervangbaar als een mens. Daar komt nog bij dat dieren onschuldig zijn, en mensen zelden.
Als je met 80 op je scooter rijdt, dan ga je maar lekker op je bek als er een beest je pad kruist. Als je 80 op je motor rijdt, is het een ander verhaal, maar mensen laten zelden honden uit buiten de bebouwde kom, dus zulden op plaatsen waar je uberhaupt 80 mag.

Als jij je eigen hond belangrijker vind dan de hond van een 11 jarig jongetje, vind ik je maar een loser. Buiten dat het een dier met gevoel is, heeft dat jochie ook gevoel. Daarvoor wil ik wel op mn plaat gaan hor, als ik zo stom ben om te hard langs gepakreerde autos te rijden waardoor ik overstekende dieren te laat zie. :L
 
Cipher said:
:(
Een hond of kat is net zo onvervangbaar als een mens. Daar komt nog bij dat dieren onschuldig zijn, en mensen zelden.
Als je met 80 op je scooter rijdt, dan ga je maar lekker op je bek als er een beest je pad kruist. Als je 80 op je motor rijdt, is het een ander verhaal, maar mensen laten zelden honden uit buiten de bebouwde kom, dus zulden op plaatsen waar je uberhaupt 80 mag.

Als jij je eigen hond belangrijker vind dan de hond van een 11 jarig jongetje, vind ik je maar een loser. Buiten dat het een dier met gevoel is, heeft dat jochie ook gevoel. Daarvoor wil ik wel op mn plaat gaan hor, als ik zo stom ben om te hard langs gepakreerde autos te rijden waardoor ik overstekende dieren te laat zie. :L


mja , wat is het verschil dat je op een motorfiets 80 rijdt of op een scooter , maakt niet uit waarmee je iemand of iets aanrijdt , een hond hoort niet los iig , en als ie dan dood gaat door een ongeval , tja pech , dan had degene waarschijnlijk niet genoeg liefde voor het dier anders had ie m wel aangelijnd ;)
 
Back
Top