Ongeluk door hond wat nu ?

Davor@Stage6

XtreeM PhantoM
Ik reed gister met mark(emenem) door soest en opeens schiet er een hond voorbij hooguit 1 meter van me voorwiel en ik probeer te ontwijken en raak de hond net niet maar ga wel hard op me bek dat jongetje wat zijn hondje aan het uitlate was onder de 16 jaar iig blijft ff kijken en die scooter lag nog op me voet waardoor ik nikz kon mark haalt dus de scooter van me voet en dat jongetje rent opeens keihard weg.

Gelukkig kent mark dat jongetje van zijn ouwe school en er was nog een jonge die alles heeft gezien.

Net ff naar die mense toegeweest maar niemand was der helaas..

Nu wil ik graag weten wat me kansen zijn om een schadevergoeding te krijgen kan iemand mij dit vertellen.??

Alvast bedankt,
Davor
 
Advertisement - register to remove this

en als het goed is is de hond eigenaar voor zoiets verzekerd...

alleen zou ik wel even de politie inlichten , dat kan aanzienlijk schelen

de veroorzaker heeft ook nogeens de plaats van het ongeval verlaten...
 
aangifte doen!!

'' het is een ieder die betrokken is bij een verkeersongeval, verboden de plaats van het ongeval te verlaten zonder dat hij redelijkerwijs de moeite heeft genomen om zijn identiteit bekend te maken'' of woorden van gelijke strekking.

ik meen art 6 of 7 van de wegenverkeerswet. Misdrijf dus.
 
Anders wacht je gewoon even voordat je de politie op die mensen afstuurd?
Zoiets kan je meestal wel onderling regelen, ipv meteen aangifte te gaan lopen doen......
 
Ach als die mensen je schade niet vergoeden moet je gelijk doorgaan naar het politie bureau , gegevens ff geven van die mensen ( straat - huisnummer etc ) want jij staat volkomen in je recht
 
De eigenaar is verzekerd voor dit soort ongelukken
dus ik denk dat je dit wel zult winnen...,
probeer eerst met de mensen zelf wat te regelen en als dat niet
lukt is het makkelijk om naar politie te gaan...,
maar je hebt wel geluk dat je een getuigen hebt en volgens mij kan 'emenem'
ook mee tellen als getuige als hij geen familie van je is maar of dat klopt weet ik niet zeker...

ipak puno srece
i javi sta se desava dalje....

Veel succes
en laat horen wat er verder gebeurt

Sasa
 
joop timmer said:
geen aangifte doen levert alleen gezeik op.

daardoor zijn velen al de mist mee in gegaan , als je geen aangifte doet heb je 0,0 rechten ..

ik heb vorig jaar toevallig meegemaakt dat iemand van ons een hond onder de auto kreeg , hond o.k. maar bumper wel kapot , mja geen probleem (dacht hij) en in overleg zou de bumper betaald worden dus hij maar geen aangifte doen. nou kwamen de mensen met het volgende voorstel aan : hij moet de auto neerzetten bij een door hun aangewezen garage en dit zou gemaakt worden dan , maar hij is daartoe niet verplicht en weigerd dus (om welke reden dan ook) hij wil gewoon betaald krijgen. Toen hebben ddeze mensen geweigerd om maar iets te betalen. hij is naar de Politie geweest maar die konden niks doen.. gevolg... bumper kapot en geen geld!!!

en hij had ook nog een getuige maar daar kon hij niks mee , een getuige is niet altijd van belang...

ALTIJD de Politie erbij halen!!
 
Ik ken ook iemand die een hond per ongeluk dood reed die over de straat rende. De eigenaar is verantwoordelijk dus de schade die er was is volledig vergoed door de verzekering.
 
als er een hond of kat opduikt vlak voor je wielen ALTIJD overheen rijden

(ja ik heb ook een hond lab.)

dit word geadviseerd bij motorrijexamen

bij een labrador of groter word het idd wat lastig maar je voertuig blijft heler en jij ook
 
Damn kappen man probeer althans het beest te ontwijken , khoop dat jou kat/hond voor mijn wielen komt kijken hoe leuk het is om ziets te verliezen , kan die hond/ kat geen flikker aan doen , een bumper is te vergoeden een beest niet :|
 
Back
Top