onbekend zip 2t blok onder 4t frame keuren

KyleG

New Member
Beste leden,

ik heb een 2t blok (bloknummer er nog in), onder een 4t frame gebouwd. Frame is eerlijk en heb ik kenteken van, het blok heb ik via marktplaats als los carter gekocht alleen zonder papieren (wist niet dat dit gevolgen heeft bij keuren van een ombouwscooter). Ik heb namelijk net met RDW gebeld en zij vertelde mij dat ik een bewijs van afkomst van het blok moest hebben om hem te laten keuren. Dit heb ik niet, dus moet ik volgens hen die gegevens opvragen bij de importeur. Maar ik lees ook dat er niet gekeken wordt naar het bloknummer mits er iets mis is met het frame. Kan iemand mij (uit ervaring) vertellen of ik nou wel of geen bewijs voor het blok moet hebben om de scooter te laten keuren bij RDW? Ik lees ook dat je bij scooterzaken als erkende keuringsstations dit kan doen en dat zij hier wat soepeler in zijn, iemand advies?
 
Advertisement - register to remove this

Maar een 2takt blok onder een 4takt frame gaat niemand goedkeuren. Als steekproef komt is scooterzaak ook meteen een paar strafpunten rijker
 
Maar een 2takt blok onder een 4takt frame gaat niemand goedkeuren. Als steekproef komt is scooterzaak ook meteen een paar strafpunten rijker

2t takt frame is zelfde als 4t frame alleen staat er op dat frame een 4t blok geregistreerd. Het kan en het mag, alleen is mijn probleem dat ik geen bewijs van herkomst heb van dat blok, waar RDW wel (blijkbaar) om vraagt. Ik lees alleen bij andere threads dat het sommige gelukt is zonder papieren van het blok door de keuring te komen, als het blok maar niet als gestolen opgegeven staat. Bloknummer van mij staat niet opgegeven als gestolen.
 
Oooooow dus al die scooters die de milieuzones niet inmogen.hoeven alleen ff ander blokmie eronder te schroeven en kunnen met zelfde kenteken doorblijven rijden? Zou alvast een vervolg.afspraak.inplannen komt.vast goed
 
Ik lees alleen bij andere threads
En daar gaat het mis!
Van horen zeggen is nog nooit iemand wijzer geworden.
Als ik zeg dat je morgen om 12.00 uur een miljoen Euro kan ophalen op het marktplein in Maastricht. Geloof je mij dan...???
Je MOET alleen de RDW geloven want dit is de enige juiste instantie die je kan vertellen hoe de regels zijn.
Zij zijn immers DE autoriteit omtrent keuringen/regelementen van voertuigen.
 
Back
Top