olie

speedfight is the best

SpEeDfIGhT GaNgStA
ik wil graag van een half-synthetische naar een vol-synthetische olie overstappen,de dealer zegt dat dit erg slecht is voor m'n blok,maar ik wil het toch doen,dus hoe moet ik dat aanpakken?eerst olie aftappen en dan nieuwe dr in doen?of gewoon (olie)tank (bijna) leegrijden en dan die nieuwe (tts) olie erin doen?
 
Advertisement - register to remove this

tja oke, heb ik bij m'n vivacity ook gedaan, ben ook overgegaan van half-sysnthetisch naar vol!!!
ging prima!


------------------
Zelfgespoten Vivacity
(Zwart-geel) met Yasuni Z
 
Hier ben ik het dus echt NIET mee eens! Er zijn nogal wat soorten olie die mekaar "aantasten" waardoor de olie kan gaan klonten, met alle gevolgen van dien! Dit is vooral gevaarlijk bij het gebruiken van natuurlijke olie icm kunstmatige olie....

Ik zou ff aptappen en dan opnieuw bijvullen.


------------------
Puch NTT + 70 cc DR + 17,5 mm DO > 85 digi (spr84 (zonder prop), 8.0 gr)

[This message has been edited by MASTER (edited 20 May 2001).]
 
Originally posted by MASTER:
Hier ben ik het dus echt NIET mee eens! Er zijn nogal wat soorten olie die mekaar "aantasten" waardoor de olie kan gaan klonten, met alle gevolgen van dien! Dit is vooral gevaarlijk bij het gebruiken van natuurlijke olie icm kunstmatige olie....

Ik zou ff aptappen en dan opnieuw bijvullen.


heel fijn mar het gaat niet over natuurlijke olie maar over vol en halfsysnthetisch, en bovendien als je het bij hetzelfde merk houd gaat het echt wel goed he!!


------------------
Zelfgespoten Vivacity
(Zwart-geel) met Yasuni Z
 
Dit weet ik niet zeker! :

Half synthetische olie is op plantaardige basis.
Vol synthetische olie is op kunstamtige basis.

Maar zoals ik al zei weet ik dit niet zeker (heb dit deel van mijn kennis uit de model bouw
smile.gif
). In de model bouw gebruiken we of wonder olie of titan blue. Laatste is vol synthetische en wonder olie is half synthetisch.

Er van uit gaande dat dit bij scooters het zelfde is, kan je ze in geen geval door elkaar gebruiken!

Maar neem het zekere voor het onzekere en tap het laatste even af...
 
Back
Top