NRX afstelling

malagutie

[img]http://213.196.35.83
Ik ben een beetje een groentje maar ik heb dus net een nrx gekocht voor mijn helemaal standaard aprila sr lc om hem goed te laten acceleren alles is standaard ook buisje in de luchtfilter wie kan mij de beste afstelling geven rollen drukveer en sproeir met buisje ERIN. alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Uhm, je heb geen soort handleiding van als ik dit onder scoot gooi dan moet dit zo verander en sus zo, want elke scoot is anders, dus je kan niet zomaar om een afstelling gaan vragen, want die is er gewoon niet. Maar ik zal je een beetje helpen. als je ook nog een beetje wil optrekken haal je ook dat buisje uit je luchtfilter, en veel verschillende rollen proberen, en je sproeier een paar maten groter
 
Afstelling moet je proberen, dat is op elke scoot anders (ook zelfde model) maar waarschijnlijk heb je een 82 of 84 sproeier nodig met het buisje in je luchtfilter en een 86 of 88 zonder buisje (beetje standaard minarelli) en rolletjes van ongeveer 4 gram. Drukveer moet iets sterker dan wat je nu hebt.

Met buisje uit het luchtfilter harder optrekken?? Volgens mij niet maar ik moet het maar eens proberen dan
smile.gif
.

W8, ik sloop hem er nu wel ff uit en ik laat de sproeier lekker zitten of is dan echt het hele effect weg?

[update]
Klinkt stoer iig (als je herrie kewl vindt) maar nu eerst ff rijden
wink.gif


[nog een update]
Ik weet het niet zeker maar hij trok net wel heerlijk weg, dus ik denk dat ik hem er maar uit laat. Het geluid valt best mee, bij weinig toeren hoor je het aanzuig-geluid best duidelijk maar bij volgas bijna niet meer, dan hoor je alleen de samba nog
smile.gif
smile.gif
.

[This message has been edited by VDM (edited 30 August 2000).]
 
Uhm, ik weet niet welk buisje je eruit heb getrokken, maar je hoort echt geen verschil in geluid te horen.. want het zit gewoon in je luchtfilter namelijk, niet erbuiten...
 
Hey, een sproeier kun je niet gewoon bepalen voor 'minarelli standaard' Want zowat elke scoot heeft toch een ander luchtfilter! Bijvoorbeeld een aerox met NRX loopt goed met een 84 sproeier, maar als ik die onder m'n firefox gooi dan pruttelt hij maar wat. Bij de f'fox is bijv. 78 goed.
 
Dat van het luchtfilter heb je gedeeltelijk gelijk in maar volgens mij maakt het meer uit hoe je je luchtschroef hebt staan toch?

Het buisje wat ik eruit heb getrokken is gewoon de prop die de hoeveelheid aangezogen lucht beperkt.
 
juist en meer lucht is armer mengsel, dus grotere sproeier ik had met mijn beta LC sproeier 84 of 86 (weet niet meer precies)
met lucht filter busje eruit
Ik denk dat jij een goude polini of een zilver polini drukveer moet nemen, iets van 4 grams rollen klopt geloof ik wel, zet er ook ff sterkere trekveertjes in, die blauwe van polini zijn volgens mij wel goed
 
Appie sr = spr. 84 mits hij standaard is
Aerox (meestal 87 of 84)
Appie rally spr. 82 mits hij voor de rest standaard is....

Natuurlijk wel met alle begrenzers eruit voor de rest...
 
Domme vraag, maar welk buisje is het nu ? Dat buisje dat de lucht onder naar het luchtfilter leidt ? en als je het eruit haalt, er voor zorgt dat je tegen je "spons" aankijkt(schuin) ?
 
Back
Top