nitro start niet enkel even als ik startpilot gebruik

jonasnitro

Well-Known Member
ik heb een probleem...
mijn mbk nitro met 70cc 17,5 carbu enzo wilt niet starten
hij heeft onsteking enzo
als ik startpilot gebruik start hij eventjes maar blijft niet draaien
met originele carbu net hetzelfde
membraam enzo ook allemaal goed verandert

brommer reed 2dagen ervoor dan weer wel....
wat kan er stuk zijn.?
kan iemand helpen

alvast bedankt ,
jonas
 
Advertisement - register to remove this

En wat heb je in die tijd verandert of wat is er gebeurd

wel ik reed 1 km naar de winkel en toen ik wou vertrekken starte hij niet meer. en er drupte naft uit de luchtfilter
kheb dan carbu gekuist enzo en hij reed maar viel uit
hij starte dan even en viel stil en kreeg hem niet meer aan...

alles is vernieuwd
andere carbu,membraan,bougie..
na startpilot te gebruiken starte die eens maar viel weer stil.
dit nog eens gedaan en lukte weer...
maar hij krijgt denk ik geen naft ik weet niet meer wat te doen
 
Bougie vonkt wel (goed)? Als je wil weten of er benzine in je cil komt trek de bougie er dan uit, je zegt hij verbrandt niets dan zou de bougie dus nat moeten zijn als je hem eruit draait na een paar keer kicken.

Heb je geen warmloper gehad?
 
Bougie vonkt wel (goed)? Als je wil weten of er benzine in je cil komt trek de bougie er dan uit, je zegt hij verbrandt niets dan zou de bougie dus nat moeten zijn als je hem eruit draait na een paar keer kicken.

Heb je geen warmloper gehad?





nee cilinder is ok
bougie vonkt heel goed...
bougie word zo goed als niet nat...
 
Mja als je vlotter volloopt, sproeier is open (geen vuil), membraam werkt, dan kan de bougie niet droog blijven na een paar keer kicken.. wat voor sproeier zit erin? En met choke doet die ook niets? Kop voet pakking zijn goed?
 
Mja als je vlotter volloopt, sproeier is open (geen vuil), membraam werkt, dan kan de bougie niet droog blijven na een paar keer kicken.. wat voor sproeier zit erin? En met choke doet die ook niets? Kop voet pakking zijn goed?


sproeier 90
doet nix met choke
pakkingen goed

maar vroeger alsk gas open deed dan hoorde je een ander geluid dan gas toe alsk wou kicken he

nu blijft dit altijd hetzelfde...
 
Dat komt gewoon omdat je je gassschuif dan omhoog hebt dus komt er meer geluid vanuit de cilinder door de carb weer naar buiten. Check eens of die nog wel op en neer gaat enzo
 
Dat komt gewoon omdat je je gassschuif dan omhoog hebt dus komt er meer geluid vanuit de cilinder door de carb weer naar buiten. Check eens of die nog wel op en neer gaat enzo


deze gaat op en neer 9||6

maar nu mijn blok is met vloeibare pakking... ik denk dat deze niet 100% ok is
want 1 dag na aankoop was er pakking los gekomen en in rond de krukas gekomen. na dit te reinigen starte hij weer...
deze pakking kwam dacht ik van het membraan... blijkbaar misschien niet alleen van de pakking... ik ga dit dus even uitzoeken...
hopelijk vind ik het....

iemand soms nog een andere idee hierover.?
wat sorrt pakking zou ik dan beste nemen voor mijn blok weer te dichten..?
 
Voor de gewone pakkingen zou ik gewoon de 'kartonnen' nemen (pakkingsmateriaal dus), kant en klaren. Voor tussen het blok weet ik niet, nog nooit hoeven splitsen ;) Als er karton voor is dan dat, en anders moet vloeibare pakking ook wel werken.
 
Voor de gewone pakkingen zou ik gewoon de 'kartonnen' nemen (pakkingsmateriaal dus), kant en klaren. Voor tussen het blok weet ik niet, nog nooit hoeven splitsen ;) Als er karton voor is dan dat, en anders moet vloeibare pakking ook wel werken.



hoe werkt dat presies.?
ps: zal binnenkort foto's maken van het blok
 
Hoe werkt wat precies. Jij zegt dat de pakking onder je spruitstuk (dus bij je membraam) lekte omdat je vloeibare pakking gebruikt had. Ik zeg dat je gewoon overal kartonnen pakkingen moet gebruiken, dus onder je spruitstuk, voetpakking cilinder, uitlaatpakking, etc

Enige waar ik niet van weet wat er tussen moet, is tussen de carter helften, maar daar heb jij nu toch niets mee te maken als ik het goed begrijp.

Als de boel valse lucht langs je spruitstuk heen aanzuigt heb je dus misschien wel dubbel zoveel lucht, ofwel dan is je sproeier voor het mengsel wat je cilinder daadwerkelijk krijgt, veel te klein. Ofwel zorg dat overal goede pakkingen tussen zitten en het goed gemonteerd is ;)
 
Hoe werkt wat precies. Jij zegt dat de pakking onder je spruitstuk (dus bij je membraam) lekte omdat je vloeibare pakking gebruikt had. Ik zeg dat je gewoon overal kartonnen pakkingen moet gebruiken, dus onder je spruitstuk, voetpakking cilinder, uitlaatpakking, etc

Enige waar ik niet van weet wat er tussen moet, is tussen de carter helften, maar daar heb jij nu toch niets mee te maken als ik het goed begrijp.

Als de boel valse lucht langs je spruitstuk heen aanzuigt heb je dus misschien wel dubbel zoveel lucht, ofwel dan is je sproeier voor het mengsel wat je cilinder daadwerkelijk krijgt, veel te klein. Ofwel zorg dat overal goede pakkingen tussen zitten en het goed gemonteerd is ;)



volgens mij trekt hij valse lucht van de 2 carter helfden...
omdat daar zo soms wel en soms geen pakking te bespeuren is...
die pakking is allemaal aangebracht door de verige eigenaar...
nu ik heb het blok er daarnet nog afgehaald...
ik check morgen even alles en ga maandag dan achter de nieuwe pakkingen
maar wat als het da niet is.?
 
Tja, de "startpilot" is zeker de choke?
Iig, pakking hoef je niet te zien hoor, bij mijn blok kon ik het ook maar op sommige delen zien (voornamelijk onder de cilinder).
 
Back
Top