Nieuwe Peugeot Vivacity start soms niet electr.

JCD

Vivacity S.L. Shark Grey
Hoi,

Ja, afgelopen weken ervaar ik hetvolgende met mijn spiksplinternieuwe Peugeot Vivacity Sportline:

Als ik hem probeer te starten (electrisch) zie ik alleen heel ff de snelheidsmeter een mm omhoog knikken. Verder hoor je niks! En kickstarten gaat wel prima. Ik vermoedde dat het de accu was, want als ie stationair draait en je geeft gas, dan gaat het dash-verlichting feller branden. Het flikkert zelfs met de 'slagen' van de motor. Dit zou volgens de dealer niet aan de accu liggen.

De dealer gaat er volgende week donderdag naar kijken, ik kan indien ik het weer heb gewoon een kick geven en hij loopt. Maar mischien kunnen jullie hierover wat zeggen?
 
Advertisement - register to remove this

Dat verhaal van dat als hij stationair loopt en de dashbord verlichting flikkert met de 'slagen' van de motor is vrijwel bij iedere scooter. Misschien is de startmotor niet helemaal in orde of toch is je accu leeg/kapot.
 
Het is gewoon je dynamo in je scooter die ook je accu oplaad want je lichten (behalve knipperlichten en remlicht) zijn gewoon op de dynamo aangesloten en dus ook je dashboardverlichting en als hij stationair loopt loopt hij zo rustig dat je minder licht krijgt dan als je gas geeft. want probeer maar eens je koplamp te laten branden als je scooter niet loopt, maar wel op contact staat. wil nie he
 
Ik ontdekte vandaag dat als het stuur naar links staat, de electrische starter WEL werkt. Zodra deze vanaf middenpunt en volledig rechts geklapt is... dat de electrische starter NIET werkt.

It's a glitch? Or just a loose contact!? Fellow Vivacity 0wnerz unite ;)
 
Dat is al afgesproken, maandag gaatie onder het mes. Maar wel geinig dat ik het ontdekt heb, kan nu wel electrisch starten.

Zou trouwens wel een killer-startonderbreking zijn :p :D
 
ik snap alleen niet waarom je zelf gaat knutselen. Alle dealers die ik ken zeggen allemaal als je een nieuwe scoot koopt : ALS JE OOK MAAR AAN 1 SCHROEFJE ZIT VERVALT JE GARANTIE!

ik hoop voor je dat je dealer mij niet gehoord heeft. :p
 
Ik heb hem ook braaf binnengebracht bij de dealer, dan hoef ik niets te doen. En kan ik letterlijk en figuurlijk m'n fikken er niet aan branden ;) Hij is inmiddels ook al nagelopen na de eerste 500 km. Dus alles oke, alleen hoor ik een hoogtonige vibratie soms, alsof een klein ijzeren staafje in de tandwielen zit. Ik kijk het aan, maar heb toch 3 jaar garantie.

Heb bij de variobegrenzer verwijdering ook dat laten doen bij de dealer, blijft m'n garantie actief. En heb geen risico's, kostte wel 20 euro. Maar na weken rondgereden te hebben (en daarbij mega-veel ingehaald te worden door snorfietsjes...) had ik dat er dubbel en dwars voor over hehehehe :)
 
Back
Top