Nieuwe parts #7

Status
Not open for further replies.
heb je de racing ook al ns gezien melf? Zojha ben ik wel benieuwd waarom je het niks vind :)

jawel , en ik zeg ook niet dat ze slecht zijn , maar wel veel te duur voor wat het is.

de 50cc versies zijn verschrikkelijk , zuigers die na 1 training versleten zijn , zuiger kost ook nog eens 100 euro!!

binnenkoppen scheuren , nicasilwand slijt enorm etc..
 
Zuigers versleten?

dan hebben we met verschillende mensen/klanten te maken ben ik bang.

De zuigers worden zelfs in de malossi cilinders gebruikt.
Dit omdat de malossi zuigers/veren inderdaad om te huilen zijn momenteel.

(let op 50cc ) 70cc ben ik niet mee bekend
 
deze zuigers zitten niet in Malossi 50cc cilinders hoor , die lijken er ook in de verre verste niet op. zowel de racing als de replica niet.

of bedoel je dat deze worden verwisseld?

degene die met deze cilinders rijdt (had eerst replica's , nou race) heeft de cilinders opnieuw laten nicasealen en 2 andere zuigers gebruikt , en nu blijft het wel goed.

moet wel zeggen dat ik het over de derbi schakel versies heb en niet over de scooterversies (weet niet of dit uitmaakt) , de pistonpenhoogtes kloppen btw niet met een team/mhr zuiger , dus de zuigers die ik bedoel passen iig al niet zomaar.

de Malossi zuigers heb ik overigens zelf nooit problemen mee gehad , ook de veren niet eigenlijk. wel heb ik een bidalot zuigerveer getest , en ook mee gereden daarna , de temperartuur lag daarmee namelijk lager (luchtkoeling).
 
raar dan , kan natuurlijk wel aan de combinatie nicasil/zuiger liggen , alhoewel de zuiger echt hard sleet.

mja , goed , laten we niet teveel discussies hierover beginnen :p


anders zie je alleen nog maar tekst , nieuwe onderdelen willen we zien :)
 
dit is mijn zuiger, cilinder en kop, weet niet hoe het met de slijtage zit, maar ik vind de zuigers er super goed en veel beter uit zien dan alle andere zuigers op de markt. Ik weet niet wat voor zuigerspeling hij hanteerde, maar op deze cilinders moeten die dus echt ruim zijn 9 hondertste dus. Ook de enige cilinder met standaart een torroidale kop.

[IR]http://i38.tinypic.com/w2df8w.jpg[/IR]

[IR]http://i38.tinypic.com/24uw6t3.jpg[/IR]

[IR]http://i33.tinypic.com/23w0190.jpg[/IR]

[IR]http://i33.tinypic.com/29d8vmd.jpg[/IR]

[IR]http://i34.tinypic.com/11r3gah.jpg[/IR]
 
de 70cc versie heeft een andere zuiger , daar weet ik niet al teveel van wat slijtage betreft.

de 50cc zuigers zitten standaard al op zo'n 8 honderste , veel te veel , dat merkte je ook na een paar rondje , dan kwam ie slecht op gang , nu zit er een andere zuiger in , en veel strakker en werkt het wel goed. en op een roterende machine merk je dat heel er goed. de zuiger die eruit kwam was dan ook meestal na maar heel even rijden gewoon echt OP..

een speling van 9 honderste is nagenoeg versleten als je het mij vraagt.

heb btw ook een keer een bidalot gehad waar zomaar de nicasil wand uit viel , dat vond ik ook wat minder ,luchtgekoeld mina hor ac , echt eruit gevallen,dus niet gedetoneerd oid , paar meter gelopen..

@ piaggio AC50 ging het overigens wel goed :)

en een keer een bidalot krukas op mijn zipsp met evo50 , liep na zo'n 300 km zomaar stuk, echt finaal het bigendlager kapot..

sindsdien is Bidalot dus niet meer gauw mijn eerste keus :*

mja , dat zijn dus MIJN ervaringen. :)
 
Hangt af van de animo, er heeft voor minarelli al erg veel tijd in gezeten voordat het goed was (cnc-programma etc)

scoort het op deze manier ook het beste of beter?
ik maak mijn eigen carters namelijk heel anders.
niet om te zeiken hoor, want het ziet er netjes uit, enkel lijkt dit ge-cnc-ed op de manier hoe het het makkelijste is, dus vandaar de vraag mbt prestatie.
want ikzelf vind het wel mooi, maar de lelijkste carters gaan t hardst.
 
Ik heb eerlijkgezegd nog nooit echt goed kunnen testen tussen carters... jij wel?? Er zijn namelijk zoveel verschillende onderdelen/factoren die anders kunnen zijn bij het testen van een carterbewerking namelijk..

Ik denk dat dit volgens de ABT gewoon een goede manier is... Wel of geen glijbaantje o.i.d. is gewoon de keuze van de tuner. Twins reed ook altijd zonder glijbaan o.i.d. (naar mijn weten).
 
Denk dat de symmetrie in deze de belangrijkste winst zal zijn... Zoals Aad al zei kan een spoelkanaal vertekend overkomen. met CNC is dat probleem verholpen...
 
Ik heb eerlijkgezegd nog nooit echt goed kunnen testen tussen carters... jij wel?? Er zijn namelijk zoveel verschillende onderdelen/factoren die anders kunnen zijn bij het testen van een carterbewerking namelijk..

Ik denk dat dit volgens de ABT gewoon een goede manier is... Wel of geen glijbaantje o.i.d. is gewoon de keuze van de tuner. Twins reed ook altijd zonder glijbaan o.i.d. (naar mijn weten).


ik heb niet over een glijbaantje, want dat vind ik een beetje onnozel, het glijbaantje heeft een heel ander effect op een minarelli dan op een piaggio en sommigen creeëren dit glijbaanjte omdat ze meer volume willen. het kan dus wel positief zijn, maar heeft zeker zoals je zegt op de manier van hert tunen te maken.

opvullen heb ik nog niet gehoord, want ik vul het op, nogmaals het carter wat abt is super en ik zou willen dat ik dat kon of had, echter is mijn manier van blokken maken anders.

en ja ik heb ongeveer 100 carters gemaakt.
en ook met verschillende drijfstangen.

nu neem ik uitgangspunten aan, en omdat ik ook carters zie van de crossers en vooraal motogp 125cc, weet ik dat het beter kan. vandaar.

de symmetrie, geloof ik wel in en toch zijn er mensen met veel verstand die er toch aan twijfelen.

wat misschien leuk is om te weten, ik ga eind dit jaar een zelfbouw cnc carter maken en daar ga ik ook testen tussen volledig gepolijst en ruw gemaakt, dus wel symmetrisch en daarbij dan een glad en een ruw carter. het enige waarom een niet symetyrisch carter slechter zou zijn, is door de wervelingen, die ook weer positief kunnen uitpakken.

gr heiko
 
de 70cc versie heeft een andere zuiger , daar weet ik niet al teveel van wat slijtage betreft.

de 50cc zuigers zitten standaard al op zo'n 8 honderste , veel te veel , dat merkte je ook na een paar rondje , dan kwam ie slecht op gang , nu zit er een andere zuiger in , en veel strakker en werkt het wel goed. en op een roterende machine merk je dat heel er goed. de zuiger die eruit kwam was dan ook meestal na maar heel even rijden gewoon echt OP..

een speling van 9 honderste is nagenoeg versleten als je het mij vraagt.

Dat hangt natuurlijk af van hoeveel je zuiger en cilinder uitzetten, dit is best een licht en dun dingetje, dus dat ie verder uitzet dan een normale zuiger kan ik me wel wat bij voorstellen. Sommige kreidler mannen zetten de zuigers op 2 hondertste, hoef je op een speedo ook niet te proberen. In hun geval dus weer AC..
 
2 honderste loopt ie vrijwel direct vast Ruud ..

(een gezonde classic 50 die ook nog echt snele is)

ik heb wel mensen kokend water in een koelsysteem zien gooien omdat ze dan een krappere zuiger konden monteren , indraaien en rijden ,maar dan nog geen 2 honderste..
 
0,05 is redelijk safe.. dan moet je alsnog wel effe zeeeer rustig gaan warmdraaien & niet gelijk knallen, anders kan je je zuiger gelijk afschrijven ;)
 
Op Ac of Lc Sander?

ik durf met gerust hart Lc op 0.035 of 0.030 te zetten. Teminste in mijn 40cc ging dat altijd goed. zou niet weten waarom het in 50 of 70 niet zou kunnen. Warmdraaien tot redelijk bedrijfs temperatuur is dan natuurlijk wel nodig.
 
de 70cc versie heeft een andere zuiger , daar weet ik niet al teveel van wat slijtage betreft.

de 50cc zuigers zitten standaard al op zo'n 8 honderste , veel te veel , dat merkte je ook na een paar rondje , dan kwam ie slecht op gang , nu zit er een andere zuiger in , en veel strakker en werkt het wel goed. en op een roterende machine merk je dat heel er goed. de zuiger die eruit kwam was dan ook meestal na maar heel even rijden gewoon echt OP..

een speling van 9 honderste is nagenoeg versleten als je het mij vraagt.

Zo te zien is die Bidalot zuiger gesmeed.

Dat verklaart dan ook de ruimere zuigerspeling, aangezien gesmeden zuigers meer en heftiger uitzetten dan gegoten exemplaren.

Dan is het natuurlijk niet handig om met zo'n zuiger domweg een speling van 0.04 mm of zoiets aan te houden, dan ga je gegarandeerd voor de bijl.
 
Op Ac of Lc Sander?

ik durf met gerust hart Lc op 0.035 of 0.030 te zetten. Teminste in mijn 40cc ging dat altijd goed. zou niet weten waarom het in 50 of 70 niet zou kunnen. Warmdraaien tot redelijk bedrijfs temperatuur is dan natuurlijk wel nodig.

de zuiger is groter en de zuiger zet normaal gesproken evenveel procenten uit, niet volledig uiteraard, dat wil zeggen bij een grotere boring zal de speling ook groter moeten worden gehouden. echter zoals hierboven al staat, gesmeed of gegoten, denk ook aan de bekende wiseco zuigers.
 
Zo te zien is die Bidalot zuiger gesmeed.

Dat verklaart dan ook de ruimere zuigerspeling, aangezien gesmeden zuigers meer en heftiger uitzetten dan gegoten exemplaren.

Dan is het natuurlijk niet handig om met zo'n zuiger domweg een speling van 0.04 mm of zoiets aan te houden, dan ga je gegarandeerd voor de bijl.

met de 50cc bidalot zuigers zal dit idd niet goed gaan mischien ,mja , die bleven niet lang goed, daarom een ander merk erin gedaan wat wel met een redelijke speling wou , en dat gaat wel goed..

0.04 speling is imo sowieso vrij krap btw.

ligt er natuurlijk wel aan wat je ermee doet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top