Nieuwe parts #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

ivm 95cc cilinder van stage6, waarom 95cc? is er een klasse daarvoor in duitsland? of denken ze dat die er wel gaat komen? 90+ klasse?
 
Gaat imo ook nergens meer over vind ik 95cc...

Koop dan gewoon een 125cc motor ofzo.
 
in duitsland is een vrij klasse waar ook 180 cc in mag rijden enz.

maarja ik vind 95 ook niks, maak gewoon een 90 dan kan hij ook in NL geintroduceerd worden voor sprinten
 
in deutschland is idd ook een grotere afzet enzo. mja, cilinder ombussen naar 90cc? wie is er zo gek :p
 
Toen we begonnen met de 80cc cilinder hoorde je ook alleen maar : "triest, waar gaat het nog over, blablabla".
Nu is 95cc net zoiets. :)

Ik ben wel van mening dat als heel veel mensen die sbo rijden, ineens aan de 95cc gaan, de superspecial klasse misschien wel word veranderd naar 95cc.
Zolang de sbo niet mee groeit met zulk soort dingen, zal de scooter scene imo alleen maar het zelfde blijven.


Boeiend als we over 10 jaar met 125cc rond rijden. Zolang het op de markt is gebracht als zijnde "scooter onderdeel", is er imo niks mis mee.
Alles boven de 50cc is motor.
Dan rijd je toch liever met bv 35 pk @ 95cc, dan 24 @ 70cc.
Nieuwe uitdaging om het goed op de weg te krijgen :)
 
Eens met A-Bizar

Nieuwe ontwikkelingen zijn altijd even wennen maar zodra de eerste blokjes lopen word iedereen opeens geintresseerd erin :)

Op de weg krijg is denks niet zo probleem.. ik denk eerder als de blokjes zelf en de overbrengingen die het allemaal moeten gaan houden !
 
Eens met A-Bizar

Nieuwe ontwikkelingen zijn altijd even wennen maar zodra de eerste blokjes lopen word iedereen opeens geintresseerd erin :)

Op de weg krijg is denks niet zo probleem.. ik denk eerder als de blokjes zelf en de overbrengingen die het allemaal moeten gaan houden !

hiervoor zie je onderanderen al een 110 mm koppeling voor pia die stage 6 aant ontwikkelen is. de overbrenging zal de komende jaren ook wel veranderen denk ik
 
Ik was net even aan het rekenen voor de 95cc van stage 6 en als je hem rijdt met 44 slag dan komt daar de volgende boring uit:
68mm (in diameter dus niet de straal), ligt dat aan mij of is dat huge. Of verreken ik me.

Kheb deze formule gebruikt:
2*R*3.14*L=CC

R = 0.5*Boring in CM
L = Slag in CM

2*R*3.14*4.4 = 95
27.632*R = 95
R = 95/27.632
R = 3.43
Boring = 2 * 3.43
Dus boring is 6.86 CM en dus 68.6 MM, hoe gaat dat ooit passen kwa spoeling?
 
Ik was net even aan het rekenen voor de 95cc van stage 6 en als je hem rijdt met 44 slag dan komt daar de volgende boring uit:
68mm (in diameter dus niet de straal), ligt dat aan mij of is dat huge. Of verreken ik me.

Kheb deze formule gebruikt:
2*R*3.14*L=CC

R = 0.5*Boring in CM
L = Slag in CM

2*R*3.14*4.4 = 95
27.632*R = 95
R = 95/27.632
R = 3.43
Boring = 2 * 3.43
Dus boring is 6.86 CM en dus 68.6 MM, hoe gaat dat ooit passen kwa spoeling?

Ligt aan jouw:p

44mm slag / 52mm boring = 93.44cc
39.2mm slag / 52mm boring = 83.25cc
 
Ik ben wel van mening dat als heel veel mensen die sbo rijden, ineens aan de 95cc gaan, de superspecial klasse misschien wel word veranderd naar 95cc.
Zolang de sbo niet mee groeit met zulk soort dingen, zal de scooter scene imo alleen maar het zelfde blijven.

hoe zie je dat voor je ? hoe kan het nou dat er veel mensen in de sbo aan de 95cc gaan. Dat mag nu toch niet van het regelement. dus als het goed is gaat niemand dat kopen.
 
Ik was net even aan het rekenen voor de 95cc van stage 6 en als je hem rijdt met 44 slag dan komt daar de volgende boring uit:
68mm (in diameter dus niet de straal), ligt dat aan mij of is dat huge. Of verreken ik me.

Kheb deze formule gebruikt:
2*R*3.14*L=CC

R = 0.5*Boring in CM
L = Slag in CM

2*R*3.14*4.4 = 95
27.632*R = 95
R = 95/27.632
R = 3.43
Boring = 2 * 3.43
Dus boring is 6.86 CM en dus 68.6 MM, hoe gaat dat ooit passen kwa spoeling?

R*R*3.14*L = CC

met 2*R*3.14 bereken je de omtrek
je moet natuurlijk de oppervlakte hebben
 
idd ik d8 ff ik pak een 43 slag as maar dan zit ik nog aan 91cc :p
gaat dus niet op, maybe mn hebo asje 42.5 slag laten maken oid
 
weet iemand al wat de boring van die 95 cc is dan? ik kan het nergens vinden namelijk

wel grappig dat er nu al gespeculeerd word over een cilinder die waarschijnlijk (stage 6 kennende) toch pas uitkomt als 2 takt al bij de wet verboden is :p hehe

ben zelf benieuwd naar de 70cc versie ... en hoe dat zich gaat uitpakken met de verschillende s6 race cups
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top