Nieuwe Parts #13

source:facebook van Vecoli Racing

movie

[video=facebook;4943618029550]https://www.facebook.com/video/video.php?v=4943618029550[/video]

432294_4943518227055_1253096113_n.jpg


66084_4943518347058_385466775_n.jpg


560910_4943518547063_155397019_n.jpg


532550_4943518987074_1782800950_n.jpg


423579_4689047591936_165906239_n.jpg


404042_4688787865443_1771216747_n.jpg


408586_10200471291372594_1913798321_n.jpg


409608_10200471289892557_1371120473_n.jpg
 
Last edited:
Another step towards maximum acceleration: Prototype of the R&D wheel boss for Minarelli engines with rear brake disc: Original piece weight 610gr - R&D piece weight 260gr! Now waiting for hard anodizing...

734955_520126034675757_461612176_n.jpg




411279_506790526009308_472074813_o.jpg
 
ik zie alleen het nut niet in van een schijfrem , een trommelrem remt hard zat ,maar is stukken lichter!

je hebt geen adapter , geen schijf , geen klauw en pomp etc..
 
juist dan wil je minder gewicht! toch?

ik moet er zelf niet aan denken dat ik met een schijfrem achter het circuit op moest!

ik bedoel , het meeste remmen doe je voor , achter een beetje bijremmen. achterrem staat bij het minste beetje remmen stil!
 
ik geef je 100 % gelijk hoor, begrijp me niet verkeerd :+, maar voor de mensen die persee een schijfrem willen achter,, geen idee waarom.. ( mischien in bepaalde landen/klasses verplicht?? ) maar da is dit iig beter
 
Het is heel makkelijk, een trommelrem genereerd enorm veel warmte die direct uitstraald in de velg/band. Met een schijfrem heb je dus een betere controle over je bandenspanning (temperatuur van de band) die minder zal varieren gedurende de wedstrijd.... Zeker geen onzin dus!!
 
Die met z'n jog in de Polini cup in Italie is geloof ik 2e geworden in het kampioenschap in zijn klasse tussen al de zipjes, en heeft ook de nodige race's gewonnen dit jaar.
Met een schijfrem achter, dus of je er dan echt veel nadeel van hebt...................
 
2Fast on their Facebook page unveils their new cylinder 94cc for Minarelli. The kit cylinder is made ​​of aluminum alloy with a bore of 52mm. It has a coating with 6 transfers nickasil intake and one exhaust transfer bar. To the head when it is bipartisan. You should use a crankshaft with a stroke of 44mm minimum. Who said that to market Scooter Racing was finished??? :)

393273_570795592935902_178544119_n.jpg

563768_570796272935834_1773138824_n.jpg

381990_570796279602500_1216229600_n.jpg

31577_570796282935833_1940576958_n.jpg

563575_570796319602496_477837268_n.jpg

481856_570796316269163_1616204893_n.jpg
 
De bigevo/rt95 killer. Ben erg benieuwd naar die 94 2fast

Tedeschi reed twee jaar terug met een prototype hiervan rond, dat was rond de 100cc, maar dat was ook met een eigen gegoten carter en met een 28mm carb. Maar die liep toen al bijna even hard als onze tweecilinder en die van Heiko. Grote verschil met de evo en stage6 cilinders is dat deze cilinders plug en play zijn.

Die cristofolini spul, ziet er op de foto`s altijd goed uit....
 
Het is heel makkelijk, een trommelrem genereerd enorm veel warmte die direct uitstraald in de velg/band. Met een schijfrem heb je dus een betere controle over je bandenspanning (temperatuur van de band) die minder zal varieren gedurende de wedstrijd.... Zeker geen onzin dus!!


daarom heb ik de achterrem ook niet erg strak staan , anders staat ie steeds stil haha! of mijn velg bladdert af! maar hoe dan ook , ik bedoel , als het om gewicht gaat lijkt mij een trommelrem stukken gunstiger ,en helemaal als het om sprinten gaat!

maar wat ik ook een nadeel vind met een schijfrem , je kunt wel doseren natuurlijk maar het staat stukken gauwer stil bij het aanremmen dan een trommelrem , en de laatste kun je terugstellen,

dat is een beetje wat ik bedoel!
 
Back
Top