Another step towards maximum acceleration: Prototype of the R&D wheel boss for Minarelli engines with rear brake disc: Original piece weight 610gr - R&D piece weight 260gr! Now waiting for hard anodizing...
ik geef je 100 % gelijk hoor, begrijp me niet verkeerd :+, maar voor de mensen die persee een schijfrem willen achter,, geen idee waarom.. ( mischien in bepaalde landen/klasses verplicht?? ) maar da is dit iig beter
Het is heel makkelijk, een trommelrem genereerd enorm veel warmte die direct uitstraald in de velg/band. Met een schijfrem heb je dus een betere controle over je bandenspanning (temperatuur van de band) die minder zal varieren gedurende de wedstrijd.... Zeker geen onzin dus!!
Die met z'n jog in de Polini cup in Italie is geloof ik 2e geworden in het kampioenschap in zijn klasse tussen al de zipjes, en heeft ook de nodige race's gewonnen dit jaar.
Met een schijfrem achter, dus of je er dan echt veel nadeel van hebt...................
2Fast on their Facebook page unveils their new cylinder 94cc for Minarelli. The kit cylinder is made of aluminum alloy with a bore of 52mm. It has a coating with 6 transfers nickasil intake and one exhaust transfer bar. To the head when it is bipartisan. You should use a crankshaft with a stroke of 44mm minimum. Who said that to market Scooter Racing was finished???
Tedeschi reed twee jaar terug met een prototype hiervan rond, dat was rond de 100cc, maar dat was ook met een eigen gegoten carter en met een 28mm carb. Maar die liep toen al bijna even hard als onze tweecilinder en die van Heiko. Grote verschil met de evo en stage6 cilinders is dat deze cilinders plug en play zijn.
Die cristofolini spul, ziet er op de foto`s altijd goed uit....
Het is heel makkelijk, een trommelrem genereerd enorm veel warmte die direct uitstraald in de velg/band. Met een schijfrem heb je dus een betere controle over je bandenspanning (temperatuur van de band) die minder zal varieren gedurende de wedstrijd.... Zeker geen onzin dus!!
daarom heb ik de achterrem ook niet erg strak staan , anders staat ie steeds stil haha! of mijn velg bladdert af! maar hoe dan ook , ik bedoel , als het om gewicht gaat lijkt mij een trommelrem stukken gunstiger ,en helemaal als het om sprinten gaat!
maar wat ik ook een nadeel vind met een schijfrem , je kunt wel doseren natuurlijk maar het staat stukken gauwer stil bij het aanremmen dan een trommelrem , en de laatste kun je terugstellen,