Nieuwe Derbi Senda Pro

Crazybond700

Koos oorlelloos
Na de succesvolle vorige series van de Derbi Senda nu een nieuwe reeks! De echte liefhebber had hem natuurlijk al gespot, maar hier toch maar een stukje erover. De Derbi Senda DRD Pro word/is verkrijgbaar in de bekende R en Sm. De R voor het crossen en de SM voor het Supermotard gevoel. Anders dan de vorige edities heeft de DRD Pro een nieuw blok. Zo is de Pro standaard uitgerust met oa een 17.5 Dell'Orto carberateur, electische start en andere voor- en achtervering.
De looks zijn ook erg veranderd hier komen wat foto's van de SM en de R.

De Derbi Senda Pro SM
xz913837.jpg


0Xg13963.jpg


De Derbi Senda Pro R
XHN14197.jpg


k2J14250.jpg


art_15586_3_02.jpg


Een ''naakte'' versie (18+:p)
eEM14322.jpg


9N014432.jpg


Het vernieuwde blok
XB214005.jpg


ZTz14060.jpg


0ZS14763.jpg


Het zal oa voldoen aan de Euro3 eisen door dat het blok schoner en zuiniger is en ook minder lawaai maakt.

Er staan ook nog foto's op de site van Jos Dijkman -> http://www.josdijkman.nl/sendadrd.html
En natuurlijk meer info op www.derbi.com

Persoonlijk vind ik hem best mooi:) Alleen dat sportbord en voorlampkapje had ik liever anders gezien. En de prijs is ook niet lief.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

is toch gewoon hetzelfde blok alleen dan met andere kopp.deksel , vliegwiel deksel etc.?

is dit wel de versie die in Nederland zal komen btw?
 
melf #50 said:
is toch gewoon hetzelfde blok alleen dan met andere kopp.deksel , vliegwiel deksel etc.?

is dit wel de versie die in Nederland zal komen btw?

Het is een nieuw 2005 blok volgens de site. Hij voldoet nu aan nieuwe eisen etc. Ook zit er electrische starter enzo bij nu.

Een andere opvallende verschil is bv dat de uitlaat via de rechterkant gaat.(niks met blok te maken:))

Verder weet ik het niet precies. Ik gebruik de info die ik erover kan vinden en iniedergeval de style lijkt me wel hetzelfde.
 
ja als ik het zo bekijk is het oude blok gewoon wat opgefraaid , om even een heel ander blok te maken is ook best prijzig , en iets wat goed is verander je niet zomaar lijkt me.

ik kan het allemaal niet meer bijhouden , er komen zo vak weer nieuwe modellen bij :p

als je mij vraagt TE snel
 
melf #50 said:
ja als ik het zo bekijk is het oude blok gewoon wat opgefraaid , om even een heel ander blok te maken is ook best prijzig , en iets wat goed is verander je niet zomaar lijkt me.

ik kan het allemaal niet meer bijhouden , er komen zo vak weer nieuwe modellen bij :p

als je mij vraagt TE snel

Op het derbi-club forum hebben we er uiteraard al wat langer weet van en volgens mij is ''onze'' conclusie dat het eigenlijk teveel voor een brommer is. De prijs komt iig boven de €3300,- en er zitten dingen op die eigenlijk overbodig zijn. Een soort van overkill dus. Maarja de mens wil maar meer en meer en daar spelen hun mooi op mee. Er zijn idd al redelijk wat types.

Je hebt nu vanaf 2000:
In de SM: Xtreme, Xrace, DRD, Black Edition, DRD Limited edition, DRD Pro.
In de R: Xtreme, Xrace, (Racer?), Black Devil, DRD, DRD pro.
En dan heb je nog kans dat ik types oversla.

Trillen komt vooral door het nietaanwezig zijn van balans as, ik weet niet of die der nu wel in zit. Heb het vermoeden van wel.

Btw ook - puntje van de oude was het achterste kapje. Daar komen altijd van die witte plekken in door de schroefjes die van de onderkant erin worden gedraait. En het zooitje trilt daar nogal door de uitlaat en dan krijg je vooral bij de ongelakte kappen van die plekken. Nu zit het allemaal wel anders. De toekomst zal ons leren:)
 
Last edited:
melf #50 said:
is toch gewoon hetzelfde blok alleen dan met andere kopp.deksel , vliegwiel deksel etc.?

is dit wel de versie die in Nederland zal komen btw?

sjek ook de 2delige cilinderkop...
of dit ook in nederland zal komen, weet ik niet....

volgens mij is het ook nog een soort van prototype blok oid...

en de nieuwe senda...sja...gelukkig zijn er verschillende mensen, met verschillende smaken...
 
-[inferno]- said:
die koplamp :'( weeeeeeeh

Idd zei ik ook al ja:p net zon masker voor een gekostumeerd feest als je verkleed wil gaan als een of andere vogel ofzo:D

vogel%20klein.JPG

Denk een wat langere en grotere snavel en kijk dan eens goed:p
 
Back
Top