Nieuwe bromfietsen!

954e478ecd.jpg


Het is nog maar een foto van een foto maar hij gaat komen, de elektrische brom- en snorfiets van Tomos.

Naast de E-Lite elektrische scooter dus straks ook weer een echte Tomos zoals we die kennen alleen dan een elektrische variant.

Gezien op Ecomobiel in Ahoy Rotterdam. Wanneer hij leverbaar is en wat de elektrische Tomos gaat kosten is nog niet bekend dit word bijgewerkt zodra dit bekent is.



02a4acf7e3.jpg


Het is nog maar een klei model maar dat hij gaat komen is een feit, de Italjet Dragster. Het model dat eind jaren negentig op de markt kwam was wel de meest opzichtige scooter die er op dat moment te koop was. Zijn zichtbare frame, voorwielophaning en vormgeving waren van een andere wereld en tot op heden is er geen scooter geweest die dat heeft kunnen evenaren. En nu komt hij terug, als het goed is moet hij op de Eicma in Milaan staan. Onder welke naam hij terug gaat komen is nog niet bekend. to be continued!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Jah zeker, heb zelf altijd al een dragster gewild maar nooit de moeite gedaan om er 1 te halen.
Misschien komt die kans nu toch als ze een beetje goed uitvallen (A)
 
hoe wordt hier eigenlijk gedacht over die nieuwe elektrische brommers en scooters? mij lijkt t wel tof, maar op andere fora's worden ze niet echt gewaardeerd
 
hoe wordt hier eigenlijk gedacht over die nieuwe elektrische brommers en scooters? mij lijkt t wel tof, maar op andere fora's worden ze niet echt gewaardeerd

Het lijkt me geweldig om zo'n ding te hebben, met mijn opleiding elektronica zal ik zo'n ding eens nakijken over de mogelijkheid van opvoeren.

Ik weet dat de motor wordt aangestuurd met puls breedte modulatie en waarschijnlijk via MOSFET's of transistoren. Misschien als je een zwaardere motor icm zwaardere MOSFET's of transistoren doet dat je hem zo kan opvoeren. Het enige nadeel zal zijn dat je accu het niet langer zou volhouden maar ik heb ook al iets een keer gelezen over vloeibare accu's. Die vloeibare accu's zijn bedoeld dat je snel weer power hebt ipv 8 uur laden aan het stopcontact.
 
Als je er op de juiste manier mee omgaat naaien ze niet vast nee.

Bovendien, de accu voor een elektrische scooter heb je niet vervangen voor 75 euro. Cilinder wel. Je opmerking is dus nogal kort door de bocht (lees: onzin)
 
New pictures :)

Looks like a CPI engine, which is wery close to a Minarelli engine.
Then it shuld be easy to swap it for a real Minarelli engine:)


Newitaljet.jpg

Newdragster2012.jpg

Drag50new.jpg

Newdrag.jpg


Massimo Tartarini: Engine will be 50cc , 125cc and 250cc. It will be in the ww market in May 2012
 
Why would they choose a CPI engine? I was hoping for a Piaggio engine :p
The design looks way too 'sharp' in my opinion.
 
Back
Top