Nieuwaarde verzekering afsluiten

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik heb even een vraag.

Heb een kleine 4 dagen geleden een 2ehandse scooter gekocht.

Nou wil ik alvast gaan kijken voor een verzekering..

Bij de meeste verzekeraars word er een nieuw waarde van de scooter gevraagd.. Ben ik dit verplicht in te vullen naar waarde of kan ik gewoon de waarde in vullen wat ik ervoor betaal hebt?

Kijk als je 1ste eigenaar bent snap ik dat je het volledige bedrag verzekerd wilt hebben, maar het schiet dan toch niet op als 2de eigenaar om dan alsnog de nieuw waarde in te vullen aangezien ik veel minder voor de scooter betaald heb.. Dus dan lijkt mij toch dat je verzekerd naar de waarde wat je ervoor betaald hebt?


IK heb dat ding voor 500 euro gekocht.. Dan is de werkelijk waarde toch ook maar 500 euro?
 
Advertisement - register to remove this

Ligt er net aan hoe oud de scooter is en hoe je hem gaat verzekeren, bij een WA verzekering is het sowieso niet van toepassing.

Ga je hem all-risk verzekeren zou ik hem mits het mogelijk is wel naar nieuwwaarde verzekeren maar dan moet de scooter niet te oud zijn anders heb je weer een lage dagwaarde.
 
De scooter is van 2005 / 2006 (heb de papieren zo even niet gezien)

Moet dus alleen WA verzekerd zijn.. Die rest lig ik niet wakker van.
 
Kan ik niet gewoon de waarde opgeven wat ik ervoor betaald heb..

Of benadeel ik me eigen dan.. Of iets dat verkeerd gaat met de verzekering?
 
ik vulde gewoon in voor hoeveel ik hem kocht. als ze dan vragen kun je altijd zegge van wie en voor hoeveel je hem kocht
 
Dat is juist nou net het punt..

Bij de nieuwwaarde als eerste koop waarde is de premie namelijk hoger..

Als ik hem voor die 500 euro opgeef is me premie veel lager.. Waarom dan meer premie betalen als dat niet nodig is.. Als een scooter nieuw is dan begrijp ik dat..
Als de scooter al vanaf 2005 is neem ik toch aan dat de waarde toch ook is gedaalt..

Voor mij boeit het dat hij nog 500 euro waard is, omdat ik dat er aan uit heb gegeven.. Kijk als dat ding kapot gaat boeit mij dat namelijk toch niet, dan heb ik zo weer een andere goedkoop scootertje..

Ik wil de scooter gewoon voor zo laag mogelijk verzekering als dat kan, zonder ergens tegen de lamp te lopen..
 
als ik jou was zou ik dan gewoon 500 invullen. je liegt dan niet en nieuwwaarde kun je niet weten.

en de aanschaf waarde is voor jou 500.
 
Als ze met nieuwwaarde bedoelen (en dat denk ik) de waarde die de scooter had nieuw in 2005 dan moet je dat opgeven. Als je minder opgeeft ben je onderverzekerd en heb je een probleem wanneer je schade hebt.

Stel nieuwwaarde is 2000 eur. Jij hebt 500 eur opgegeven. Je hebt 200 eur schade dan krijg je daar ook maar een 1/4 van uitgekeerd. Dus 50 eur.

Bij alleen WA maakt dit verder niet uit.
 
Het probleem is dat een verzekerings maatschappij er altijd naar vraagt als je een verzekering online gaat afsluiten..
 
Als je in een filiaal afsluit zien ze het zelf in het systeem staan, zoniet dan vragen ze je het alsnog. Had ik ook toen ik mijn verzekering voor scooter afsloot (wel een tijd geleden..).

Bij WA maakt het niet uit want je krijgt toch geen geld voor je eigen voertuig bij schade.
 
Online verzekeren is tegenwoordig heel normaal en verder niets mis mee, maar wanneer er iets niet duidelijk is gaat men op internet zoeken naar informatie en/of antwoorden.

Hier gaat veel tijd in zitten.

Het kan ook anders:

Let op...

... een tip !!!

Bel gewoon even naar een verzekeraar.

Dan krijg je een MENS aan de lijn die je kan vertellen welke informatie nodig is om een verzekering af te sluiten.

Dit klinkt misschien raar en wellicht ouderwets, maar het werkt wel degelijk !!!
 
Last edited:
Jongens bedankt het is gelukt..

Ik heb bij iedere maatschappij even gekeken wat het koste.. Bij unive kon je bijvoorbeeld een verzekering afsluiten als je de waarde niet wist.. Helaas was dat niet bij iedereen zo..
Maar bij orion-direct gaf die het zelf meteen aan en kon je ook niet veranderen, want vakje was licht grijs.. Dus ging er vanuit dat dat goed was.. Sinds zaterdag eentje afgesloten.. Vandaag heerlijk kunnen rijden!
 
Back
Top