[NewStuff] Due Plus Piaggio LC

Ik had dus dat hele 2de plaatje niet gezien wat je er net bijgezet hebt. Het gaat dus om de waardes de erboven staan.

Ik kom met jouw gegevens trouwens uit op een 194/139. BD=27.5

Stroke: 39.3mm
Slag: 80mm
Deck Clearance: 0.3mm
 
Last edited:
Als dat ding echt zo 'snel' is werkt ie totaal niet met een Piaggio Nardo :)
Dat was volgens mij gewoon een designfout (die uitlaat).
 
Die metingen zijn niet echt precies gedaan maar gewoon met geodriehoek. Hier heb je dus niet echt wat aan en kan je zeker niet iets mee berekenen het was alleen een indicatie.

Nog wat gegevens van dat blaadje.

Alesaggio mm: 47,6
Cilindrata cm3: 69,9
Corsa mm: 39,3
 
ff melden voor dat vincent het doet :) blok hebben we er gister onder gezet, liep meteen, loopt ook goed maar moet nog afgesteld worden.. en inrijden :( :|
 
Yupp hij loopt, alleen nog afstellen + inrijden.
Zit nu For Race onder maar volges mij heb ik uitlaat nodig die meer toeren aan kan. Zat zelf te denken aan c16. Iemand anders suggesties?
 
Nou dat zal echt niet hoeven lijkt mij. Een ForRace liep zelfs op oude Evo70s goed, en ik denk niet dat jij nog meer toeren gaat maken. Zo ja dan is het een self-destruct cylinder, en blijft ie niet lang heel.
 
Mja ik vind For Race gewoon niet echt mooi, vooral geluid kan ik niet echt tegen :p. En c16 doet t ook gewoon goed op lagere toerentallen zoals malossi replica 70. Heb de Yasuni C16 bestelt, komt als goed is eind volgende week binnen. Boyd raadde mij deze uitlaat ook aan, of een Jolly of MHR pijp. Maar dan ga ik voor c16 wegens "beschaafde" geluid.
 
C16 lijkt me een lekkere uitlaat om eens te kijken wat het ding kan... Lekkere allrounder, net als For Race, gaat alleen een stukje langer door op hogere toerentallen... Heb vandaag die blauwe cilinder ook eens bekeken @Twins... Mooie zuiger, grote uitlaatpoort, zal wel flink lopen met een 19/21mm DO en een Jolly/C16 denk ik zo, al lijkt me 14 pk toch echt teveel van het goede...
 
Zkr eindelijk iemand met wat ervaring, die naar cilinder heeft gekeken. Ik wilde misschien nog ff wachten op het bestellen van c16, moet maandag nog ff definitief doorgeven. Omdat ik eerst test bank uitslagen wilde van German-Freak. Maar jij zegt dus gewoon bestellen die c16? en 14pk is trouwens ook niet mijn doel. De 10pk is nu mijn streven en lijkt me redelijk reeel om te halen, hoop ik tenminste :x.
 
Een standaard Runner + onbegrensde Runner-pijp + standaard DR + 17.5mm DO + normaal afgesteld = 10 pk... Dus je zult zeker vrolijk worden als je 10 pk verwacht... Een beetje aangepaste DR met een leuke carb. + pijp heeft al gauw 12+ pk hoor... Zelf heb ik een tijdje met DR Tuned, 21mm DO en een Jolly rondgereden, maar dit had zeker meer dan 10 pk ;)
 
Ik heb een paar dagen geleden even met anthony van twins over deze cilinder gehad. En hij vond het een zeer leuke cilinder met pittige timing, goede kop en zuiger. Icm met een c16 moest er toch wel rond de 14 pk uit te trekken zijn.

Hij noemde het "een leuke cilinder voor mensen die zeggen dat een stalen cilinder niet snel kan zijn" :p
 
Zou deze cilinder met een Shot(nardo) niet beter lopen dan met een C16?

Want een TP Nardo(shot) is toch eigenlijk dé bijpassende uitlaat ervoor?
 
denk het persoonlijk niet. Want de Due Plus voor mina is totaal anders, en daar deed de shot er het beste op. lijkt me sterk dat die dat op pia ook doet.
 
Een Pia Shot is een heel andere uitlaat dan een Mina Shot... De cilinders zijn ook weer verschillend, en het lijkt me sterk dat op Piaggio de Shot + blauwe Top een koningskoppel moet gaan vormen...
 
De Pia Shot is naar mijn idee 5cm te lang. Ze kwamen qua pasvorm zeker niet uit met de bocht en hadden geen zin om het ding 'opnieuw' te gaan berekenen ofzo :)

Het vat is hetzelfde, alleen de bocht mankeert iets aan.
 
Ik ga binnenkort banken met mijn setup, naar mijn idee presteert mn Nardo wel goed @ pia. ( alleen kwalitatief een kutding, demper vliegt eraf etc. :rolleyes: )

mijn TP:
1084262787TOP_1.JPG


1084262818TOP_2.JPG


op de pic lijkt het net alsof er vette krassen inzitten, is niet het geval.
 
Back
Top