naraku 72cc v2 4 takt cilinder inrijden

dtpeter

Well-Known Member
Goede avond beste mensen,

Even een vraag kon hier niet zo snel wat over vinden wel voor 2 takt maar niet echt voor 4 takt motoren. Ik heb momenteel een 72cc cilinder besteld en vroeg me af hoe je deze na montage het beste kan inrijden. En moet je nog extra smering bij je brandstof doen lijkt mij niet maar denk vraag het maar even.

Gr,
peter
 
Advertisement - register to remove this

extra smering is niet mogelijk bij een 4t. omdat dat blok geen olie hoort te verbranden.. Het gebruik van kwaliteits motor olie echter wel noodzakelijk.. Neem een goed merk dat is al meer als genoeg...

Belangrijkst is met koude motor kan je hem beter even een enkele minuut laten draaien zodat de olie goed door het blok loopt..
En dan gewoon rustig vertrekken.. En pas alleen wat harder rijden als de motor warm is gereden..


Voor de rest rustig aan doen en goed naar eventuele bijgeluidjes blijven rijden tijdens het rijden..

En zorgen dat je bij 250 km / 500km je eerste `inrijd` olie uit je motor blok tapt en vervangt voor nieuwe olie en een nieuw filtertje.. Want dan komt er nog veel slijpsel uit de motor..
 
Back
Top