Nadelen terugloopuitlaat!?

PaSSiejJ

Well-Known Member
Hoi allemaal, ik heb ff een vraag over terugloopuitlaten. Ik heb nu een nieuwe Aerox (maart 2009) en gaat rond de 65 en met wind mee 70 ( 75/80 op teller). Ze hebben dit bij de dealer voor mij gedaan. Ik denk erover om een terugloopuitlaat te nemen, maar.................... Bij de dealer vertelden ze mij dat een normale Aerox met standaard uitlaat zo to de 40000 km goesd blijft lopen, maar dat een Aerox met terugloopuitlaat maar 20000 km goed blijft lopen omdat de scoot dan(met terugloopuitlaat) veel meer toeren maakt. Is dit waar?

Zijn er verder nog grote nadelen aan een terugloop en speciale voordelen?
(OVM roest enzo.:p)
 
Advertisement - register to remove this

Het is waar dat met een terugloop uitlaat je meer slijtgae hebt omdat je meer toeren moet draaien om het mooi te laten lopen, ja.
En daardoor zal alles wel een stukje sneller slijten.

en een nadeel van een terugloop is dat die meestal lawaaieriger zijn en sneller aandacht van de blauwe mannetjes trekken.
 
40k is ook rustig te halen met een andere uitlaat erop zolang je alles goed af stelt.
Enige nadeel is imo het verbruik dat iets toe neemt en het geluid.
 
1:20 oid.
Gianelli Shot of Yasuni R zou ik nemen, beste uitlaten die er voor mina zijn. Afstellen is een kwestie van proberen... lichtere rollen / sterkere drukveer, sterkere trekveren, sproeier maatjes groter etc. is genoeg over te vinden in de search.
 
Als je scooter nu mooi loopt zou ik er lekker vanaf blijven.
Zodra je ermee gaat kloten zonder er verstand van te hebben gaat het alleen maar slechter lopen.
Misschien dat je iemand kent die er verstand van heeft, aangezien hij je er dan mee kan helpen en je straks niet met een onafgestelde scooter 'rijdt' :)
 
40k is ook rustig te halen met een andere uitlaat erop zolang je alles goed af stelt.
Enige nadeel is imo het verbruik dat iets toe neemt en het geluid.

dat hoeft absoluut niet zo te zijn , een expansie uitlaat kan juist zelfs zuiniger zijn!!

verder , een terugloop uitlaat ken vele varianten , de 1 moeilijker af te stellen dan de ander.

een snelle uitlaat zie er mooi uit , maar brengt wel wat nadelen ,de slijtage zal wel meevallen ,teminste aan het krukas/cilinder gedeelte etc. , echter is de variateurkant wat gevoeliger wat betreft een snelle uitlaat.

zo is een standaard variateur niet berekend op een snelle uitlaat , en het toerental dat daarbij hoort , tevens moeten de drukveer, rollen en trekveren worden aangepast aan het toerental wat de uitlaat moet draaien. dit maakt het moeilijker voor het variosysteem om dat toerental te blijven handhaven , meer slijtage zal dus optreden , denk aan v-snaar , variorollen , trekveren , drukveer , poelies , variateur e.d.

IMO , is de standaard uitlaat in verhouding het beste , trekt zeer goed op en loopt maar een paar kilometer zachter dan een sneller uitlaat , maar wel zonder al te veel problemen.

het is aan jou wat je doet , maar een standaard uitlaat volledig onbegrensd loopt in verhouding dus mooier dan een snelle uitlaat.
 
Iemand zei ook een keer tegen mij dat je met treugloop niet mee verzekerd bent als je aanrijding krijgt. Moet je je daar dan ook weer special voor verzekeren???
 
nee.:) onverzekerd zal niet aan je uitlaat liggen, als hij opgevoerd is willen somige verzekeringen nog eens moeilijk doen. Maar in feite valt dat nogal mee:+
 
Dan denk ik dat ik standaard uitlaat houd als ik een scooter/brommer heb :+. Wel prop eruit.
Want ik denk dat trekken leuker is dan top!

Bovendien is het toch geweldig dat je geen politie trekt, terwyl je toch een snelle scooter hebt?
Helpt het ook als je de uitlaatpoort wat groter maakt, inclusief de standaard uitlaat zonder prop?
 
Neem het advies van melf ter harte, als je weinig/geen verstand van sleutelen/afstellen hebt, moet je lekker je standaard uitlaat houden, scheelt maar een paar km's in snelheid maar bespaart je wel een hele hoop frustratie!
 
Klopt, maar ze zeggen dat de terugloop uitlaatjes een hoger toerental nodig hebben. Dus met een std uitlaat heb je meer power bij het lage toerental.

Niet waar, dat ligt maar net aan de opbouw van de hele uitlaat. Een terugloper kan net zo goed veel vermogen geven op een laag toerental.
 
Niet waar, dat ligt maar net aan de opbouw van de hele uitlaat. Een terugloper kan net zo goed veel vermogen geven op een laag toerental.

En hoe het loopt met de cilinder..
Standaard uitlaat is gebouwd op de std cilinder.
Dus dat kan misschien een betere combi zijn.
 
Geen een uitlaat is berekend op een standaard cilinder. De ene terugloper presteert alleen beter als de ander... Ligt er maar net aan wat je hebt.
 
mja ga dan niet een topic vol lopen spammen en het tegen spreken van hun ;) want het komt zelfs voor mij over of je een :winner: bent.

leren is niet erg maar doe niet bij de hand, laat die hand lekker bij jezelf ;)


(het is even oftopic maar dit scheelt veel offtopic posts hoop ik...)
 
mja ga dan niet een topic vol lopen spammen en het tegen spreken van hun ;) want het komt zelfs voor mij over of je een :winner: bent.

leren is niet erg maar doe niet bij de hand, laat die hand lekker bij jezelf ;)


(het is even oftopic maar dit scheelt veel offtopic posts hoop ik...)

Nee ik heb alles gelezen in andere forums en informatie dingen.
En ik doe zeker niet bijdehand, ideeën zijn toch altijd welkom?
 
Back
Top