mtx 70cc

hel_fish

www.the-site.be
ik ehb een honda mtx 70cc gekocht met proma uitlaat maar hij viel weg in 5de want in 4de reed hij 70 en 5de 60 dus sproeier late vergrote nu is die te groot en moet straks gaan werken hoe kan ik dat snel oplossen zodat hij terug rijdt want hij valt altijd uit bij hoge toeren???!!:eek:

gr

jimmy
 
Advertisement - register to remove this

zoiet moet je idd de tijd voor nemen om klaar te maken , aangezien je de hele boel wel kapot kunt rijden door een verkeerde afstellen en dan ben je nog verder van huis :)

je mtx blok is dan ook niet std , std zitten er 4 versnellingen op :p
 
melf #50 said:
zoiet moet je idd de tijd voor nemen om klaar te maken , aangezien je de hele boel wel kapot kunt rijden door een verkeerde afstellen en dan ben je nog verder van huis :)

je mtx blok is dan ook niet std , std zitten er 4 versnellingen op :p

ok dan :p maar kan je mij ook ene beetje uitlegge hoe ik het kan afstelle want ik ben eigelijk meer het scooter gedeelte gewoon en aangezien ik neitveel met rollen ben nu +ralf+ en hoe kan je versnellingen afstellen bij welke toeren ze aanslagen ofzo:?
 
Dat kan niet. Dat is het idee van een schakel, je regeld zelf bij welk toerental hij schakelt. Je moet de brommer gewoon optimaal afstellen, omdat die anders kapot kan lopen. Dit doe je door de juiste sproeier erin te zetten. Dit zul je zelf moeten uitvinden welke dat is. Als je er ver naast zit dan voel je het wel doordat die gaat stotteren etc. Zit je bij de juiste maat in de buurt dan kun je naar de bougie kijken. Kleurt deze wit dan is je sproeier te klein, koffiebruin dan is het goed, zwart dan is de sproeier te groot.
 
afstellen zodat ie goed doortrekt in ALLE versnellingen doe je door tandwielen , vaak worden er veel te zware tandwielen gebruik waardoor ie niet trekt.

maar carburateurafstelling en ontstekingafstelling zijn ook belangrijk ,zo heb ik onlangs nog een MTX-sh blok klaargemaakt met Athena70 , Proma en 20mm , maar bij deze moest de ontsteking veranderd worden anders trok ie voor geen meter.
 
hulp nodig

afstellen zodat ie goed doortrekt in ALLE versnellingen doe je door tandwielen , vaak worden er veel te zware tandwielen gebruik waardoor ie niet trekt.

maar carburateurafstelling en ontstekingafstelling zijn ook belangrijk ,zo heb ik onlangs nog een MTX-sh blok klaargemaakt met Athena70 , Proma en 20mm , maar bij deze moest de ontsteking veranderd worden anders trok ie voor geen meter.

ik heb een 70cc er in gebouwd en ook goed maar hij rijd maar 65 ik heb een tandwiel 14 voor.
zal dit ook door een ontsteking kunnen? ik heb een 16.... cabrateur hoe je het ook maar schrijft. ik heb nu een 21 ofzo nu rijd ie 80 maar ik hoef geen gas te geven want dat doet die van zelf al en afstellen lukt niet dan valt ie uit.
moet ik dan een kleinere cabrateur nemen? een 18 of 19 ofzo?
ik heb hem ook te koop staan er zo kwam ik er achter van een man dat de cabrateur te klein is ofzo.
 
Hoi , wil je volgende keer even gewoon een NIEUW topic aanmaken? het is namelijk niet de bedoeling om oude topics te gaan openen!

ik denk dat je valse lucht hebt , een MTX hoef je overigens geen grote carburateur op te hebben , 16mm is genoeg en rijdt normaal gesproken net zo snel of mischien nog wel sneller dan een 20mm!! zelfs een 12mm zal prima lopen!

als de ontsteking verkeerd staat loopt ie vaak voor geen meter!

het probleem wat jij hebt is waarschijnlijk valse lucht en/of te weinig brandstof (te kleine sproeier ,naald te laag staan , luchtstelschroef te ver uit)
 
Back
Top