Motorrijden #42

mhaw ik reageer ook vaak op ads op mp... probleem is dan dat ik interesse hebt, en mensen pas na paar dagen afspraak willen maken... wat gebeurt er dan? juist ik kijk verder en kom wat beters/snellers tegen...

ik zeg me afspraak dan meestal wel netjes af...
 
me schoonvader moet van zijn motor af vanwege gezondheid. Nu was de vraag of ik hem wou hebben. Gaat om zo'n ding:

Denver-1982_Yamaha_XV_750_MIDNIGHT_VIRAGO_-_Denver_-_Motorcycles_7.jpeg



Is natuurlijk niks aan, maar je kan er wel zoiets van maken. En hij is al belasting vrij!

Y37LR.jpg
 
Mijn vader en ik hebben besloten om samen een cafe racer te gaan bouwen. Nu weten we alleen niet welke motor we het beste als basis kunnen gebruiken. We willen eigenijk 2 dingen:

We wielen een motor waar standaard al spaakwielen inzitten.
En een motor met mooi blok. Wat goed staat in het beeld van cafe, dus minimalistisch.

Persoonlijk vinden we het blok van een xs 650 mooi, maar die heeft geen spaak wielen. En dat is echt het belangrijkst voor ons.

Kan iemand me misschien een voorstel doen.

Edit: kickstarter op blok zou een extra plus zijn, maar hoeft niet.
 
XS650 is wel geleverd met spaakwielen hoor. Wil je een 1-cil, 2-cil of toch 4-cil?

Het zou mij juist een uitdaging lijken een cafe racer te bouwen van een motor waar je dat niet van verwacht, gebruik bijvoorbeeld als basis een Chopper/cruiser wat je nu meer ziet. Die hebben vaak ook wel mooie blokken. Of van een 1-cil crosser een cafe racer maken :D
 
We hebben thuis een Honda vt700 shadow staan. Maar dat lijkt, vooral mij, niks als basis.

@erwin, wij praten er ook al een jaar over, maar afgelopen weekend toch echt de knoop doorgehakt. Vaders is ruimte aan het maken in de schuur om te bouwen. En wat goede verlichting neer hangen, en kacheltje enzo. Kunnen we deze winter mooi klussen :)
 
Wil je een Suzuki GS750 als basis? Heeft spaakvelgen en al een semi-cafe look. Net dit weekend weer in elkaar na revisie, en hoop 'm komend weekend weer aan te krijgen :+ Zodra die weer rijdt ga ik 'm te koop zetten (+/- 700 euro) en een Fazer 600 of F650GS kopen.
 
@ Gemonde ik zou ook voor een xs 650 gaan.
Zijn er met mooie spaakwielen.
Voor zit of kan er mooie dubbele schijf op.
Frame is mooi, trommel achter vind ik ook gaaf.
Originele tank kan je evt gewoon gebruiken.
En de ze hebben een kickstarten en de latere ook elektrische start.
+ als je budget leuk is kan je vrij goedkoop een dik bigbore blok opbouwen wat wel rond de 80pk kan zijn..
 
Wil je een Suzuki GS750 als basis? Heeft spaakvelgen en al een semi-cafe look. Net dit weekend weer in elkaar na revisie, en hoop 'm komend weekend weer aan te krijgen :+ Zodra die weer rijdt ga ik 'm te koop zetten (+/- 700 euro) en een Fazer 600 of F650GS kopen.

Waarom doe je alweer weg dan ? Je wou m toch verbouwen ?
 
XS650 is wel geleverd met spaakwielen hoor. Wil je een 1-cil, 2-cil of toch 4-cil?

Het zou mij juist een uitdaging lijken een cafe racer te bouwen van een motor waar je dat niet van verwacht, gebruik bijvoorbeeld als basis een Chopper/cruiser wat je nu meer ziet. Die hebben vaak ook wel mooie blokken. Of van een 1-cil crosser een cafe racer maken :D

Nu heb je iets gezegd, op basis van een Ktm exc. Enduro is mijn passie. Waarom niet de 2 soorten combineren. En het is wel gedaan heb ik al gevonden. Maar nog maar paar keer. In nederland heb ik niks kunnen vinden. Ik ga dit eens voorleggen aan mijn vader.
 
Nu heb je iets gezegd, op basis van een Ktm exc. Enduro is mijn passie. Waarom niet de 2 soorten combineren. En het is wel gedaan heb ik al gevonden. Maar nog maar paar keer. In nederland heb ik niks kunnen vinden. Ik ga dit eens voorleggen aan mijn vader.

Als je googled zie je snel genoeg spaakwielen.. Nou juist mooi dat je NL nog weinig van hebt, juist daarom DOEN.
Je pakt gewoon een ktm/yamaha (staal frame lekker makkelijk) knupt daar een xs blok beetje dikke wielen/remmen je hebt een gaaf kanon en hoeft niet veel te kosten..

Deze staat vaak op beurzen echt een gaaf ding op wat kleine dingen na..
http://ruoterugginose.blogspot.nl/2012/04/yamaha-xs-650-built-by-wheely-shop-in.html
 
Last edited:
Back
Top