Motorrijden #42

je kan wel gaan lessen als je de theorie maar binnen korte tijd haalt

zou ik nie aan beginnen, altijd eerst theorie halen, dan kan je in 1x doorknallen.... als je te lang over duurt, blijf je maar lessen.. kost je alleen geld.

Dikke fietsen! precies zoiets als ik wil!
misschien iemand zo lief om de types hier te posten? en ongv prijskaartje?

De mijne ( de linker ) is een KTM 520 exc uit 2001. Deze heeft me €3000 gekost met SM wielen. Ik heb hem daarna wel omgebouw naar het kappenwerk van een 525 '05/'06 (inclusief subframe, luchtfilterbak, tank etc)
De rechter (van gemonde) is een KTM 450 exc uit 2008. Loopt erg hard dat ding!

je hebt nog cross/enduro spatbord erop zitten ofnie?

Ty! ik kan niet wachten om te beginnen met mijn motor rijbewijs en eigen bike!:D

nope, die is nog veel langer

Ik ben ook al een jaar naar zo'n ding aan het zoeken. Alleen staan ze altijd extreem ver weg in Duitsland.

Staat in de buurt van Frankfurt....ver dus.

Met de berlingo op een zaterdag heen en weer, 100 euro diesel :)

Ben momenteel de hoogste bieder, ben benieuwd :W

Nice, wat ga je bouwen?

Okeee... niet verwacht maar krijg net een mailtje van Ebay..

GEFELICITEERD! HIJ IS HELEMAAL VAN U!!

:p bod is dus geaccepteerd, alleen heb ik 0 ervaring met importeren en zulke dingen via Ebay kopen hahah. Arne zou ik jou misschien kunnen bellen daarover? Jij had toen die motorscooters ook uit Duitsland gehaald toch?

Bedoeling/idee is om hem natuurlijk hier op kenteken te zetten en om te bouwen naar een sp 2000 met degelijke vering en een 70cc speedblok eronder. Heb bijna mijn motorrijbewijs en zo kan ik legaal knallen, hier zijn toch alleen maar 80 wegen. Zo kan ik nog een keer een sprint meepakken of een training op het circuit zonder dat hij daarna in een hoekje in de schuur beland aangezien er verder niet mee gereden kan/mag worden.
Een normale motor komt er ook maar dit was weer een idee uit het straatje ''moet ik gehad hebben'' :p

Aangezien ik tevens geen held in Duits ben:

Heb je al wat geforward ;)

Thanks! :)

Straks de RDW maar eens bellen :p vervoer is al wel geregeld iig.

NUR AN SELBSTABHOLER!!! BARZAHLUNG BEI ABHOLUNG!!!
Mit der Abgabe eines Gebotes bestätigen Sie, das gesamte Angebot gelesen, verstanden und akzeptiert zu haben

Alleen voor particulieren (mensen die hem zelf afhalen) Betalen bij ophalen.
Met het doen van een bod, bevestig je dat je de koop (advertentie/aanbod) heb gelezen, begrepen en geaccepteerd hebt..

Voor zover mijn beste duits ;)

Als je nog iemand mee wilt nemen die een mondje.duits kan moet je het maar zeggen.

Weet iemand hoe ik aan een telefoonnummer kan komen van de verkoper?

Maatje van me is een import duitser dus die kan ik even laten bellen om een afspraak te maken :)

Lekker duits praadten ;)


Gaaf man, zoiets lijkt mij ook wel vet om te doen, maar je typegoedkeuring op het voertuig komt te vervallen bij het aanpassen van het blok, dus ben je legaal gezien niet verzekerd etc. Toch een drempel waar ik nog niet over heen ben gestapt :p

En als je een bigass turbo op een motor zet?

Troe, troe.


Mijn clownsmobiel nu

[ir]http://i41.tinypic.com/1z6gsxd.jpg[/ir]

Beste bracket ook achter!

Hij is weer netjes zo!

Dan heb je exact hetzelfde, dan ben je niet verzekerd.

Ligt aan de vermogens stijging ed.
Een compleet ander blok qua inhoud(groot verschil) en bijv cill aantal is iets riskanter

Zo een ombouw van een zip zou ik nog wel aandurven, zelfde merk blok etc. Dat is niet zo spannend verder.

@ Laurens: serieus vet!

ok
 
Advertisement - register to remove this

Maitre R. said:
Mjah, Biggelaar is niet echt om de hoek bij mij, en ik heb er ook niet echt behoefte aan...
En alsnog zijn de instellingen tussen de M1100 en de HM1100 totaal anders. Wat doet zo'n Monster kwa top ? 220 ?

Geen idee wat het aan echte KM's is maar ik heb dat ding al eens op 240 op de teller gehad :D
 
Okee. Dat haalt de HM echt niet... Kom zelf met moeite over de 200 (sommige halen 220, maar vang misschien iets meer wind met m'n 1m92...)
 
brapbrap

15661om.jpg


33zfdkg.jpg
 
Zijn runners 180 daar ook goedkoper? En op wat voor site zoek je dan. Laat ook weten wat het kost om op nl kenteken te zetten,.
 
Ik had vergeleken met andere zip motorscooters qua prijs best wel geluk, dacht dat de veiling nog 6 dagen liep terwijl het maar 6 uur was en ik was rond 12 uur savonds aan het bieden ;) Dus hij was redelijk voordelig, nog wel 160 euro diesel verstookt en in het Kempinski Frankfurt ***** hotel geslapen :p (dacht nu we er toch zijn haha)

Hij is van december 2006, dacht normaal op kenteken zetten +/- 100 euro en dan nog bpm.

Ik heb hem via Ebay.de, of runners daar ook goedkoper zijn weet ik zo niet. Zou hem persoonlijk wel uit Duitsland halen ipv Kanaleneiland denk ik :p
 
Runners 180 zijn net zo duur, zo niet duurder. Zeer gewild in Duitsland, ook onder niet-criminelen ;)

Runner 125 is wel goed te betalen, en simpel naar 180 specs te brengen, alleen afgedraaide cylinder monteren en binnenkop (meteen goed doen en RBkop oid kopen), zijn kant en klaar te koop.

TPH125 en SKR125 zijn redelijk goedkoop, al beginnen de prijzen aan te trekken.

Importeren kostte mij voor een 1997 SKR idd rond de 100 euro. BPM was iets van 16 euro en werd kwijtgescholden.
 
Runners 180 zijn net zo duur, zo niet duurder. Zeer gewild in Duitsland, ook onder niet-criminelen ;)

Runner 125 is wel goed te betalen, en simpel naar 180 specs te brengen, alleen afgedraaide cylinder monteren en binnenkop (meteen goed doen en RBkop oid kopen), zijn kant en klaar te koop.

TPH125 en SKR125 zijn redelijk goedkoop, al beginnen de prijzen aan te trekken.

Importeren kostte mij voor een 1997 SKR idd rond de 100 euro. BPM was iets van 16 euro en werd kwijtgescholden.

is zo'n 125 ook 2takt? en hoe rijd dat standaard?
 
Jep, ook tweetakt. Rijdt std al best leuk hoor, 14 pk oid. Met een getunede 180 wordt het echt bizar snel.
 
Back
Top