Motor & Motorrijden #35

Status
Not open for further replies.
Die instructeur ken ik (en ja, hij kent mij ook). Frits heeft zijn rijschool inmiddels wel overgedragen aan zijn zoon (Mark) trouwens. Zit hier een dorp verderop.

Hij gaat nog steeds trouw elke dag door weer en wind op de motor :W

Mijn voorganger bij AVB raakte toen in paniek, liet de koppeling schieten en reed zo de helling omhoog naast de McDonalds bij het Gelredome. Sloeg strak achterover met motor en al :D


Ik reed gelukkig foutloos. In de les was het altijd (aan)kloten :p

Mn vader is t/m vorig jaar KNMV VRO instructeur geweest, tot 2000 eigen rijschool gehad, en is nu in dienst van een andere rijschool.

Toen ik 18 werd heb ik dus een oude les motor gekocht (ER-5), en heb gewoon les van mn pa gekregen (naar de TT met een L onder mn kentekenplaat en oortje in, en gaaaan)

Maar voor ik examen in AVB en AVD zou doen, wou zijn werkgever me toch ff zien rijden. Speciaal om die reden, had mn vader me geleerd om de 8tjes met 1 hand aan het stuur te rijden:D
Vlak voor ik het examen had, werd me toch verteld dat ik dat beter niet kon doen, omdat de examinator me anders miss een uitslover vond, en me super streng zou beoordelen :+

En nu rijd je brommer? (600)

Haha mooi is dat ja, op de weg terug vanaf Alkmaar naar Haarlem reed m'n lespartner dus ook de hele tijd 90 waar je 120 mocht en de instructeur bleef achter haar aan tuffen en ik reed een heel stuk vooruit steeds, 160-170 aangetikt in de tunnel bij Beverwijk, koppen doen draaien met m'n leshempje etc aan 8P

Ik vond het ook een sport om door oranje te karren en vervolgens horen: shit rood, we zien mekaar over 5km bij die en die afslag.

Vrij les, kraan open! Iedereen kijken, dik in de toeren, wel een L erop, geen instructeur :W

Ja dat van oranje flik ik ook altijd haha, op de weg terug hoor ik vaak ik zie je wel bij de rijschool terwijl het nog een kwartier rijden is :p

Ik les trouwens op een ER-5, en vrijwel iedereen anders die examen deed daar kwamen aantuffen op een ER-6N, dikke bak!

kawasaki_er6n_2009_3.jpg

Ik reed CBF500, later EN6. Het is of aan, of uit met gasgeven, niet erg geschikt voor de speciale verrichtingen maar wel lekker om op te karren. En stukken vlotter dan de CBF en de ER5 :)

haat haat, 636 is de shit

Hahahahahaha

Sorry, had bier op :D

hier verder
 
Advertisement - register to remove this

kutzooi, kzou volgende week vrijdag met de motor naar duitsland gaan, maar dta gaat nu nietmeer door.

Mn maatje is achterover geslagen met zn xtx , scheen en kuitbeen gebroken, en enkel verbrijzeld, kutte is dat een open breuk is dus hij moet nu 2 weken afwachten of de wonden dichten daarna wordt hij weer geopereerd..

vraag is of hij zn enkel weer volledig kan gaan gebruiken, herstel kan ruim een jaar gaan duren :(
 
Rijdt Wheelex toevallig in de omgeving Den Haag rond? Kwam een rode Tuono tegen, en zoveel rijden er nou ook niet van rond..
 
Gebeurd met wheely's ?

collega van m wou ff rondje rijden op zn xtx, hij rijd daarna zelf echt mini stukje heen en weer
geeft in zn 2 gas oid en ligt voor die t weet op straat met zn voet op half 9.

Had geen helm op geen handschoenen en gewoon in zn t-shirt + werkschoene, erg lullig hoe t is gegaan. Hij denkt dat t gewoon is gekomen omdat ie heel ander gevoel had zonder handschoenen enzo, beetje te laat om tot die conclusie te komen alleen.
 
Sucks man, helaas gebeuren die dingen altijd op dat soort moment :(

ja idd:S

vraag is nu of die zn enkel ooit weer goed kan gebruiken, herstel kan 1.5 jaar duren:X
Vanmiddga nog rondje gereden wel paar vette acties gehad maar toch saai zonder hem, rij 9vd 10x met hem namelijk
 
Rijdt Wheelex toevallig in de omgeving Den Haag rond? Kwam een rode Tuono tegen, en zoveel rijden er nou ook niet van rond..

Ik kom niet veel in de buurt van Den Haag, vandaag wel gereden, maar niet daar geweest..
Dus zal wel een andere zijn geweest :)
 
Pff ik had wel graag willen rijden zeg dit weekend, maarja 3 verjaardagen.... soms zit het mee..... maar meestal....
 
Pff ik had wel graag willen rijden zeg dit weekend, maarja 3 verjaardagen.... soms zit het mee..... maar meestal....

Had vandaag eigenlijk willen gaan rijden en een poging tot wakeboarden wagen (zit hier in de buurt zo'n kabelbaan) maar gisteren naar een café geweest waar ze weetikveel hoeveel speciaalbieren hebben :X

Heb gvd nog steeds koppijn, blond bier van 8,5% is misschien niet het meest geschikte bier om de avond mee door te komen :# |(
 
http://link.marktplaats.nl/371982725

Binnenkort voor zoiets kijken, lijkt me een leuke motor voor wat ik rijd, weinig snelweg km's, wat meer binnendoor en N-wegen. Vind het model erg mooi en vrij betaalbaar vergeleken met andere mooie naked's..
Is de kilometerstand erg belangrijk als je gaat kijken voor zoiets? Weet niet of er een echt richt-getal is waarbij die dingen op raken? Snap dat net zoals bij een auto je dat met een korreltje zout moet nemen maar ik zou bv geen benzine auto kopen boven de 2 ton etc.
 
Is inderdaad een mooie stand, leuke motor. Wil zelf ook wel zo'n Z750 proberen...

Gister nog een stukje gereden, maar moet echt mn vering fixen, over hobbelweggetjes is het geen pretje.
 
Heerlijk gisteren..

Beetje binnendoor wegen gepakt enzo.. Af en toe door leuke stadjes met terrasjes enzo.. Lekker klappen met die Tuono.. Fietsers laten schrikken door als je er langs rijd ff koppeling en een bulk gas te geven :p

Lekker misdragen dus.. :+ Twee meisjes vielen bijna om van de schrik :p
 
Wat had jij nog betaald voor die Tuono? Vind het ook een erg mooie bike maar als ik MP bekijk valt het net even buiten m'n budget..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top