[Motor] De aanschaf

Precies, en niet iedere fiets zit lekker lange mensen willen bv niet op een klein sportfietsje zitten aangezien je polsen en je onderrug dan na een uurtje verrot zijn.
 
Het lijkt mij wel wat om eerst een Super Motard te rijden, en als ik dan meer KW's mag, een R1 in die richting te rijden..
Is de keuze in SM's heel beperkt?
 
piels said:
Het lijkt mij wel wat om eerst een Super Motard te rijden, en als ik dan meer KW's mag, een R1 in die richting te rijden..
Is de keuze in SM's heel beperkt?
nee, behoorlijk breed afhankelijk van wat je wilt.... leuk voor iedere dag (drz, lc4's) of extreem zoals een husaberg
 
DvO said:
Precies, en niet iedere fiets zit lekker lange mensen willen bv niet op een klein sportfietsje zitten aangezien je polsen en je onderrug dan na een uurtje verrot zijn.

Heb al beetje rondgekeken, een rs wordt sowiezo niks aangezien ik 1.97 ben:X

Iemand die weet wat een relatief grote motor is? (wel racer)
 
Budget?

In de SS klasse, de wat oudere modellen, 600cc :) Denk aan CBR, R6, ZX6R, GSXR enz... Zijn wat groter dan de nieuwere modellen.
 
Precies, Hilly zat een paar dagen terug op een nieuwe gsx-r
hijs 1,90 ongeveer en dat leek wel een kinderfiets onder em ;o
 
zelf denk ik er aan om als eerste motor eerst iets ouds te kopen om ervaring op te doen.
en rond volgend jaar zomer een beter fiets te hebben.
het zou zonde zijn als ik met 0% ervaring een mooie fiets aan gort rij.
dus eerst maar ervaring op doen :)

en hopelijk komt er ooit een streetfighter vanaf mij kant.

//edit

iets richting off-road street legal, trekt me ook wel
 
DvO said:
Precies, Hilly zat een paar dagen terug op een nieuwe gsx-r
hijs 1,90 ongeveer en dat leek wel een kinderfiets onder em ;o

Laat hem dan maar eens op een nieuw model R6 gaan zitten.. Dan ga je helemaal kapot. Dat ding lijkt onder mij ook net een brommer. Heb er gisteren nog ff opgezeten, maar dat zag er niet uit. Die fiets was trouwens ook verkocht aan een vrouw. Was die wit/rode versie..
 
paulyamaha said:
ook een leuke, koop een fiets niet alleen op uiterlijk of op pk's. Rijd op meerder modellen voordat je wat koopt, ik heb mijn keuze gemaakt op rijgedrag. Is echt wat waard als je lekker met je fiets overweg kunt!

Pas op een TL1000 proefgereden.. waar ik normaal ongeveer met mn steunen over de rotonde schraap reed ik nu voorzichtig met de hand op de koppeling, mega langzaam erover..

Rechtopfiets kan je volgens mij veel sneller veel meer op leren, is vaker vergevingsgezint etc. Op die TL reed ik echt super rustig, daarna weer op mn Bandit beetje schuin aan komen remmen, korte bochtjes gewoon vlot kunnen pakken enzo. VEEL fijner!

Ahem, ontopic..

Pas nog iemand in z'n eigen, te koop staande, wagen laten rijden. Dan krijg je pas een goed beeld van gebruik ervan. Slijtboutjes zeggen me niet zoveel, motor zijn om bochten mee te maken en als er geen slijtbouten aan zitten hebben ze er iig bochten mee gemaakt! Letten op dikte schijven, toestand remmen en banden is logisch. Checken kappen bij ophangpunten, stuuruiteindes, pookjes e.d.
 
zijn er nog speciale punten waar je op moet letten indien er een crosser aangeschaft wordt.

ik wil misschien ligt er aan of ik wat tegen kom, een off road met kenteken uiteraard voor woon werk verkeer gaan kopen.

dit met de reden dat voor me eerste fiets het budget niet heel hoog is, en dat een crosser dan leuker is als een oldtimer honda ofzo die er vierkant uitziet.
 
Veel oude enduro 4 takten zijn kapot gesleuteld. De kans dat je er een tegenkomt die goed is voor een goede prijs is erg klein. Ze hebben ook allemaal wel hun kwaaltjes.

Woonwerk zou ik al helemaal niet op zon ding willen doen, ga voor een gs 500/er 5 oid. Dat is een stuk aantrekkelijker als je het mij vraagt.
 
Divided said:
zijn er nog speciale punten waar je op moet letten indien er een crosser aangeschaft wordt.

ik wil misschien ligt er aan of ik wat tegen kom, een off road met kenteken uiteraard voor woon werk verkeer gaan kopen.

dit met de reden dat voor me eerste fiets het budget niet heel hoog is, en dat een crosser dan leuker is als een oldtimer honda ofzo die er vierkant uitziet.

je moet ff de voorpoten flink inlaten veren en kijken of je keringen goed werken en er geen rare kleuren meekomen. Plus je frame goed tjekke op scheuren en haarscheuren. Een crosser vangt over het algemeen flinke klappen op.

verder motorisch zoals ieder andere motor.
 
Back
Top