Mijn nieuwe set up voor derbi gpr 50 racing.

Coach

Derbi GPR 50 Racing
Hallo, ik heb nu mijn nieuwe onderdelen op mijn brommer gezet, nu heb ik alleen geen idea met welke sproeier ik ongeveer moet beginnen, zodra ik dat weet kan ik er gaan halen en hem afstellen.

(Derbi GPR 50 RACING 04)
Oude set up ORGINEEL :
Derbi 50cc (derbi heeft standaard 50 snel volgens mij?)
Dellorto 14mm carb, sproeier 65
orgineler luchtfilter
orginelen uitlaat: met prop begrenst op 55

Nieuwe set up:
Derbi 50cc (derbi heeft standaard 50 snel volgens mij?)
Dellorto 19mm carb, sproeier -?????-
Malossi red filter
Doppler Powerbox
Orginelen uitlaat: zonder prop


Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

50 snel bestaat eigenlijk niet echt meer tegenwoordig , tegenwoordig zijn brommers gewoon 50cc , dus volwaardige 50cc motorfietsen die hier geknepen worden tot het brommers zijn.

vroeger had je daadwerkelijk slome 50cc cilinders , die je dan kon vervangen door exemplaren voor een motorfiets van hetzelfde type en men noemde dat 50cc snel.

vroeger moest je dan ook van goeie huize komen om je brommer daadwerkelijk 80 km te laten lopen , nu haal je alleen de begrenzers eruit en het loopt al 80 , en de trekkracht is tegenwoordig stukken beter.

maargoed genoeg daarover ;)

een 19mm heeft vrij weinig nut , hoogstens minimaal meer koppel ,maar ten koste van wat , en je moet ook nog een ander spruitstuk nemen.

zelfs op een 70cc loopt de std 14mm nog zeer goed.

ik zou er maximaal 17,5mm op zetten op een standaard derbi , en dan nog is dat IMO geldverspillerij.

een open filter zou ik al helemaal niet doen , dat is A slecht en B veel te gevoelig , daar verniel je je brommer mee , en bovendien is het standaard filter juist heel mooi lopend te krijgen , je hoeft verder alleen maar de buisjes bovenop eruit te trekken voor een mooier geluid ,wat stukken mooier klinkt als zo'n gaar open filter.

een powerbox zou ik helemaal niet aan beginnen , dat is helemaal nergens voor nodig.

en dit alles al zeker niet op een standaard setup..

kortom , wat jij wilt is hoogstens geldverkwisten en hoogstens slechter ipv beter..
 
Als je die 19mm nog niet hebt, zou ik hem ook niet aanschaffen. Of een 17.5 carburateur nemen.

En niemand kan zo zeggen welke sproeier je nodig hebt, Ik zou gewoon weg een aantal sproeiers nemen en testen welke je nodig hebt.

Met mijn eigen derbi (helemaal standaard, begrensers eruit 17,5mm carb) heb ik sproeier 86.

Ik zou van 80 t/m 90 kopen om mee te beginnen en testen.

En ik zou met orginele luchtfilter blijven rijden.
 
Hallo,

@melf ik heb ook een vraagje over het luchtfilter.
ik heb zelf net ook een derbi gekocht, Derbi drd racing..
maar die buisjes op je luchtfilter als je dat los trekt heb je dus een vetter geluid? en heeft het voorderest geen gevolgen voor je motor? alvast bedankt.

groetjes Djor.
 
dat geeft een iets ander geluid ja , echter geeft het begrensd weer minder effect omdat je toerental ook lager ligt.

verder moet je altijd even controleren of de afstelling goed is , altijd dus even rijden en direct bougie controren , hij moet okerkleur tot lichtbruin zijn ongeveer , grijs of wit of heel erg licht is iig niet goed.

meestal hoef je er niks aan te doen wat sproeier betreft , echter heel soms wel , en voorkomen is immers beter dan genezen.
 
begrenzer luchtfilter

dat geeft een iets ander geluid ja , echter geeft het begrensd weer minder effect omdat je toerental ook lager ligt.

verder moet je altijd even controleren of de afstelling goed is , altijd dus even rijden en direct bougie controren , hij moet okerkleur tot lichtbruin zijn ongeveer , grijs of wit of heel erg licht is iig niet goed.

meestal hoef je er niks aan te doen wat sproeier betreft , echter heel soms wel , en voorkomen is immers beter dan genezen.


ik had vandaag mijn begrenzer van het luchtfilter er uitgehaald, maar als ik nu volle toeren rij dan valt hij weg in toeren en als ik dan Choke dan komt hij weer terug in de toeren en rijd hij beter.. dan moet ik grotere sproeier neem ik aan ofnie?:W
 
Back
Top