metallic lak etc vragen

MrJoreng.

wannabe
ik heb onlangs me aerox binnenkappen wit gemaakt, om een of andere reden
waren deze meer mat als hoogglans wit, maar nu wil ik ze hoogglans zwart maken( icm witte carter en velgen en accentjes), maar aangezien me buitenkappen ook best wel metallic-like zijn, wou ik een beetje motip metallic zwart er overheen spuiten, gewoon een dun laagje om dat metallic effect te krijgen, kan dat kwaad?ivm glans enzo?

vraagje 2;

me velgen wil ik ook wit maken, k laat ze niet poedercoaten maar wou gewoon met spuitbus doen, kan ik dit, als ik het goed schuur etc, stevig krijgen met velglak?


vraag 3;

me carterkap word voor men gevoel relijk warm, kan ik dit spuiten met normale spuitbussen? of is het beter om dit met hittebestendig te doen?

vraag 4;

ik wou evt anders al men kappen matzwart maken (alles, maar wel met wat witte accentjes), kan ik dit met genoeg blanke lak redelijk krasvast maken? met genoeg lagen etc?

alvast bedankt ;D
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

De kans is groot dat je binnen kappen mat uit slaan door de gassen wat in je kappen zelf zitten. Of doordat je teveel lagen hebt gebruikt. Er zijn genoeg redenen daar voor.

Maar als je nu 1 dun laagje zwart metelic over je kappen spuit slaan die mat uit. Want je kleur lak slaat alteid mat uit. Daarom doe je er blanke lak overheen.

Je velgen kun je wel zelf spuiten maar het is vele mallen sterker als je ze laat caoten. Gewoon schuren gald. Primer en die glad schuren en dan kleur en 2/3 lagen blanke lak. Anders kunnen die ook weer mat uit slaan het Kan.

Carterkap geld het zelfde. Deze word niet te warm.

En je kappen mat zwart maken heb je ook een speciale blanke lak nodig want normaal krijg je daar je glans van. Dus je moet mat zwart spuiten en dan een speciale blanke lak.



Suc6 ermee.
 
en hoe zit het met krasvastheid? men kameraad zei; ben je gek? je hebt nu pro lak (originele lak) er op, en dat ga je verneuken met motip verf'' , ben er niet mee eens, want
deze kappen zijn ook niet helemaal mooi meer, maar wat wel zo is, is de krasgevoeligheid daarna, kan ik dit beperken met genoeg blanke lak?
 
Back
Top