met nederlandse scoot in belgie ?

Speedyrules

180cc koning
Hoi

Het zit dus zo , via een gelukkig toeval heb ik nu dus een BW's in mijn bezit die zo goed als voledig is, heb ik voor een prikje via een dude hier op het forum gekocht.

hier is het probleem : de jongen die hem weg deed had geen papieren maar zwoor dat hij niet gestolen was, omdat je als je hem in belgie wilt invoeren een bewijs van verlies van papieren van de politie nodig hebt, ben ik naar de belgische politie gelopen met het frame nr , waar ze me helaas niet konnen helpen, dus ik snel ff over de grens naar nederlandse politie gelopen, waar ze me konden bevestigen dat het een NIET gestolen brom was

nu is het zo dat die agenten mji geen bewijs van verlies van papieren kunnen geven

Dus ik naar de belgische importeur van yamaha, waar ze mij wisten te vertellen dat ik die scoot zo goed als onmogelijk ingevoerd krijg, zonder papieren , dan zou het via de nederlandse importeur moeten gaan en dan naar de belgische douane en die procedure zou me meer kosten dan de gehele scoot waard is dus, gaan we niet doen :)

NU dacht ik zo, gezien alles geglobaliseerd wordt in europa, zou het niet mogelijk zijn dat ik me scoot gewoon in nederland laat verzekeren / inschrijven en er dna mee in belgie rond cuisen ?

Zo ja wat moet ik dan doeng ezien ik dus belg ben en niets van het nederlandse systeem afweet :)
 
Advertisement - register to remove this

Hmmm ik vind het toch maar raar het hele verhaal...
Ik heb mijn gele typhoon in de tijd gewoon kunnen invoeren in Belgie....
In Nederland hebben de scooters geen papieren dus kunnen ze ook niet verloren gaar.
Ik heb toen ook naar de douane gebeld en die vertelde me toen dat je voor de douane HELEMAAL niets moet doen...

Ik heb het gewoon via de importeur van Piaggio gedaan.
Keuring bij Piaggio + 100€ (voor gewoon iets af te printen :|) en ik had mijn belgische papieren voor mijn nederlands frame...

Misschien gaat het bij yamaha anders maar dat zou ik toch zeer strange vinden...

Je scoot verzekeren in nederland gaat niet lukken omdat je geen adres hebt in NL dus dat is dan niet toegestaan...

Informeer effe bij de importeur van NL of er geen keuring bestaat om de scoot te keuren adv de homologatie eigenschappen van Belgie en dan zou je zo papieren moeten krijgen...

Hier staat mijn topic toen over de invoer: http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?s=&threadid=3691&highlight=invoeren
 
karoshi omdat jij het als belg beter begrijpt, ik zal het ff zo uitleggen :

heb scoot gekocht zonder papieren

ben naar politie hier geweest om te laten sjecken of hij al dan niet gestolen was , zo niet wilde ik bewijs van verlies van papieren, zodat ik hem gewoon kon latne inschrijven bij de belgische verzekering (werkt, iemand bij ons in de club heft het ook zo gedaan) ze vonden niets over die scoot , en zeiden dat ik naar nederlande politie moest

ik naar nederlandse politie, net hetzelfde verhaaltje, maar kreeg wel te horen dat hij niet gestolen was

dan ik naar Van Roosbroeck die importeur van yamaha is , daar kreeg ik te horen (van die medam aan den toonbank) dat het zo goed als onmogelijk was tenzij ik hem via de douane zou laten keuren, en die procedure zou 97€ kosten ?

ben echt ten einde raad , ik heb een nederlandse scoot gekocht en ik zou er onmogelijk mee in belgie kunnen rond tuffen ...
 
Back
Top